تأکید جریان ملی آزاد لبنان بر عدم مشارکت در دولت سعد الحریری

به گزارش مهسان بلاگ، رهبر جریان ملی آزاد لبنان بار دیگر گفت در صورتی که سعد الحریری بار دیگر مأمور تشکیل کابینه گردد، این جریان در دولت جدید مشارکت نمی کند.

تأکید جریان ملی آزاد لبنان بر عدم مشارکت در دولت سعد الحریری

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جبران باسیل وزیر امور خارجه در دولت پیش برد امور لبنان و رهبر جریان سیاسی التیّار الوطنی الحُرّ (جریان ملی آزاد) بار دیگر بر موضع این جریان در عدم مشارکت در دولتی که نخست وزیر آن سعد الحریری باشد، تأکید کرد.

شبکه الجزیره شامگاه شنبه گزارش داد که جبران باسیل همچنان بر موضع قبلی خود اصرار دارد و قصد ندارد در دولت جدید لبنان که نخست وزیر آن سعد الحریری، نخست وزیر دولت پیش برد امور باشد، حضور داشته باشد.

او در این باره گفته است: هیچ مسئله ای در اینکه ما [جریان ملی آزاد] بیرون از دولت [آینده] باشیم، وجود ندارد و از موضع اپوزیسیون می خواهیم به لبنان خدمت کنیم.

رهبر جریان ملی آزاد لبنان که نماینده مسیحیان این کشور در عرصه سیاسی این کشور است و بر اساس قانون، باید رئیس جمهور از بین آن ها انتخاب گردد، پنجشنبه هفته گذشته از قصد جریان متبوع خود بر عدم مشارکت در دولت تکنوکرات آینده به نخست وزیری حریری اطلاع داد.

او گفت که حتی اگر حزب الله و جنبش امل، دو جنبش شیعی لبنان تصمیم به مشارکت در این دولت بگیرند، جریان ملی آزاد هرگز مشارکت نخواهد کرد؛ چرا که به گفته باسیل، آینده این دولت محکوم به شکست است.

وزیر امور خارجه دولت پیش برد امور لبنان از اینکه سعد الحریری به دنبال دیکته کردن دیدگاه خود بر دیگران و حذف آن ها از صحنه سیاسی انتقاد نموده است.

شهرهای لبنان از 24 مهر در اعتراض به اوضاع معیشتی و مالی و اعمال مالیات بر بعضی از خدمات دولتی، به عرصه برگزاری تظاهرات مردمی تبدیل شده است. معترضان خواستار اصلاحات جدی و برکناری مسئولان فاسد و فاقد صلاحیت هستند.

سعد الحریری 20 روز بعد از شروع این اعتراض ها از سمت خود کناره گیری کرد با این حال، میشل عون، رئیس جمهور لبنان از او خواسته تا زمان تشکیل دولت جدید، ریاست دولت پیشبرد امور را برعهده بگیرد.

طی این مدت، حریری بر عدم نامزدی دوباره برای تصدی نخست وزیری اصرار داشت، با این حال، نامزدهای معرفی شده برای این سِمت، یا کناره گیری کرده اند یا موافقت فراکسیون ها و جریان های سیاسی را نتوانسته اند، به دست بیاوردند.

ق

تورهای دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 29707

به "تأکید جریان ملی آزاد لبنان بر عدم مشارکت در دولت سعد الحریری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأکید جریان ملی آزاد لبنان بر عدم مشارکت در دولت سعد الحریری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید