آجرهای فضایی که گرما و برق فراوری می نمایند

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، مدت ها است که مهندسان فضایی سنگ پوشه ماه (یا همان رگولیت) را به عنوان یک ماده اولیه برای احداث سازه در این سیاره در نظر گرفته اند. اکنون محققان سازمان فضایی اروپا در نظر دارند از آن برای ذخیره انرژی نیز استفاده نمایند.

آجرهای فضایی که گرما و برق فراوری می نمایند

به همین دلیل سازمان فضایی اروپا با همکاری شرکت آزیمیت اسپیس پروژه تحقیقاتی به نام کشف و آمادگی انجام دادند تا قابلیت سنگ پوشه ماه برای جذب انرژی خورشیدی طی روز و استفاده از آن برای فراوری برق در شب این سیاره را آنالیز کند.

طبق اطلاعات سازمان فضایی اروپا نه تنها می توان سنگ پوشه ماه را به شکل آجر درآورد، بلکه این آجرها را می توان طوری فراوری کرد تا قابلیت ذخیره گرما را داشته باشند. برای مطالعه این ایده، محققان نوعی سنگ پوشه مصنوعی ماه ابداع کردند. آنها برای فراوری سنگ پوشه مصنوعی، نمونه هایی را تحلیل کردند که در مأموریت آپولو به زمین ارسال شده بود.

پس از این مرحله از سنگ پوشه مصنوعی آجرهایی ساخته شد. همچنین پیش از آنکه آجرها برای فراوری برق به موتور حرارتی متصل شوند، تحت شرایط اقیمی ماه گرم شدند.

لوکا سلوتی از شرکت آزیمیت اسپیس می گوید: هر فناوری که برای ماه توسعه می یابد، باید قادر به تحمل شرایط آب وهوایی بسیار سخت مانند شب های طولانی، دمایی بین 173- تا 127 درجه سانتیگراد و البته فشار بسیار کم باشد. ما در تحقیقاتمان این شرایط را شبیه سازی کردیم تا محیطی مشابه فضای ماه برای آزمایش آجرها به وجود بیاوریم.

او در ادامه اضافه نمود: با استفاده از خاک ماه می توان گرما را در این سیاره ذخیره کرد. استفاده از سنگ پوشه ماه برای ذخیره گرما در ماه به ما امکان می دهد که از مواد موجود در سطح ماه برای ساخت و ساز استفاده کنیم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 12826

به "آجرهای فضایی که گرما و برق فراوری می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آجرهای فضایی که گرما و برق فراوری می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید