آشنایی با باغ و دریاچه هنر تهران

به گزارش مهسان بلاگ، خبرنگاران آنلاین:دریاچه هنر با مساحت 25 هزار مترمربع و باغ هنر با مساحت 5 هزار متر مربع بزرگ ترین طرح هنری قلب پایتخت در مجموعه فرهنگی تفریحی عباس آباد واقع شده است.

آشنایی با باغ و دریاچه هنر تهران

باغ هنر با هدف خلق فضایی برای ارائه هنرهایی مانند موسیقی، تجسمی، شعر و ادبیات با تمرکز بر کوشک مرکزی و برقراری رابطه نزدیک میان هنرمند و مخاطب و ارتقاء درک هنری جامعه با تمرکز بر هنر ایرانی طراحی شده است.

دریاچه هنر و محوطه باغ هنر یک شنبه 27 مرداد 98 به بهره برداری رسید.

باغ هنر و دریاچه هنر مرکز و قلب ضلع شرقی مجموعه فرهنگی تفریحی عباس آباد است که بین باغ موزه دفاع مقدس و باغ کتاب واقع شده است.

این دو مجموعه قرار است هم خدمات عمومی و هم خدمات تخصصی در حوزه های شعر و ادبیات، هنرهای تجسمی و موسیقی به شهروندان و هنرمندان پیشکسوت و جوان ارائه کند.

این مجموعه همراه با مجموعه ای از خانه های شعر، موسیقی، نقش و هنرهای تجسمی و نمایش، هنرهای هفتگانه را در مجموعه ای زیبا، سبز و دور از کشمکش های روزمره جمع نموده و با هویت ایرانی درآمیخته است.

بخش دیگری از باغ هنر برای برگزاری همایش ها، گردهمایی ها، آموزش های تخصصی، اطلاع رسانی هنری و امور اداری قابل استفاده و بخش دیگر گردشگری و هنری است که رواق، کوشک مرکزی، آمفی تئاتر روباز 200 نفره، سرای نمایش آثار فاخر هنرمندان تجسمی، آمفی تئاتر با ظرفیت 250 تا 350 نفر ویژه همایش و کارگاه، تالار اجتماعات مرکزی، 6 سالن همایش 20 تا 50 نفر، فروشگاه های عرضه آثار هنری، باشگاه هنرمندان، قهوه خانه (کافی شاپ) و سالن غذاخوری در این بخش قرار گرفته است.

این باغ در راستای فراهم آوردن امکان تجربه مستقیم فرهنگ و هنر ایرانی و با الهام دریافت از الگوی معماری ایرانی و اسلامی با هدف آشنایی عموم مردم با هنر و فرهنگ ایرانی طراحی و اجرا شده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 15174

به "آشنایی با باغ و دریاچه هنر تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با باغ و دریاچه هنر تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید