اجرای طرح یارانه دستمزد در سیستان و بلوچستان

به گزارش مهسان بلاگ، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان از شروع اجرای طرح پرداخت یارانه دستمزد در سیستان و بلوچستان اطلاع داد.

اجرای طرح یارانه دستمزد در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرنگاران، مهرداد جهاندیده اضافه کرد: اجرای طرح پرداخت یارانه دستمزد در سیستان و بلوچستان بعنوان یکی از استان های پایلوت با تامین اعتبار بصورت رسمی شروع شده است.

وی با بیان این که این طرح توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان ها و با نظارت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سراسر کشور اجرا می گردد، گفت: این طرح بر اساس حمایت از مناطق غیر برخوردار از اشتغال با اولویت مناطق کم برخوردار و مناطق غیر برخوردار از اشتغال ابلاغ شده و وجهی است که توسط دولت به موجب شیوه نامه به صورت ماهانه بابت بخشی از دستمزد نیروی کار شغل اولی زیر 35 سال به کارفرما پرداخت می گردد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان ادامه داد: بر اساس طرح یارانه دستمزد ، به کارآفرینانی که از شغل اولی های دانشگاهی در واحدهای خود استفاده نمایند، به میزان 30 درصد یارانه دستمزد تعلق می گیرد تا هزینه های اشتغال برای آنان نیز کاهش یابد.

جهاندیده کاهش هزینه های بکارگیری نیروی کار برای کارفرما به منظور پایداری فراوری و اشتغال در راستای تقویت مالی دانش بنیان، افزایش فرصت اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی در بازار کار، حمایت از ارتقای فراوری داخلی و رقابت پذیری در بنگاه های مالی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، ارتقای سطح سرمایه انسانی کارگاه های فعال بخش خصوصی و تعاونی در مناطق کم برخوردار را از مهم ترین اهداف اجرای این طرح برشمرد.

وی اظهار کرد: سقف بهره مندی هر کارگاه برای استفاده از نیروی کار شغل اولی معادل حداکثر 50 درصد نیروی کار موجود است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: طول دوره پرداخت یارانه دستمزد به ازای هر نیروی کار شغل اولی با تایید دستگاه هماهنگ نماینده تا سقف 12 ماه است و میزان یارانه دستمزد، معادل 30 درصد حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار است که براساس صورت وضعیت مزد ارسالی به سازمان تامین اجتماعی محاسبه و پرداخت می گردد.

جهاندیده هم چنین احراز عدم اشتغال به کار نیروی کار شغل اولی یا اثبات صوری بودن اشتغال به کار وی در کارگاه براساس گزارش بازرس تامین اجتماعی یا بازرس کار، احراز بطلان، فسخ یا پایان قرارداد کار شغل اولی در مراجع ذیصلاح و احراز کاهش تعداد شاغلان کارگاه نسبت به استخدام نیروی کار شغل اولی (به استثنای بازنشستگی، فوت و از کارافتادگی) را از جمله موارد قطع پرداخت یارانه دستمزد اعلام کرد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 13528

به "اجرای طرح یارانه دستمزد در سیستان و بلوچستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح یارانه دستمزد در سیستان و بلوچستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید