استخدام 300 محیط بان بومی استان ها در امسال

به گزارش مهسان بلاگ، معاون یگان حفاظت سازمان حفاظت از محیط زیست بااعلام کمبود حدود 4000 نفر نیروی محیط بانی، گفت: سال جاری قرار است 300 محیط بان بومی استان استخدام کنیم.

استخدام 300 محیط بان بومی استان ها در امسال

به گزارش خبرنگاران، مهندس فلاحی در یک برنامه رادیویی اضافه نمود: در حال حاضر جمعیت کل نیروهایی که در سطح مناطق حفاظت گردیده محیط زیست کار می کنند 3000 نفر است. این جمعیت با توجه به شرایط کاری همیشه بر سر کار نیستند و شیفیتی کار می کنند.

وی گفت: طبق استاندارد جهانی به ازای هر هزار هکتار باید یک محیط بان وجود داشته باشد. اما با توجه به وسعت مناطق تحت مدیریت سازمان محیط زیست که به 17 میلیون هکتار می رسد به ازای هر 8500 هکتار یک محیط بان وجود دارد و این به معنای 8,5 برابر استانداردهای جهانی است. معاون یگان حفاظت سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: طبق چارت مصوب سازمان محیط زیست، باید 7340 نفر در مناطق چهارگانه باشند که در حال حاضر 50 درصد نیرو کمبود داریم که به علت کمبود بودجه است.

به گفته وی، محیط بانان ما در مناطق آزاد نیز فعالیت دارند و تمام قوانین در خصوص برخورد با متخلفان شکار و صید در مناطق حفاظت گردیده در مناطق آزاد نیز اجرا می گردد و شکارچیان بدون پروانه حق شکار را ندارند. معاون یگان حفاظت سازمان حفاظت از محیط زیست ادامه داد: نیروهای ما بر اساس قانون خدمات کشوری موظف به 176 ساعت خدمت در ماه هستند درصورتیکه با شیفت کاری آنها این میزان به 432 ساعت می رسد. به عبارت دیگر محیط بانان ما 256 ساعت مازاد بر قانون خدمات کشوری فعالیت می کنند. فلاحی گفت: سازمان کوشش نموده تا در قالب فوق العاده نوبت کاری، بتواند زحمات محیط بانان را جبران کند اما این بستگی به مدیریت و بودجه استانی دارد. معاون یگان حفاظت سازمان حفاظت از محیط زیست اظهار کرد: نیروهایی که جذب گردیده اند بر اساس استانداردهای جذب نیرو است. برخی نیرو ها به صورت شرکتی، قرارداد خرید خدمت و یا کارگری هستند و به دلیل اینکه موقتی هستند تا زمان اتمام پروژه حضور دارند اما به دلیل اینکه پذیرش نیرو از طرف سازمان سنجش انجام می گردد اگر در آزمون، نمره قبولی را کسب کنند سنوات برای آنها منظور خواهد شد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 1552

به "استخدام 300 محیط بان بومی استان ها در امسال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استخدام 300 محیط بان بومی استان ها در امسال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید