برنامه روسیه برای ارسال فضانورد به ماه تا 2030 میلادی

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از آرس تکنیکا، دیمیتری روگوزین مدیر سازمان فضایی روسیه در سخنرانی خود در دانشگاه مسکو فعالیت های راسکوسموس و عملیات های آینده این سازمان از جمله احتمال فرود در ماه را شرح داد.

برنامه روسیه برای ارسال فضانورد به ماه تا 2030 میلادی

روگوزین در این سخنرانی اسلایدهایی برای دانشجویان نمایش داد که یکی از آنها مربوط به برنامه ارسال فضانورد به ماه تا 2030 میلادی بود.

این درحالی است که هنوز مشخص نیست روسیه چگونه هزینه این عملیات را تامین می کند. از سوی دیگر تلاش روسیه برای ارسال فضانورد به ماه رقابتی شدید با آمریکا و چین ایجاد می کند.

در طرحی که روگوزین به آن اشاره دارد، قرار است روسیه یک بوستر Super Heavy با ظرفیت 103 متریک تن بسازد که به مدار زمین می رود. چنین سیستمی تا حدودی شبیه سیستم Spce Launch System ناسا نیز است.

علاوه برآن این برنامه شامل توسعه فضاپیمای Federation تا 2022 میلادی نیز است. این فضاپیما برای نخستین بار در 2023 میلادی به آسمان پرتاب می شود. پس از آن فضاپیما به اعماق فضا سفر می کند.

در 2029 میلادی ارسال فضانوردان به مدار ماه آغاز می شود همزمان تست پرواز یک لندر در ماه نیز انجام می شود.

فرود فضانوردان در ماه در 2030 میلادی انجام می شود. اما به گفته روگوزین او تمایل دارد در صورت امکان تاریخ های انجام عملیات ها را به جلو بیاندازد. این درحالی است که به گفته روگوزین پتانسیل زیادی برای استفاده صنعتی از ماه وجود دارد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 10121

به "برنامه روسیه برای ارسال فضانورد به ماه تا 2030 میلادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه روسیه برای ارسال فضانورد به ماه تا 2030 میلادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید