سفری معنوی به قلب کوهستان: کشف جاذبه های گردشگری کوه کویا

به گزارش مهسان بلاگ، ژاپن کشوری است که همواره با تصاویری از کلانشهرهای مدرن و تکنولوژی پیشرفته در ذهن ما نقش می بندد. اما فراتر از این جلوه های مدرن، ژاپن سرزمین آرامش و معنویت نیز هست. در دل کوهستان های سرسبز این کشور، مقصدی منحصر به فرد برای علاقه مندان به گردشگری فرهنگی و تجربیات معنوی وجود دارد: کوه کویا.

کوه کویا در استان واکایاما، در جنوب غربی ژاپن واقع شده است. این منطقه بیش از 1200 سال قدمت دارد و به عنوان مرکز مذهب شین گون، یکی از شاخه های اصلی بودیسم در ژاپن، شناخته می شود. کوه کویا با دارا بودن معابد باشکوه، گورستان های آرام و مناظر طبیعی خیره کننده، سفری به عمق فرهنگ و سنت های ژاپن را به شما هدیه می دهد.

سفری معنوی به قلب کوهستان: کشف جاذبه های گردشگری کوه کویا

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

ژاپن کشوری است که با تضادهای خیره‌کننده‌اش شناخته می‌شود. از کلان‌شهرهای پر جنب و جوش توکیو و اوزاکا تا معابد آرام و باستانی، این سرزمین هر سلیقه‌ای را راضی می‌کند. اما اگر به دنبال تجربه‌ای متفاوت هستید، به دور از هیاهوی شهری و غرق در آرامش معنوی، پیشنهاد می‌کنم سفری به کوه کویا (Koya-san) در استان واکایاما (Wakayama) داشته باشید.

کوه کویا که در ارتفاع 800 متری از سطح دریا واقع شده است، از قرن نهم میلادی به عنوان مرکز مهم مذهب شین‌گُن (Shingon) بودیسم شناخته می‌شود. این منطقه با بیش از 120 معبد، آرامگاه‌های متعدد و اقامتگاه‌های سنتی، بهشتی برای برقراری ارتباط با خود، طبیعت و معنویت است.

معبد کنگوبوجی: قلب تپنده کوه کویا

اولین ایستگاه هر گردشگری در کوه کویا، بازدید از معبد باشکوه کنگوبوجی است. این معبد که در سال 816 توسط راهب بودایی کوبو دایشی تاسیس شده، مرکز معنوی کوه کویا به شمار می رود. معماری خیره‌کننده، تندیس های طلایی و باغ های سرسبز این معبد، تصویری از هماهنگی عمیق بین انسان و طبیعت را به نمایش می گذارد.

بازدید از تالار اصلی معبد، به نام "دایشی-دو"، تجربه ای فراموش نشدنی است. در این تالار، تندیس باشکوهی از کوبو دایشی قرار دارد که با گل های زیبا و بخور خوشبو تزئین شده است.

گورستان اوکUNOOGAKE: آرامشی ابدی در میان جنگل

یکی از ویژگی های منحصر به فرد کوه کویا، گورستان های وسیع و آرام آن است. گورستان اوکUNOOGAKE بزرگترین گورستان در این منطقه است و قدمت آن به قرن 12 باز می گردد. قدم زدن در میان این گورستان با انبوهی از درختان سرو، به دور از هرگونه هیاهو و ازدحام شهری، حس آرامش و سکوت عمیقی را به شما القا می کند.

در این گورستان، می توانید مقبره شخصیت های مهم تاریخی ژاپن، از جمله هنرمندان، نویسندگان و رهبران سیاسی را نیز مشاهده کنید.

اقامت در شُوکُبو: تجربه ای به سبک راهبان

یکی از تجربه های منحصر به فرد در سفر به کوه کویا، اقامت شبانه در شُوکُبو (Shukubo) است. شُوکُبوها اقامتگاه های سنتی متعلق به معابد هستند که پذیرای گردشگران بوده و فرصتی برای آشنایی با شیوه زندگی راهبان در اختیار شما قرار می دهند.

اقامت در شُوکُبو شامل صرف وعده های غذایی به سبک گیاهی، شرکت در مراسم دعا و نیایش های صبحگاهی و تجربه مدیتیشن همراه با راهبانان می شود. این تجربه به شما کمک می کند تا با فرهنگ و آداب و رسوم بودایی از نزدیک آشنا شده و آرامش عمیقی را در دل طبیعت کوهستان پیدا کنید.

پیاده روی در مسیرهای کوهستانی: سفری به دل طبیعت

کوه کویا علاوه بر جاذبه های مذهبی، از لحاظ طبیعی نیز بسیار دیدنی است. شبکه ای از مسیرهای پیاده روی در دل کوهستان وجود دارد که شما را به اعماق جنگل های سرسبز و تپه های سرسبز می برد. تنفس هوای تازه کوهستان، گوش سپردن به صدای پرندگان و تماشای مناظر خیره کننده، آرامش و انرژی مضاعفی را به شما هدیه می دهد.

بازار Okunoin: خرید سوغاتی و تجربه فرهنگ محلی

پس از بازدید از معابد و گشت و گذار در طبیعت، می توانید سری به بازار Okunoin بزنید. این بازار سنتی در نزدیکی گورستان اوکUNOOGAKE قرار دارد و انواع سوغاتی های محلی از جمله صنایع دستی، غذاهای سنتی و محصولات مذهبی را به فروش می رساند.

در این بازار می توانید با مردم محلی گفتگو کرده و با فرهنگ و صنایع دستی این منطقه از نزدیک آشنا شوید.

قدم در تاریخ بگذارید: اکتشافی در میان معابد باستانی

کوه کویا بیش از 120 معبد دارد که هر کدام با معماری منحصر به فرد و تاریخی غنی، شما را به سفری در زمان می‌بردند. معبد کونگوبوجی (Kongobu-ji)، به عنوان معبد اصلی این منطقه، با معماری باشکوه و تزیینات ظریف، قلب تپنده‌ی کویا محسوب می‌شود. گشت و گذار در میان این معابد، فرصتی است تا با آداب و رسوم مذهب شین‌گُن آشنا شوید و از آرامشی که در فضای معنوی این اماکن حکم‌فرماست، لذت ببرید.

در آغوش طبیعت: تماشای مناظر خیره‌کننده‌ی کوهستان

کوه کویا تنها به خاطر معابدش شناخته نمی‌شود. این منطقه کوهستانی با جنگل‌های انبوه و سرسبز، چشم‌اندازهای نفس‌گیری را به شما هدیه می‌دهد. فرقی نمی‌کند در فصل پاییز و تماشای برگ‌های رنگارنگ باشید یا در زمستان با منظره‌ی برفی کوهستان روبرو شوید، طبیعت کویا در هر فصلی شما را مجذوب خواهد کرد.

اقامت در شُکُبو (Shukubo): تجربه‌ای به یاد ماندنی

یکی از جذابیت‌های منحصر به فرد کویا، اقامت در شُکُبوها (Shukubo) است. شُکُبوها اقامتگاه‌های سنتی متعلق به معابد هستند که فرصتی را برای تجربه کردن سبک زندگی راهبانان به شما می‌دهند. در این اقامتگاه‌ها می‌توانید از غذاهای سنتی ژاپنی (شُوجین ریوری - Shojin Ryori) که بر پایه مواد گیاهی تهیه می‌شوند، لذت ببرید و در مراسم نیایش صبحگاهی شرکت کنید.

آرامشی عمیق: تجربه‌ی مدیتیشن در محیطی آرام

یکی از بهترین راه‌ها برای برقراری ارتباط با خود و رسیدن به آرامش درونی، شرکت در جلسات مدیتیشن است. بسیاری از معابد کویا، کلاس‌های مدیتیشن را برای بازدیدکنندگان برگزار می‌کنند. در این کلاس‌ها می‌توانید با تکنیک‌های مراقبه آشنا شوید و لحظاتی را به سکوت و تمرکز بر ذهن خود اختصاص دهید.

گشت و گذاری فرهنگی: کاوش در گنجینه‌های تاریخی و هنری

کوه کویا علاوه بر معابد و طبیعت، دارای گنجینه‌های تاریخی و هنری ارزشمندی نیز هست. موزه گنجینه‌های کونگوبوجی (Kongobu-ji Treasure House)، موزه اوکونو این (Okuno-in Museum) و موزه هنرهای معبد دانجوگاران (Danjōgaran Art Museum) تنها چند نمونه از این گنجینه‌ها هستند. بازدید از این موزه‌ها، فرصتی را برای شناخت بیشتر با تاریخ، فرهنگ و هنر مذهب شین‌گُن در اختیار شما قرار می‌دهد.

سفری به دنیای اموات: کاوش در گورستان اوکونو این (Okuno-in)

گورستان اوکونو این، با وسعتی بیش از 40 هکتار و بیش از 200 هزار قبر، بزرگترین گورستان در ژاپن است. این گورستان با دروازه‌های سنگی باشکوه و مجسمه‌های جین (Jizo)، به عنوان راهنمای روح‌ها در دنیای اموات، فضایی مرموز و در عین حال آرامش‌بخش را ایجاد کرده است. قدم زدن در این گورستان، تجربه‌ای متفاوت و فرصتی برای تأمل در مورد زندگی و مرگ است.

عروج به بام معنویت: معبد کنگوبوجی

قلب تپنده‌ی کوهستان کویا، معبد کنگوبوجی (Kongobu-ji) است که توسط راهب بودایی کوبو دایشی (Kobo Daishi) در سال 816 میلادی بنا نهاده شد. این مجموعه عظیم که شامل ساختمان‌های مختلفی می‌شود، مقر اصلی مکتب شینگون به شمار می‌رود و بازدیدکنندگان را با جلوه‌هایی از معماری سنتی ژاپن و هنرهای آیینی بودایی آشنا می‌کند.

درون معبد کنگوبوجی، تالارهای باشکوهی چون تالار دایماندارا (Daimandara Hall) با مجسمه‌های خیره‌کننده و تالار کنگوبو (Kongobu Hall) با تزیینات طلایی و نقاشی‌های دیواری چشم‌نواز، هر گردشگری را به سفری در تاریخ و فرهنگ غنی ژاپن می‌برد.

گذر از دروازهٔ هزار معبد: گشت و گذار در معابد کوچک و بزرگ

کوهستان کویا را با بیش از 120 معبد کوچک و بزرگ، می‌توان به حق «سرزمین هزار معبد» نامید. این معابد که در دل جنگل‌های انبوه پراکنده شده‌اند، هر کدام با معماری و تاریخی منحصر به فرد، راوی بخشی از داستان معنوی این سرزمین هستند.

برخی از این معابد، همچون معبد اوکونو-این (Okuno-in) با هزاران تندیس سنگی و گورستان‌های باستانی، فضایی آرامش‌بخش و مرموز را برای تأمل و تفکر در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهند. در مقابل، معابد دیگری مانند معبد سِشوکان-این (Sesshokan-in) با باغ‌های زیبا و حوضچه‌های آرام، گوشه‌ای از زیبایی‌های طبیعی و هنر باغبانی سنتی ژاپن را به نمایش می‌گذارند.

تجربه اقامت در شُکُبو: زیستن به شیوه‌ی راهبان

یکی از تجربیات منحصربه‌فردی که در سفر به کوهستان کویا می‌توانید به دست آورید، اقامت در شُکُبو (Shokubo) است. شُکُبوها، اقامتگاه‌های سنتی ژاپنی هستند که توسط معابد برای پذیرایی از زائران و گردشگران اداره می‌شوند.

اقامت در شُکُبو فرصتی برای آشنایی با سبک زندگی و آداب و رسوم راهبان بودایی را فراهم می‌کند. در طول اقامت خود، می‌توانید در مراسم دعا و نیایش صبحگاهی شرکت کنید، از غذاهای گیاهی خوشمزه و باکیفیت لذت ببرید و در فضایی آرام و خلوت به دور از هیاهوی شهر، به آرامش درونی و خودشناسی دست پیدا کنید.

در آغوش طبیعت: تماشای مناظر خیره‌کننده‌ی کوهستان

کوهستان کویا علاوه بر جاذبه‌های مذهبی و فرهنگی، از لحاظ زیبایی‌های طبیعی نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. جنگل‌های انبوه با درختان سر به فلک کشیده، قله‌های مه گرفته و دره‌های سرسبز، تصویری بدیع و آرامش‌بخش از طبیعت ژاپن را به تصویر می‌کشند.

در فصل پاییز، تماشای برگ‌های رنگارنگ درختان در این منطقه، تجربه‌ای به یادماندنی را برای هر گردشگری رقم می‌زند. همچنین، در فصل زمستان، پوشیده شدن کوهستان با برف سفید، منظره‌ای جادویی و تماشایی را خلق می‌کند.

در پایان

ژاپن کشوری است که هم‌نشینی زیبایی‌های مدرن و سنت‌های باستانی را به بهترین شکل ممکن به تصویر کشیده است. در میان مناظر خیره‌کننده‌ی این سرزمین، کوهستان کویا (Koya-san) در استان واکایاما (Wakayama) با جاذبه‌های گردشگری منحصر به فرد خود، تجربه‌ای متفاوت برای هر گردشگری رقم می‌زند.

کوهستان کویا که در ارتفاع 800 متری از سطح دریا واقع شده، بیش از 1200 سال است که به عنوان مرکز معنوی مکتب شینگون (Shingon) از شاخه‌های اصلی بودیسم در ژاپن شناخته می‌شود. قدم به این سرزمین که بگذارید، با مجموعه‌ای از معابد باشکوه، گورستان‌های آرامش‌بخش و فضایی سرشار از سکوت و معنویت روبرو خواهید شد.

انتشار: 9 اسفند 1402 بروزرسانی: 9 اسفند 1402 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 36711

به "سفری معنوی به قلب کوهستان: کشف جاذبه های گردشگری کوه کویا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفری معنوی به قلب کوهستان: کشف جاذبه های گردشگری کوه کویا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید