برگزاری اختتامیه جشنواره آیینی در دو بخش و بر مبنای زندگی سنتی ایرانی

به گزارش مهسان بلاگ، آیین پایانی نوزدهمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی در خیابان بهشت و تماشاخانه سنگلج با حضور مردم و هنرمندان برگزار می گردد.

برگزاری اختتامیه جشنواره آیینی در دو بخش و بر مبنای زندگی سنتی ایرانی

به گزارش خبرنگاران به نقل از ستاد خبری نوزدهمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی، شنبه 26 مردادماه مراسم اختتامیه این رویداد تئاتری در محله قدیمی سنگلج با تدارک برنامه های ویژه برای مردم برپا خواهد شد.

طبق برنامه ریزی ستاد جشنواره، این برنامه در دو بخش برگزار می گردد که یکی در خیابان بهشت در محله سنگلج و از ساعت 19:30 است و دیگری از ساعت 20:30 در تماشاخانه سنگلج با حضور تعدادی از هنرمندان و مدیران خواهد بود.

آنچه برای اجرا در خیابان بهشت تدارک دیده شده، قرار است برمبنای زندگی سنتی ایرانی باشد یعنی علاوه بر اجرای برنامه های مختلف آیینی توسط گروه هایی مثل موسیقی و حرکات آیینی استان های مختلف کشور و ورزش ها و آیین های پهلوانی، با خوراکی ها و نوشیدنی ها و هنرهای دستی و نمایشی که یادآور زندگی سنتی ایران هستند از میهمانان این جشن پذیرایی خواهد شد.

خیابان بهشت هنگام برگزاری مراسم در تماشاخانه سنگلج همچنان میزبان مردم و علاقه مندان به نمایش های آیینی و سنتی خواهد بود و در این فاصله علاوه بر برپایی خیمه های پذیرایی و شهر فرنگ، نمایش های سنتی و ایرانی نیز اجرا می گردد.

در بخش دیگر مراسم که در تماشاخانه سنگلج با اجرای افشین هاشمی برگزار می گردد نیز زمان یک ساعت درنظر گرفته شده تا در این مدت از چهار هنرمند قدیمی عرصه هنرهای نمایشی تجلیل گردد.

غلامعلی ایوبی، شبیه خانه برجسته کشور که در سال 1319 در روستایی از توابع قزوین دیده به دنیا گگردده یکی از چهار پیشکسوتی است که بزرگداشتی به پاس سال ها فعالیتش در عرصه هنرهای نمایشی آیینی برگزار خواهد شد.

محمدرضا (نادر) شهسواری فرد هم از شیراز دیگر هنرمندی است که مورد تجلیل قرار می گیرد. او که متولد سال 1329 است، از 9 سالگی با بچه خوانی وارد عرصه هنرهای نمایشی شد و یکی از پیشکسوتان نمایش های تخت حوضی شناخته می گردد.

ابوالفضل کبابیان، شبیه گردان، شبیه خوان و نمایشنامه نویس متولد قم نیز در این مراسم تقدیر می گردد. شغل اصلی او منبت کاری است اما به دلیل عشق به اهل بیت از 17سالگی وارد تعزیه خوانی شده است.

پرویز سنگ سهیل نیز از هنرمندان شناخته شده نمایش های آیینی و سنتی است که او هم سابقه بازی در نمایش های سنتی تخت حوضی و سیاه بازی را دارد و هنر خود را نزد هنرمندانی همچون فریدون کوچکیان فرد، داوود فتحعلی بیگی، حسن عظیمی، جعفر راستگو و داوود داداشی آموخته است.

کارگردانی مراسم در بخش داخلی برعهده اتابک نادری و در بخش خیابانی برعهده میلاد نیک آبادی است.

همچنین با توجه به بسته شدن بخشی از خیابان بهشت برای حضور مردم از ساعت 19 تا 22، اقدامات لازم با همراهی و همکاری شهرداری منطقه 12 تهران، پلیس راهور و دیگر دست اندرکاران مربوط انجام می گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 14639

به "برگزاری اختتامیه جشنواره آیینی در دو بخش و بر مبنای زندگی سنتی ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری اختتامیه جشنواره آیینی در دو بخش و بر مبنای زندگی سنتی ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید