ایده های عجیب تویوتا برای آینده حمل و نقل شهری

به گزارش مهسان بلاگ، المپیک توکیو 2020 در راه است و از مدت ها پیش، تویوتا بیان کرد خودروهایی جدید را برای سهولت حمل و نقل درون شهری افراد، به فراوری خواهد رساند. گویا تجربیات تویوتا در راه اندازی سیستم های اتوماتیک حمل و نقل، بسیار پیروز بوده، چرا که حال این شرکت میخواهد خودروهای بیشتری را به سبد محصولاتش اضافه کند.

ایده های عجیب تویوتا برای آینده حمل و نقل شهری

مطابق اعلام این شرکت، تویوتا در حال تبدیل شدن به یک شرکت پویاست و بزودی خودروهایی را به بازار عرضه می نماید که در دسته بندی خودروهای معمولی، پیکاپ ها و شاسی بلندها طبقه بندی نمی شوند. این خودروها برای افرادی ساخته خواهد شد که خودرو شخصی ندارند، و از راه های معمول حمل و نقل استفاده نمی نمایند. البته تویوتا به طرفدارانش، که شامل تعداد زیادی از افراد در سراسر دنیا می شوند، اطمینان داده که فراوری محصولات در سگمنت های فعلی، همانند گذشته ادامه خواهد داشت.

همان طور که گفتیم، یکی از محصولات جدید تویوتا، در المپیک و پارالمپیک توکیو 2020 مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این محصول، پالت الکتریکی یا e-Palette نام دارد و به واسطه شکل عجیب و غریبش، مورد توجه قرار گرفته است. تویوتا در شرح این محصول می گوید: هدف از ارایه این محصول، فراهم ساختن بستر تحرک برای تمامی افراد جامعه است. جامعه ای که در آن مردم احساس شادی و آزادی داشته باشند. تویوتا در ادامه می افزاید: ما در حال کار بر روی توسعه فناوری هایی هستیم که نسل جدیدی از حمل و نقل را در آینده نزدیک، در دسترس انسان ها قرار می دهد.

این ایده تنها یک آرزوی زیبا نیست، بلکه تویوتا شدیدا به دنبال اجرایی کردن آن است. جک هالیز، یکی از مدیران ارشد تویوتا در آمریکای شمالی در این باره می گوید: با توجه به تغییرات جمعیتی در سطح دنیا، ما احتیاج داریم تا استراتژی های در نظر گرفته شده برای حمل و نقل افراد را مورد بازبینی قرار دهیم. البته مفهوم تحرک و جابجایی برای افراد مختلف در قسمت های مختلف از دنیا، متفاوت است.

هالیز به طور دقیق اعلام نکرد چه محصولاتی در آینده توسط تویوتا وارد بازار می شوند، اما وی اعلام کرد این محصولات شامل هر وسیله نقلیه ای می شوند که برای تحرک و جابجایی بهتر به مردم کمک می نماید. وی در ادامه اضافه کرد: این وسایل حمل و نقل در بسکمک از شهرهای متراکم، می تواند یک وسیله نقلیه سه چرخه و تک جایگاه، همانند iRoad باشد. این سه چرخه برقی برای طی کردن مسافت های کوتاه با سرعت پایین، در فواصل درون شهری ساخته شده است. به گفته هالیز، براساس احتیاج شهروندان در سراسر دنیا، این وسایل نقلیه می توانند به صورت اسکیت یا حتی کفش باشند. رانندگی برای بسکمک از افراد سالخورده، امری سخت است و می تواند موجب وارد شدن ضرر و زیان به آن ها یا اطرافیان آن ها گردد. از این رو، برای کهنسالانی که قادر به رانندگی نیستند، بهترین راه حمل و نقل، استفاده از یک تاکسی رباتیک یا روبوتاکسی خواهد بود.

همان طور که گفته شد، تویوتا در حال تبدیل به یک شرکت پویاست، و این مورد از محصولات جدید این شرکت به خوبی برداشت می گردد. برای مثال، تیم رباتیک تویوتا، T-HR3 Humanoid را فراوری نموده که می تواند در انجام خدمات منزل، شما را کمک رساند. دیگر محصول این شرکت، یعنی ربات C-3PO، برای پرستاری از بیماران یا افراد مسن در کنار تختخواب آن ها کاربرد دارد. تویوتا همچنین دستگاهی به نام WelWalk را فراوری نموده که یک ابزار توان بخشی است. این ربات می تواند با کمک به پیاده روی افراد، آن ها را در بهبود فلج عضلات پا کمک کند.

دیگر برنامه های تویوتا، مربوط به حمل و نقل درون شهری می شوند. برای نمونه، برنامه تحرک هارمونیک تویوتا یا اصطلاحا پروژه Ha:Mo، به افراد کمک می نماید تا در زمانی کوتاه تر، با هزینه ای کمتر، به مکان مورد نظر خود دسترسی پیدا نمایند، در حالی که استرس و فشارهای روانی آن ها نیز با استفاده از این پروژه، کاهش خواهد یافت. این پروژه، مدیریت کارآمدتری را برای شبکه حمل و نقل عمومی درون شهری فراهم می نماید تا افراد در شهرهای پرازدحام و شلوغ، راحت تر و بهتر جابجا شوند. این ابتکارات، در حالی صورت می گیرد که تویوتا همزمان برنامه های توسعه مربوط به خودروهای برقی یا دیگر وسایل حمل و نقل را پیگیری می نماید.

بنابر گفته هالیز و دیگر مدیران تویوتا، تحرک بهتر به شادابی و نشاط جامعه کمک شایانی می نماید. نخستین آزمون بزرگ تویوتا در اجرا کردن این ابتکارات، المپیک تابستانی 2020 خواهد بود. جایی که E-Palette این شرکت برای جابجایی بدون دردسر ورزشکاران به رویدادهای ورزشی، در دسترس آن ها خواهد بود.

منبع: MOTOR1

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 29288

به "ایده های عجیب تویوتا برای آینده حمل و نقل شهری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایده های عجیب تویوتا برای آینده حمل و نقل شهری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید