انواع پارتیشن بندی اداری

به گزارش مهسان بلاگ، پارتیشن بندی اداری

پارتیشن اداری یکی از انواع جداکننده های کاذب و همچنین موقتی در مکان های اداری می باشد ، که از آن جهت نظم دادن ، زیبا سازی ، بهینه سازی و ایجاد فضاهای خصوصی و نیمه خصوصی برای فراهم آوردن محیطی آرام و دوری عوامل برهم زننده تمرکز کارمندان همانند سر و صدا مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع پارتیشن بندی اداری

پارتیشن اداری به دلیل تنوع در طرح ، ارتفاع ، نوع کاربری ، ترکیب بندی رنگ ، متریال و همچنین ملزومات آن می تواند مکمل مناسبی در طراحی دکوراسیون فضاهای اداری نیز باشد.

ضمن آن که این محصولات قابل نصب و اجرا به صورت مستقل (بدون آسیب رساندن به کف اصلی بنا در بازسازی ساختمان) و جابجا نمودن آن و در صورت لزوم اصلاح متراژ است.

پارتیشن اداری

انواع پارتیش اداری

از انواع پارتیشن بندی اداری می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

1- پارتیشن اداری دو جداره ام دی اف

2- پارتیشن اداری دو جداره آگوستیک

3- پارتیشن اداری دو جداره هایگلاس

4- پارتیشن اداری مدرن

5- پارتیشن اداری شیشه ای آلومینیوم استیل

6- پارتیشن اداری کمد و یا کوموتیشن

7- پارتیشن اداری دو جداره شیشه ای سالید

8- پارتیشن اداری تک جداره

9- پارتیشن اداری شیشه و ام دی اف

پارتیشن MDF

این پارتیشن چوبی از جنس ام دی اف ساخته می گردد ، به طوری که نمای ظاهری و حتی فریم بندی آن نیز از این ماده می باشد. MDF به علت داشتن سطح صاف ، قابلیت روکش کاری و رنگ آمیزی دارد که در مقابل تغییر شکل و همچنین خمیدگی مقاوم است.

پارتیشن ام دی اف در مقابل رطوبت و همچنین خوردگی استحکام بالایی دارد و نوعی عایق صوتی در محیط اداری به حساب می آید ، که از انتقال صدا به بخش های مجاور جلوگیری می نماید.

پارتیشن MDF

پارتیشن شیشه و MDF

در این مدل از MDF به عنوان فریم و اسکلت بندی پارتیشن استفاده می گردد که شیشه جهت پر نمودن قاب آن استفاده می گردد. این پارتیشن در فضاهای اداری به کار می رود و این امکان را برای کارمندان فراهم می نماید تا به محیط بیرون از حریم خصوصی خود نیز مشرف باشند.

پارتیشن شیشه ای

پارتیشن اداری تک جداره

پارتیشن های تک جداره به طور قاب هایی یک تکه با حالت ایستاده اند. وزن آن ها سبک بوده و به آسانی می توان آن ها را جا به جا نمود.

پارتیشن تک جداره نمایی ساده دارد و تنوع در آن نسبت به مدل های دو جداره کمتر می باشد. معمولا در این نوع پارتیشن ، استفاده از یراق آلات اضافی همانند پرده کرکره مرسوم نمی باشد. لازم به ذکر است که قیمت آن نسبت به پارتیشن های دو جداره ارزان تر است.

پارتیشن اداری دو جداره

در پارتیشن های دو جداره جهت نگه داشتن پنل ها از ستون استفاده نمی گردد ، به این دلیل که آن ها به اندازه کافی مقاوم بوده و استحکام آن ها موجب می گردد تا بدون نیاز به ستون بر روی زمین قرار بگیرند.

در این مدل می توان از پرده کرکره ای در فضای مابین شیشه ها استفاده نمود. یکی از مزیت های پارتیشن دو جداره عبور کابل های شبکه و همچنین سیستم در بخش های مابین پنل ها می باشد.

بطور تقریبی مدل های دو جداره دو برابر مدل های تک جداره هزینه دارند. اما آن چه در مدل های دو جداره قابل توجه است ، تنوع بیشتر در محصولات و همچنین زیبایی در مدل هایی می باشد که تا سقف امتداد دارند. پارتیشن های دو جداره وظیفه عایق صوتی را نیز بر عهده دارند.

کاربرد استفاده از پارتیشن اداری

کاربرد اصلی پارتیشن های اداری جدا نمودن بخش های مختلف از یکدیگر می باشد. در این صورت می توان به آسانی و در کمترین زمان ممکن ، محیط کار را مطابق میل خود تقسیم بندی نمود ، که داشتن اتاق مجزا برای هر یک از کارمندان می تواند به بالا بردن راندمان کاری شرکت کمک فراوانی نماید.

با ایجاد اتاق های مجزا ، کارکنان نسبت به محیط کاری خود احساس مسئولیت پیدا نموده و جهت مرتب سازی آن ، دسته بندی اسناد ، مدارک و … تلاش بیشتری انجام خواهند داد.

از طرفی دیگر با تفکیک اتاق ها از یکدیگر ، کارکنان با آرامش بیشتری مسئولیت های خود را بر عهده می گیرند و اتمام کار نیز مطابق با اهداف شرکت خواهد بود. با استفاده از پارتیشن های اداری می توان ساختمان اداری را به طور شناور و دلخواه خود تقسیم بندی نمود.

پارتیشن های اداری این روزها به عنوان یک ابزار جدا نماینده در فضاهای اداری و همچنین سازمانی استفاده می گردند. این نوع از پارتیشن ها در ابعاد و اندازه های مختلف و با متریال های متفاوت از جمله چوب ، آلومینیوم و همچنین شیشه طراحی و تولید می شوند که در قسمت های مختلف سازمان ها و شرکت ها می توان از آن ها استفاده نمود. علاوه بر جدا نمودن فضا ، از این نوع پارتیشن ها جهت طراحی و دکوراسیون محیط های اداری نیز استفاده می نمایند.

پارتیشن اداری ، پارتیشن ام دی اف منزل و پارتیشن دست دوم همه به یک منظور اما با کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند.

فروش پارتیشن دست دوم به صورت گسترده در بازار انجام می گردد ، اما قیمت انواع پارتیشن برای منزل و پارتیشن اداری دست دوم هم شاید به نسبت کارایی که دارند با هم متفاوت بوده و مناسب نباشد.

در رابطه با کاربردهای پارتیشن های اداری در فضاهای متفاوت می توان به 3 مورد مهم اشاره نمود. به مواردی همچون جداسازی فضاهای ورودی ، ایجاد اتاق های مختلف و پنهان سازی.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: رویا مال
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 48782

به "انواع پارتیشن بندی اداری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انواع پارتیشن بندی اداری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید