اولین محموله یاری های پزشکی در میان تحریم و قرنطینه، پشت درهای کره شمالی

به گزارش مهسان بلاگ، اولین محموله یاری های دارویی بین المللی قرار است طی روزهای آینده وارد سواحل کره شمالی گردد.

اولین محموله یاری های پزشکی در میان تحریم و قرنطینه، پشت درهای کره شمالی

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، هدف از ارسال این یاری ها تقویت نیروی دفاعی کره شمالی در برابر کرونا ویروس اعلام شده اما کنترل شدید مرزها در این کشور علامت سوال بزرگی برای تحویل این یاری ها به وجود آورده است.

بعضی سازمان های امدادی مجبور به دریافت مجوز معافیت نقض تحریم ها از سازمان ملل برای باز کردن راه ارسال این یاری ها شده و اکنون درحال حرکت به سمت مرزهای به شدت کنترل شده کره شمالی هستند.

کره شمالی تا به امروز هیچ گزارشی از موارد ابتلا به کرونا ویروس اعلام ننموده اما فرمانده نظامیان آمریکا در کره جنوبی ابراز اطمینان نموده که این کشور نیز درگیر این ویروس هست.

سازمان های امداد رسان می گویند به دلیل تحریم های گسترده بین المللی و فقدان سیستم بهداشتی و درمانی پیشرفته، کره شمالی در برابر گسترش این ویروس بسیار آسیب پذیر است.

بعضی سازمان های امدادرسان در درخواستی اضطراری از سازمان ملل خواستار معافیت از تحریم های اعمال شده علیه این کشور شدند که این معافیت برای مدت شش ماه به سازمان بهداشت جهانی، فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و انجمن های صلیب سرخ و پژشکان بدون مرز برای ارسال تب سنج، دستگاه های اکسیژن و تنفسی، دستگاه های احیا، دستکش، نقاب های محافظتی صورت، ماسک های جراحی، گان و دیگر اقلام پزشکی مجوز می دهد.

صندوق بچه ها سازمان ملل یونیسف که گفته است نیازی به این دوره معافیت ندارد اعلام نموده که انتظار می رود اولین محموله شامل دستکش، لباس های محافظتی و تجهیزات تنفسی ارسالی به کره شمالی به وسیله زمین و به وسیله چین طی روزهای آینده به این کشور برسد.

منابع بین المللی می گویند: اما کره شمالی با داشتن تدابیر قرنطینه سفت و سخت مرزی بعضی از این اقلام را در مرزها نگه داشته است.

دو منبع آگاه گفته اند که محموله ای از تجهیزات دیگر نظیر ماسک و کیت های تست کرونا به رغم درخواست کره شمالی در چین مانده اند. خبرگزاری رسمی کره شمالی 13 مارس گفت که به عنوان بخشی از تدابیر پیشگیرانه تمامی کالاهای وارداتی برای 10 روز قرنطینه می شوند. این خبرگزاری دولتی تصاویری از کارمندان با لباس های حفاظتی در کامین ها و قطارها به نمایش گذاشت.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله سامی: مجله سامی: انجمن های گفتگو

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 40780

به "اولین محموله یاری های پزشکی در میان تحریم و قرنطینه، پشت درهای کره شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین محموله یاری های پزشکی در میان تحریم و قرنطینه، پشت درهای کره شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید