افزایش توجه به مقررات رانندگی به دلیل ورود سامانه بارشی

به گزارش مهسان بلاگ، رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: به منظور ورود سامانه جدید بارشی طی امروز ، لزوم توجه به مقررات هدایت و رانندگی افزایش پیدا می نماید.

افزایش توجه به مقررات رانندگی به دلیل ورود سامانه بارشی

به گزارش خبرنگار از ؛ سرهنگ رضا همتی زاده رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی استان از بعداز ظهر امروز دوشنبه 5 اسفند ماه، سامانه بارشی جدید وارد استان شده و احتمال آبگرفتگی و سیلاب در معابر وجود دارد.

او اضافه نمود: هنگامی که در هوای بارانی رانندگی می کنید آبگرفتگی های راستا در قسمت هایی از جاده ها پیدا می شوند و این موضوع یکی از بزرگترین خطراتی است که در کمین راننده خواهد بود و زمانی که با سرعت وارد آبگرفتگی می شوید نیروی بازدارنده را در مقابل حرکت خودرو حس می کنید و به علت سرعت ناگهانی آج لاستیک با آسفالت اصطکاک پیدا نکرده و احتمال واژگونی برای خودرو بوجود می آید.

رئیس پلیس راه استان ایلام عنوان کرد: روش صحیح رانندگی در هوای بارانی، کاهش سرعت و زیاد کردن فاصله وسیله نقلیه با سایر خودروهاست.

همتی زاده گفت: با توجه به کوهستانی بودن جاده های استان احتمال بارش برف و مه گرفتگی در ارتفاعات وجود دارد و در این شرایط باید علاوه بر همراه داشتن تجهیزات زمستانی خصوصا زنجیر چرخ، باید چراغ های مه شکن جهت دیده شدن را روشن کرد.

او اضافه نمود: با رعایت نکات ایمنی در حین رانندگی در شرایط نامساعد جوی، تمرکز کامل و توجه جدی راننده به جاده، بیشتر از دیگر مواقع اهمیت دارد.

ن

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 36565

به "افزایش توجه به مقررات رانندگی به دلیل ورود سامانه بارشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش توجه به مقررات رانندگی به دلیل ورود سامانه بارشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید