تاکید وزیر ورزش بر افزایش مهارت های عمومی رانندگی در کشور

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی فدراسیون اتومبیلرانی، در این جلسه که روز شنبه با حضور وزیر ورزش و جوانان و معاونین این وزارتخانه به میزبانی شرکت توسعه و تجهیز و نگهداری اماکن ورزشی برگزار گردید، محمود صیدانلو رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی در جلسه حضور یافته و به تشریح کامل جزییات و فرایند اجرایی این طرح که از سال 1396 در حال تدوین و پیاده سازی و جلب مشارکت های نهادهای متولی حوزه رانندگی در کشور می باشد پرداختند.

تاکید وزیر ورزش بر افزایش مهارت های عمومی رانندگی در کشور

پس از آن سلطانی فر ضمن تقدیر از پیشرفت های حاصل شده بر حمایت همه جانبه از این طرح توسط وزارت ورزش و جوانان با موضوع معاونت های فرهنگی و توسعه ورزش همگانی و معاونت جوانان تاکید نمود و ضمن تشکر از کمیسیون های فرهنگی و اصل نود مجلس شورای اسلامی ، معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه ، بیمه مرکزی ، سازمان صدا و سیما و پلیس هدایت و رانندگی ناجا که در این طرح حضور یافته اند ، مشارکت و همکاری همه نهادها و دستگاه های مرتبط همچون سازمان هلال احمر ، وزارت بهداشت ، سازمان بهزیستی را در جهت کاهش نرخ تلفات شهری و جاده ای خواهان شد.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه گفت : با توجه به آمار وحشتناک تصادفات شهری و جاده ای و میزان نرخ بالای کشته شدگان سوانح رانندگی در کشور و ضرر بالای مادی و معنوی تحمیل شده به جامعه و خانوده ها پس از وقوع حوادث رانندگی ، بر اجرای سریع و دقیق این طرح تاکید نمود و گفت : اولویت اول فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی باید اجرای این طرح بوده و برگزاری مسابقات و دیگر امور ورزشی در اولویت های بعدی قرارگیرد .

سلطانی فر اجرای پیروز این طرح را باعث ایجاد نشاط وشادابی در بین جوانان و خانواده ها دانست و بر لزوم ارائه مشوق های لازم از سوی معاونت ها و دیگر نهادها در جهت جذب آحاد مردم برای آموزش رانندگی صحیح در پیست های ایمن با موضوع فدراسیون تاکید نمود.

وزیر ورزش و جوانان در بخش دیگری از سخنان خود اعلام نمود با توجه به اینکه بیشتر مخاطبین ورزش های موتورسواری و اتومبیلرانی جوانان هستند ، باید نگاه ویژه تری به این طرح داشت و تا خاتمه سال آینده شاهد ساخت حداقل ده پیست موتورسواری و اتومبیلرانی در کل کشور باشیم و از فدراسیون خواست پس از مکاتبه با استان ها و تهیه زمین مناسب با همکاری شرکت توسعه و تجهیز و نگهداری اماکن ورزشی کشور نسبت به تامین اعتبار لازم و احداث پیست های استاندارد اقدام کنند . دکتر سلطانی فر همچنین دستور داد ، فرایند اجرایی توسعه پیست اتومبیلرانی آزادی تهران که از دو سال قبل مصوب شده باید هرچه زودتر به بهره برداری برسد .

در ادامه دکتر احمدی معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش نیز حمایت همه جانبه خود را از طرح مذکور اعلام نمود و بیان داشت با نگاه ویژه ای که وزیر محترم به این طرح دارند کوشش خواهیم کرد ، این طرح فراگیر در اولویت برنامه های فرهنگی این معاونت قرار گیرد. احمدی اضافه کرد : جوایز ویژه این طرح نیز در قالب تفاهم نامه مشترک جهت تشویق و ترغیب حداکثری مردم برای حضور در این طرح فرهنگی و همگانی تامین خواهد شد و در اختیار فدراسیون قرار خواهد گرفت.

محمد مهدی تندگویان معاون ساماندهی امور جوانان نیز با اشاره به اثرات مفید این طرح در بین جوانان و جامعه در کاهش نرخ تلفات جاده ای و شهری ناشی از تصادفات رانندگی گفت : این معاونت تمام کوشش خود را در جهت توسعه و پیشرفت این پویش جهانی و ملی به کارمی گیرد و از تمام ابزارهای موجود در بحث رسانه ای ، فراوری محتوا ، ارایه نرم افزارهای مناسب در جهت نیل به اهداف طرح استفاده خواهد نمود.

این طرح فراگیر قرار است از نیمه دوم دیماه امسال در قالب آموزشگاه مجازی و تلویزیونی و با برگزاری کنفرانس خبری اجرائی و عملیاتی گردد

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 28927

به "تاکید وزیر ورزش بر افزایش مهارت های عمومی رانندگی در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید وزیر ورزش بر افزایش مهارت های عمومی رانندگی در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید