استقرار نیروهای ارتش سوریه در شهر منبج

به گزارش مهسان بلاگ، فارس نوشت: منابع خبری سوریه از تداوم استقرار نیروهای ارتش این کشور در مناطق نزدیک به مرز ترکیه خبر دادند.

استقرار نیروهای ارتش سوریه در شهر منبج

شبکه الاخباریه سوریه اعلام کرد که نیروهای ارتش سوریه ظهر امروز در شهر منبج واقع در ریف شمال شرقی استان حلب مستقر شدند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) هم اعلام کرد که نیروهای ارتش سوریه در داخل منبج استقرار پیدا کرده اند و این مسئله در راستای وظیفه ارتش برای حمایت از میهن و دفاع از آن برای مقابله با تجاوز ترکیه و مزدوران تروریستی آن است.

شماری از نیروهای ارتش سوریه نیز شامگاه دوشنبه (روز گذشته) خود را به اطراف شهر منبج رسانده بودند.

در همین ارتباط، برخی منابع کردی شامگاه گذشته گزارش دادهند که نیروهای آمریکایی که در اطراف مناطق غربی شهر منبج مستقر بودند، مانع ورود نیروهای ارتش سوریه به این شهر شدند.

برخی منابع خبری می گویند که دولت آمریکا به نیروهای باقیمانده این کشور در سوریه دستور داده است تا جلوی ارتش سوریه برای ورود به منبج را بگیرد.

شبه نظامیان کُرد موسوم به نیروی دموکراتیک سوریه یکشنبه هفته جاری از توافق با دمشق برای ورود نیروهای ارتش سوریه به مناطق تحت کنترل خود خبر دادند. این مناطق تحت حملات هوایی ارتش ترکیه واقع شده است.

برخی منابع خبری نیز اعلام کردند که بر اساس این توافق، ارتش سوریه کنترل تمام مناطق مرزی از جمله شهر عفرین را در دست خواهد گرفت.

حضور ارتش سوریه در شهرهای شمالی این کشور با درخواست شبه نظامیان نیروهای دموکراتیک صورت می گیرد. این شبه نظامیان پس از نا امیدی از آمریکا جهت دفاع از آنها در مقابل حملات ارتش ترکیه، از ارتش سوریه خواستار کمک شدند.

از همین رو نیروهای ارتش سوریه روز گذشته به تدریج وارد شهر منبج شدند. شهری که تا پیش از این یکی از مراکز حضور نیروهای آمریکایی محسوب می شد. نیروهای سوری همچنین از دو روز گذشته در شهرهای قامشلی، حسکه، عین عیسی، طبقه و بسکمک از روستاها و شهرک های شمال سوریه مستقر شده اند. حرکت این نیروها به سمت کوبانی (عین العرب) نیز گزارش شده است.

310311

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 22346

به "استقرار نیروهای ارتش سوریه در شهر منبج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقرار نیروهای ارتش سوریه در شهر منبج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید