بیکاری فارغ التحصیلان باعث عذاب وجدان ماست

به گزارش مهسان بلاگ، رییس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: اگر این دانشجویان پس از فارغ التحصیلی، بیکار تحویل جامعه داده شوند، ما عذاب وجدان خواهیم داشت، لذا از اساتید دانشگاه خواستارم که موضوع رساله ها و انتها نامه های دانشجویی را متناسب با برطرف نیازهای جامعه، صنعت و خدمات مشخص نمایند.

بیکاری فارغ التحصیلان باعث عذاب وجدان ماست

به گزارش خبرنگاران، محمد کافی امروز(چهارشنبه) در مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه فردوسی مشهد، با تاکید بر ارتباط پژوهشگران با جامعه، مطرح نمود: اگر پژوهشگر با عرصه جامعه، صنعت و کسب وکار در ارتباط نباشد، نمی تواند آنطور که باید مسائل روز را حل نماید. لذا از اساتید خواستارم که استراتژی اثرگذاری اجتماعی را مدنظر خود قرار دهند.

وی اظهار کرد: مهمترین هدف ما در دانشگاه این است که تعداد بیشتری از اساتید در حوزه پژوهش های ناب فعال شوند و بتوانیم روز به روز جمعیت پژوهشگران را افزایش دهیم. امیدواریم بتوانیم دانشگاه را براساس پژوهش و یافته های پژوهشی اداره کنیم.

رییس دانشگاه فردوسی مشهد با بیان اینکه ما باید در دانشگاه که مرکز علم و فناوری است، نگاهمان به مسائل جاری و پیش و پا افتاده جامعه باشد، اضافه نمود: مسئله ای که وجود دارد این است که ما فکر می کنیم حتما باید در مرزهای دانش حرکت کنیم و در سطوح بالای پژوهش های بین المللی کار کنیم که البته آن هم ضروری است، اما آنچه که در شرایط فعلی بسیار مهم است پرداختن به پژوهش با موضوعات جاری، کابردی و جامعه محور است.

کافی بیان نمود: دانشگاه ما به نسبت ظرفیتی که در آن وجود دارد، کمتر در همایش های ملی حضور و نقش آفرینی دارد. در حوزه بین المللی نیز ما به شدت نیازمند همکاری های مشترک هستیم؛ شاید در شرایط فعلی که کمبود منابع داریم این قبیل فعالیت یاری نماینده باشد.

وی با تاکید براینکه ما ظرفیت های خوبی برای انجام پژوهش های مشترک داریم، اضافه نمود: کشورهای منطقه در حوزه پژوهشی ضعیف هستند و این ظرفیت وجود دارد که ما با باتوجه با توانمندی هایی که داریم وارد همکاری های مشترک در این زمینه با آنها شویم.

رییس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: اهمیت شاگردپروری و توجه به دانشجویان تحصیلات تکمیلی روز به روز بیشتر می گردد؛ اگر این دانشجویان پس از فارغ التحصیلی، بیکار تحویل جامعه داده شوند، ما عذاب وجدان خواهیم داشت. لذا از اساتید دانشگاه خواستارم که موضوع رساله ها و سرانجام نامه های دانشجویی را متناسب با برطرف نیازهای جامعه، صنعت و خدمات معین نمایند.

کافی گفت: این دانشگاه در چند سال اخیر به همت پژوهشگران رشد و شتاب علمی کم نظیری داشته است به گونه ای که امروز رقبای شهرستانی ما اقرار می نمایند که رشد علمی ما از آن ها بیشتر بوده است؛ در سطح استانی و منطقه ای نیز صندلی بسیار خوبی داریم و پرچم دار پژوهش و فناوری هستیم اما همچنان با آرمان های خود فاصله داریم.

وی اعلام نمود: کمیت دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه فردوسی از مرز 12 هزار نفر گذشته که بسیار ارزشمند است و از لحاظ کیفی نیز با وجود اینکه اساتید ما افتخارات بسیاری کسب نموده اند، ولی دانشجویان پرافتخارتر بوده اند.

رییس دانشگاه فردوسی مشهد ادامه داد: ما هفته پژوهش را در سه سطح مختلف گرامی می داریم؛ ابتدا در نمایشگاه پژوهش استان که براساس ارزشیابی انجام شده در کشور ، خراسان رضوی اول شد. پس از آن در سطح دانشگاه گرامی داشته می گردد و در نهایت در سطح ملی که هفته آینده نیز در نمایشگاه پژوهش تهران حضور خواهیم داشت.

در ادامه محمد صال مصلحیان، مدیر پژوهش و فناوری دانشگاه فردوسی مشهد تاکید نمود:طبق آمارهای موجود اکنون دانشگاه فردوسی در حوزه پژوهشی در کشور رتبه سوم را داراست و دانشگاه های شیراز و تبریز را پشت سرگذاشته است و امیدواریم بتوانیم رتبه دانشگاه های تربیت مدرس و تهران را که نیز دست یابیم.

وی اضافه نمود: ما در دانشگاه فردوسی به دنبال ارتقای مرجعیت علمی، اثربخشی اجتماعی و فناوری و دیپلماسی علمی، ملی و بین المللی هستیم.

امیر ملک زاده، مدیر توسعه و انتقال فناوری دانشگاه فردوسی مشهد نیز در این مراسم گفت: وضعیت دانشگاه فردوسی به صورت نسبی در ارزیابی ها مطلوب است. ما قصد داریم میان آموزش و پژوهش ارتباطی نظامند برقرار کنیم و کلید این ارتباط را در سطوح آمادگی فناوری پیدا کردیم.

وی با اشاره به اینکه همکاری اساتید دانشگاه فردوسی در طرح های برون دانشگاهی 30 درصد است، مطرح نمود: ما در دانشگاه موفق شدیم به باشگاه مگا پروژه و بازار فروش و دانش فنی ورود یابیم.

ملک زاده بیان نمود: 280 شرکت همکار در دانشگاه فردوسی فعالیت دارند که از ظرفیت علمی ما و دانشگاه نیز از ظرفیت اجرایی آن ها بهره می برد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 3806

به "بیکاری فارغ التحصیلان باعث عذاب وجدان ماست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیکاری فارغ التحصیلان باعث عذاب وجدان ماست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید