اعطای نشان شورای گردشگری کشور اسپانیا به اداره کل میراث فرهنگی یزد

به گزارش مهسان بلاگ، نشان شورای گردشگری کشور اسپانیا در سفر تعدادی از خبرنگاران گردشگری این کشور به یزد، به اداره کل میراث فرهنگی یزد اهدا شد.

اعطای نشان شورای گردشگری کشور اسپانیا به اداره کل میراث فرهنگی یزد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد؛ در نشست مشترک مدیران شهری و فعالان گردشگری استان با خبرنگاران شورای گردشگری اسپانیا ، نشان این شورا به اداره کل میراث فرهنگی یزد اهدا شد.

اعضای این گروه اسپانیایی به دعوت آژانس ایران دوستان و با هدف آنالیز ظرفیتهای گردشگری ایران ، نوزدهمین دوره از همایش سالیانه خود را در ایران برگزار نموده و دو روز میهمان شهر جهانی یزد بودند.

در حاشیه این سفر، نشست مشترک مدیران شهری و فعالان گردشگری یزد با خبرنگاران شورای گردشگری اسپانیا در محل هتل مشیرالممالک یزد با حضور مدیر کل و سرپرست معاونت گردشگری میراث فرهنگی استان، رئیس شورای شهر و شهردار یزد برگزار گردید.

در این نشست سید مصطفی فاطمی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد ضمن خوشامدگویی به این گروه اسپانیایی در ابتدا به معرفی مختصری از یزد، اقلیم کویر و کوهستان آن و جاذبه های گردشگری استان پرداخت و سپس با اشاره به قرارگیری آن در مثلث طلایی گردشگری ایران در این خصوص گفت: مثلث طلایی گردشگری ایران متشکل از شهرهای اصفهان، یزد و شیراز است و در مصوبات کشوری از استان های یزد، فارس و اصفهان به عنوان قلب ایران و مرکز گردشگری کشور نام برده می گردد.

وی در ادامه توضیحاتی در مورد ثبت جهانی شهر یزد، مطالبی بیان کرد و گفت: مردم یزد با خاک، تنها سرمایه خود، خشت را فراوری نموده و با خشت بناهای زیبا و منحصر بفردی را ایجاد کردند.

در ادامه این نشست نیز رئیس گروه اسپانیایی خبرنگاران و تورگردانان با اشاره به برگزاری کنگره سالیانه خبرنگاران گردشگری اسپانیا گفت: نوزدهمین دوره این همایش سال جاری در ایران برگزار گردید و با توجه به سفر قبلی که شخصاً به ایران داشته ام زیبایی های که در ایران دیدم، و محبتی که از مردم ایران در نظرم بود خود را مدیون ایران میدانستم و به همین دلیل این بار با گروهی بزرگ از خبرنگاران به این کشور سفر کردم تا زیبایی های ایران را به دوستانم هم نشان دهم.

وی همچنین ضمن تشکر از تلاشهای صمیمانه مسئولین استان، اقامت خود و دوستانش در یزد و گردش در کوچه های بافت تاریخی را بسیار لذت بخش بیان کرد و گفت: ما سعی می کنیم تا زیبایی های ایران و یزد را به خوبی در کشور خود معرفی کنیم.

در ادامه این جلسه به سوالات خبرنگاران در مورد اتفاقات بعد از ثبت جهانی یزد، تعداد گردشگران بعد از ثبت، و برنامه های در نظر گرفته شده برای جذب بیشتر گردشگر پاسخ داده شد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: میراث آریا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 14842

به "اعطای نشان شورای گردشگری کشور اسپانیا به اداره کل میراث فرهنگی یزد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعطای نشان شورای گردشگری کشور اسپانیا به اداره کل میراث فرهنگی یزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید