آمریکا حدود 40 اسیر ارشد داعشی را از کردها تحویل گرفت

به گزارش مهسان بلاگ، فارس نوشت: مقام های آمریکایی گفته اند که همزمان با شروع عملیات ترکیه در شمال سوریه، آمریکا حدود 40 نفر از سران و اعضای ارشد گروه تروریستی داعش را که به اسارت کردها درآمده بودند، تحویل گرفته است.

آمریکا حدود 40 اسیر ارشد داعشی را از کردها تحویل گرفت

بنا به گفته مقامات آمریکایی، در پی شروع عملیات نظامی ترکیه در شمال شرقی سوریه، ارتش آمریکا مسئولیت نگهبانی از چندین تن از اعضای بازداشتی مهم داعش از جمله دو عضو بریتانیایی این گروه که در کشتار گروگان های آمریکایی و دیگر گروگان های کشورهای غربی نقش داشتند، را برعهده گرفت.

بنا به گزارش روزنامه آمریکایی واشنگتن پست، مقامات آمریکایی می گویند که این اقدام برای جلوگیری از فرار این اعضای بازداشتی داعش از اردوگاه های سوریه انجام شده است.

واشنگتن در اقدامی نادر، به طور مستقیم مسئولیت زندانیان گروه تکفیری داعش در عراق و سوریه را برعهده گرفته و آنطور که واشنگتن پست گزارش نموده، مقامات آمریکایی در کوشش هستند تا از قدرت گیری مجدد داعش در پی عملیات نظامی ترکیه به شمال شرقی سوریه جلوگیری نمایند.

بر اساس این گزارش، حدود 40 نفر از اعضای داعش که همگی جزء چهره های مهم این گروه تروریستی به حساب می آیند، به آمریکا تحویل داده شده اند. این افراد پیش از این در زندان هایی در شمال شرقی سوریه که نیروهای کرد سوریه آن را اداره می کردند، بازداشت بودند.

بنا بر این گزارش، همزمان با عملیات ترکیه در شمال سوریه، نمودها حفاظت از اردوگاه هایی را که محل نگهداری اسرای داعشی است، متوقف نموده اند.

یکی از مقامات ارشد آمریکایی که خواست نام وی فاش نشود، گفته است، این دو عضو بریتانیایی داعش که جلادان داعش هستند و گروگان ها نام بیتلز (جنگندگان جوان انگلیسی داعش) را برای آنها به کار می بردند، با هدف محاکمه در ایالات متحده آمریکا بازداشت شدند.

طبق این گزارش، دو مقام آمریکایی گفته اند که این دو عضو بریتانیایی داعش به نام های الکساندا کوتی و الشافی الشیخ به عراق منتقل شده اند. هنوز تعیین نیست که آیا دیگر بازداشت شدگان مهم داعش نیز به عراق منتقل شده اند یا خیر.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز گذشته (چهارشنبه) خاطرنشان کرد: ما بعضی از خطرناک ترین مبارزان داعش را (از سوریه) بیرون آوردیم. ما آنها را بیرون آوردیم و به مکان های امن دیگر منتقل کردیم... ما تعدادی خاص از جنگجویان داعش داریم که به طور ویژه ای بد هستند و ما می خواهیم مطمئن شویم که مسئله ای در مورد بیرون رفتن آنها (از سوریه) پیش نیاید.

وی سپس امروز (پنجشنبه) در یک پیغام توییتری تأیید کرد که بیتلز نیز در میان آن دسته از بازداشتی های داعش هستند که از سوریه خارج شده اند.

ترامپ همچنین درباره دو عضو بریتانیایی داعش گفت: آمریکا از قبل، دو شبه نظامی داعش که مرتبط با گردن زنی ها در سوریه بودند و معروف به بیتلز بودند را نیز از آن کشور (سوریه) خارج نموده است.

بنا به گفته یک فرد مطلع که خواست نامش فاش نشود، در روزهای اخیر، ویلیام بار دادستان کل آمریکا از ترامپ خواسته بود تا محافظت از بازداشت دو جلاد انگلیسی داعش را در اولویت قرار دهد تا در نهایت این افراد در آمریکا محاکمه شوند و ترامپ نیز به سرعت این خواسته را پذیرفت.

این دو عضو بریتانیایی داعش، متهم به مشارکت در گردن زدن گروگان های آمریکایی از جمله جیمز فولی عکاس خبری، استیون ساتلاف خبرنگار و پیتر کسیگ امدادگر و همچنین دیگر گروگانهای غربی هستند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه روز چهارشنبه (17 مهرماه) از شروع عملیات نظامی جدید این کشور در شمال سوریه اطلاع داد. وی اسم رمز این عملیات را چشمه صلح مطرح کرد و مدعی شد که مأموریت نیروهای مسلح ترکیه ممانعت از ایجاد گذرگاه تروریستی در طول مرزهای جنوبی است.

طبق این گزارش، حمله ترکیه به شمال سوریه، نگرانی هایی را درباره توانمندی نمودهای سوریه برای حفظ کنترل هزاران بازداشتی داعش و ده ها هزار زن و کودکی که در اردوگاههای جداگانه محبوس هستند و بعضی از آنها از حامیان داعش محسوب می شوند، افزایش داده است.

بعد از آنکه روز یکشنبه هفته جاری، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه از حمله قریب الوقوع به نمودهای شمال سوریه اطلاع داد، ترامپ ضمن تأکید بر عدم مشارکت در این اقدام نظامی، نیروهای آمریکایی را از شمال شرقی سوریه خارج کرد که بعضی از تحلیلگران این اقدام واشنگتن را چراغ سبزی برای ترکیه به منظور شروع عملیات نظامی در سوریه تلقی کردند.

با اینحال، مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا مایک پامپئو، بامداد پنجشنبه (18 مهرماه) مدعی شد این کشور به ترکیه برای حمله به سوریه چراغ سبز نشان نداده است.

310 310

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 21241

به "آمریکا حدود 40 اسیر ارشد داعشی را از کردها تحویل گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا حدود 40 اسیر ارشد داعشی را از کردها تحویل گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید