برنامه ریزی برای فراوری تجهیز ناوگان دریایی با ظرفیت دانش بنیان ها

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری، صنعت دریایی ایران از جمله صنایع با سابقه و راهبردی کشور است که با وجود منابع و ظرفیت های بالقوه دریایی، آنطور که باید توسعه پیدا نکرده و ارتقاء نیافته است. از جمله احتیاجهای این بخش مهم و کاربردی در کشور، تامین قطعات مورد احتیاج آن است. قطعاتی حیاتی که ادامه کار این صنعت را تضمین می نمایند.

برنامه ریزی برای فراوری تجهیز ناوگان دریایی با ظرفیت دانش بنیان ها

احتیاج به قطعات با استانداردهای جهانی یکی از احتیاجهای اصلی صنعت دریایی در کشور است. ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سال های اخیر توسعه صنعت دریایی با یاری ظرفیت های دانش بنیانی و استارتاپ ها را در اولویت قرار داده است. توانمندی که قدرت احیا و ادامه حیات برای حوزه های فناورانه کشور را دارد و در این چند سال توانسته، این ظرفیت را به کشور اثبات کند.

ایران با سابقه حضور تاریخی در عرصه دریا، توانمندی های فنی و سرمایه غنی انسانی، می تواند یکی از پایه های اقتدار مالی، سیاسی و نظامی خود را بر مبنای توسـعه صنایـع دریایی قرار دهد. کاری که به توان و دانش علمی متخصصان، فارغ التحصیلان و سرآمدان علمی کشور احتیاج دارد. به همین دلیل هم گروه دریایی ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در کوشش است تا از این ظرفیت های علمی بهره بگیرد.

یکی از اساسی ترین احتیاجهای این صنعت، تامین قطعات مورد احتیاج است. قطعاتی که در شرایط تحریمی کشور، تامین آنها از دیگر کشورها سخت و زمان بر است، اما با کوشش دانش بنیان های فعال کشور، قطعات مورد احتیاج صنعت دریایی در داخل کشور فراوری می گردد و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم از این کار حمایت می نماید.

لازمه فراوری این قطعات، استاندارد بودن آنها است. استانداردهایی ملی و بین المللی که اساس فراوری این قطعات در کشور هستند و باید رعایت شوند. ایجاد شبکه قطعه سازی ناوگان دریایی کشور اقدامی مهم است که توسط ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انجام گرفته است.

pariha.com: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

malayro.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 69164

به "برنامه ریزی برای فراوری تجهیز ناوگان دریایی با ظرفیت دانش بنیان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه ریزی برای فراوری تجهیز ناوگان دریایی با ظرفیت دانش بنیان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید