آسانژ درصورت لغو دستور بازداشت قادر به خروج از سفارت است

به گزارش مهسان بلاگ، خبرنگاران: سخنگوی جولیان آسانژ در واکنش به اخبار منتشر شده مبنی بر قصد وی برای خروج از سفارت بیان کرد که او تنها در صورتی قادر به انجام این کار است که دولت انگلیس دستور بازداشت وی را لغو کند.

آسانژ درصورت لغو دستور بازداشت قادر به خروج از سفارت است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، جولیان آسانژ، بنیان گذار ویکی لیکس که برای عدم استرداد به سوئد مدت دو سال است در سفارت اکوادور در لندن به سر می برد امروز (دوشنبه) خاطرنشان کرد که به زودی قصد ترک این سفارت را دارد. این درحالی است که سخنگوی وی اعلام نموده این اتفاق تنها درصورتی عملی است که دولت انگلیس اجازه خروج از سفارت را برای وی صادر کند.

از سوی دیگر سفارت انگلیس بارها اعلام نموده است که طبق قانون درصورت خروج آسانژ از سفارت وی برای رسیدگی به اتهامات مربوط به آزار جنسی و تجاوز به سوئد بازگردانده خواهد شد.

اظهارات آسانژ احتمال خروج وی از سفارت را افزایش داد اما به گفته سخنگوی وی این مسئله تنها درصورتی عملی خواهد شد که دولت دستور بازداشت وی در خارج از سفارت را لغو کند. بااین حال سخنگوی وی تأکید کرد که آسانژ تصمیمی برای تحویل خود به پلیس را ندارد.

آسانژ به خبرنگاران حاضر در سفارت اکوادور گفت: به زودی سفارت را ترک می کنم... اما احتمالاً نه به دلیلی که رسانه های مرداک و اسکای نیوز در حال حاضر به آن اشاره می نمایند.

اسکای نیوز که یکی از رسانه های متعلق به شرکت قرن 21 روپرت مرداک است پیش از این مدعی شده بود که آسانژ به دلیل وخیم تر شدن شرایط سلامتی قصد ترک سفارت اکوادور را دارد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: تسنیم
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 27351

به "آسانژ درصورت لغو دستور بازداشت قادر به خروج از سفارت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آسانژ درصورت لغو دستور بازداشت قادر به خروج از سفارت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید