با علائم خفیف سرماخوردگی به بیمارستان مراجعه نکنید

به گزارش مهسان بلاگ، یک متخصص بیماری های عفونی گفت: هیچ ضرورتی ندارد افراد با علائم خفیف به بیمارستان مراجعه نمایند و باید با استراحت در منزل، قرنطینه، رعایت بهداشت، مصرف مایعات و دارو های مسکن این دوره را طی نمایند.

با علائم خفیف سرماخوردگی به بیمارستان مراجعه نکنید

به گزارش ، دکتر شیخ زاده متخصص بیماری های عفونی گفت: حدود 80 تا 85 درصد از بیمارانی که مبتلا به کرونا می شوند معمولا با علائم خفیف به بیمارستان ها و مراکز درمانی مراجعه می نمایند. این افراد با علائمی شبه آنفولانزا مثل درد بدن، بی اشتهایی و یا سرفه به این مراکز مراجعه می نمایند، این علامت ها نشانه هایی نیست که ضرورت داشته باشد افراد به بیمارستان مراجعه نمایند و با استراحت در منزل، قرنطینه، رعایت بهداشت فردی، مصرف مایعات و دارو های مسکن دوره بیماری طی می گردد.

متخصص بیماری های عفونی توضیح داد: افراد مشکوک به ابتلا و دارای علائم حتی اگر می توانند، خود را در اتاق دیگری قرنطینه نموده و مرتبا دست خود را با آب و صابون بشویند. این افراد می توانند از دارو های معمول سرماخوردگی استفاده نمایند. اما اگر افراد در بین این علائم، دچار تنگی نفس شدند به این معنا که در راه رفتن و در حالت نشسته احساس تنگی نفس دارند حتما به نزدیکترین مرکز درمانی معرفی شده برای معاینه بیماران کرونایی مراجعه نمایند و یا با شماره های اعلام شده از سوی وزارت بهداشت تماس بگیرند.

دکتر شیخ زاده اضافه کرد: حدود 10 تا 15 درصد مبتلایان با علائم شدیدتری شامل تنگی نفس، سرفه های خشک زیاد، تب، بی حالی شدید، استفراغ های شدید که نمی توانند دارو های خوراکی را مصرف نمایند نیز مراجعه می نمایند. چنانچه سطح اکسیژن خون این افراد پایین باشد و طبق مشاهدات در تصاویر رادیولوژی مبتلا شدن به کرونا محرز گردد، اقدامات بستری در بیمارستان انجام می گردد. از این تعداد حدود 4 تا 5 درصد ممکن است بدحال تر باشند و به دلیل مسائل حاد تنفسی در آی سی یو و بخش مراقبت های ویژه بستری شوند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 41753

به "با علائم خفیف سرماخوردگی به بیمارستان مراجعه نکنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با علائم خفیف سرماخوردگی به بیمارستان مراجعه نکنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید