باید در نسخه نویسی گام های مؤثر برداشته گردد

به گزارش مهسان بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- مدیر عامل بیمه سلامت گفت: در بحث نسخه نویسی باید گام های موثر در سطح کشور برداشته گردد تا مراکز و داروخانه ها دچار مشکل نشوند.

باید در نسخه نویسی گام های مؤثر برداشته گردد

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، آقای محمدمهدی ناصحی مدیر عامل بیمه سلامت طی سخنانی در مراسم گرامیداشت روز ملی بیمه سلامت که در سالن همایش های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار گردید، اضافه کرد: قانون بیمه سلامت در سال 1373 در مجلس تصویب و سال 1374 تأسیس شد.

وی گفت: هم اکنون 5 صندوق عمده بیمه سلامت در سطح کشور فعال هستند که مهمترین آن صندوق بیمه سلامت صندوق روستایی با پوشش 20 میلیون جمعیت است، صندوق پوشش همگانی با 13 و نیم میلیون جمعیت، صندوق کارمندی با 4 میلیون جمعیت و صندوق های ایرانیان و صندوق سایر اقشار نیز در سطح کشور فعالیت دارند.

آقای ناصحی با بیان اینکه بیمه سلامت حفاظت ملی و پشتوانه مهم برای مردم است، اضافه کرد: مهمترین موضوع در بیمه سلامت این است که بدانیم آیا توانستیم در پوشش بیمه ای ایران را در مقایسه با دیگر کشور ها قرار دهیم؟ در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که ما در میانگین سایر کشور های دیگر از نظر بیمه سلامت پوشش همگانی خوب و با کیفیت داریم و در چند سال اخیر شاخص های خوبی در این راستا به دست آورده ایم، اما در بیمه سلامت باید نکاتی اصلاح گردد.

مدیر عامل بیمه سلامت گفت: یکی از برنامه هایی که به دنبال آن هستیم آنالیز ساز و کار نظام ارجاع است که دراین سال آخر باید آن را مورد آنالیز و تحقیق قرار دهیم.

آقای ناصحی تأکید کرد: استقرار و تکمیل نظام یکپارچه خدمات سلامت هم از دیگر موضوعات مهم در بیمه سلامت است که باید تقویت گردد.

وی با بیان اینکه باید بتوانیم در پرونده الکترونیک و نسخه نویسی گام های مؤثری برداریم، گفت: تمام کوشش خود را انجام می دهیم تا در نسخه نویسی گام های مؤثر برداریم تا مراکز و داروخانه ها دچار مشکل نشوند.

آقای ناصحی اضافه کرد: ارتقای کیفیت خدمات نیز از دیگر موارد و موضوعات مهم در بیمه سلامت است که هنوز فعالیت در این عرصه رضایت بخش نیست و باید کیفیت خدمات همراه با رضایت مشتری باشد.

وی ادامه داد: در بحث راهنمای بالینی باید انتها نامه های دانشجویان به این سمت و سو حرکت کند به جای آنکه انتها نامه ها در کتابخانه ها خاک بخورد در همان دوره دانشجویی باید راهنمای بالینی در دانشجویان نهادینه گردد.

آقای ناصحی گفت: باید موضوع توانبخشی را جدی بگیریم، زیرا جمعیت زیادی از مردم دچار بیماری هایی، چون فلج مغزی و ام اس هستند و باید در این زمینه آنالیز ها دقیق تر گردد.

تورهای دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 66400

به "باید در نسخه نویسی گام های مؤثر برداشته گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باید در نسخه نویسی گام های مؤثر برداشته گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید