آخرین شرایط شکایات از خدمات تلفن همراه و ثابت

به گزارش مهسان بلاگ، شکایت های ثبت شده از هر یک از اپراتورها در حوزه تلفن همراه و در حوزه تلفن ثابت، حاکی از افزایش شکایات در آبان ماه نسبت به مهر سال جاری است.

آخرین شرایط شکایات از خدمات تلفن همراه و ثابت

به گزارش خبرنگاران، اداره کل حفاظت از حقوق مصرف کنندگان معاونت امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، گزارش ماهانه سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات مشترکان خدمات ارتباطی (سامانه 195) تا سرانجام آبان ماه امسال را منتشر نموده است.

مهم ترین نتایج حاصل از تحلیل داده های استخراج شده از اپراتور همراه اول، حاکی از آن است که در آبان ماه در حوزه تلفن همراه، 2035 شکایت ثبت شده که 31.6 درصد شکایات مربوط به رومینگ ملی و بین الملل بوده و در آبان ماه نسبت به مهرماه افزایش قابل توجهی داشته است. تعداد شکایات رسیدگی شده در آبان ماه نسبت به مهر ماه 28.9 درصد افزایش داشته، درحالی که تعداد شکایات ثبتی در همین بازه 7.3 درصد کاهش داشته است.

با توجه به این آمار می توان نتیجه گرفت عملکرد این اپراتور در رسیدگی به شکایات در آبان ماه نسبت به مهر ماه افزایش 36.2 درصدی داشته است.

اما در اپراتور ایرانسل در آبان ماه در حوزه تلفن همراه 1164 شکایت ثبت شده که 39.3 درصد شکایات مربوط به پیامک متنی بوده و در آبان ماه نسبت به مهرماه افزایش قابل توجهی داشته است.

تعداد شکایات رسیدگی شده در آبان ماه نسبت به مهر ماه 1.5درصد افزایش داشته، درحالی که تعداد شکایات ثبتی در همین بازه 13.8 درصد افزایش داشته است.

با توجه به این آمار می توان نتیجه گرفت عملکرد این اپراتور در رسیدگی به شکایات در آبان ماه نسبت به مهر ماه کاهش 12.3 درصدی داشته است.

در اپراتور رایتل، در آبان ماه در حوزه تلفن همراه 207 شکایت ثبت شده که 49.7 درصد شکایات مربوط به خدمات و مالکیت سیم کارت بوده و در آبان ماه نسبت به مهرماه کاهش داشته است. تعداد شکایات رسیدگی شده در آبان ماه نسبت به مهر ماه 24.7 درصد کاهش داشته، درحالی که تعداد شکایات ثبتی در همین بازه 18.2 درصد کاهش داشته است. با توجه به این آمار می توان نتیجه گرفت عملکرد این اپراتور در رسیدگی به شکایات در آبان ماه نسبت به مهر ماه کاهش 6.5 درصدی داشته است.

در اپراتور مخابرات هم در آبان ماه در حوزه تلفن ثابت 1363 شکایت ثبت شده که 90.9 درصد شکایات مربوط به پشتیبانی و ارائه خدمات بوده و در آبان ماه نسبت به مهرماه افزایش داشته است.

اما تعداد شکایات رسیدگی شده در آبان ماه نسبت به مهر ماه 15.8 درصد کاهش داشته، درحالی که تعداد شکایات ثبتی در همین بازه 1.8درصد افزایش داشته است. با توجه به این آمار می توان نتیجه گرفت عملکرد این اپراتور در رسیدگی به شکایات در آبان ماه نسبت به مهر ماه کاهش 17.6 درصدی داشته است.

به گزارش خبرنگاران، سامانه ثبت و پاسخگوئی به شکایات 195 به منظور افزایش رضایت کاربران و رسیدگی به شکایت های مردمی در حوزه های مختلف ارتباطات و فناوری اطلاعات شامل تلفن ثابت، اینترنت، تلفن همراه، خدمات پستی، تشعشعات و دفاتر پیشخوان راه اندازی شده است.

مجید حقی - معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری- درباره برنامه اقدامات آینده برای بهبود سامانه 195 و سرعت بخشیدن به فرایند رسیدگی به شکایات حوزه ICT، گفته بود راه اندازی سامانه ثبت درخواست با هدف تفکیک موضوعات مربوط به شکایت و درخواست، افزودن منوی راهنما در هر یک از مراحل ثبت شکایات در سامانه به منظور اطلاع رسانی صحیح به مشترکین در زمان ثبت شکایت و طراحی و پیاده سازی فرایند رسیدگی به شکایت با موضوع جمع آوری سرویس، از برنامه هایی است که قصد داریم در امسال عملیاتی کنیم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 31363

به "آخرین شرایط شکایات از خدمات تلفن همراه و ثابت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین شرایط شکایات از خدمات تلفن همراه و ثابت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید