توجه به مدارس دولتی ضعیف به عنوان مدارس لازم التوجه

به گزارش مهسان بلاگ، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به توزیع رتبه های برتر کنکور و لزوم توجه به کیفیت آموزش در انواع مدارس گفت: رویکرد نظام آموزشی به سمت شناسایی انواع هوش است. رویکرد ما این است که در قالب طرح شهاب ابعاد دیگر هوش را مورد توجه قرار دهیم و هر دانش آموز متناسب با استعدادش راهنمایی گردد.

توجه به مدارس دولتی ضعیف به عنوان مدارس لازم التوجه

علیرضا کمرئی در گفت وگو با خبرنگاران، درباره وضعیت کیفیت آموزش در مدارس دولتی اظهار کرد: اسامی رتبه های برتر اعلام شد، اما نتایج نهایی آزمون سراسری هنوز اعلام نشده است تا بتوانیم تحلیل دقیقی از وضعیت قبولی در کنکور داشته باشیم و برمبنای نتایج کلی ارزیابی کنیم.

وی اضافه نمود: انواع مختلفی از مدرسه داریم اما باید ویژگی های دانش آموزان خاص را مورد توجه قرار داد. نمی توانیم افراد مستعد را رها کنیم. بخش قابل توجهی از نفرات برتر کنکور از مدارس سمپاد بودند که پیش از این نیز یک مرتبه برای ورود به مدارس استعدادهای درخشان آزمون داده و برگزیده شده بودند. اینها در رقابت های ملی نیز پرتعداد ظاهر می شوند و رتبه های تک رقمی کنکور را هم کسب می نمایند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اغلب دانش آموزان مدارس تیزهوشان از حیث هوش و توانمندی تحصیلی متفاوت اند، بنیه علمی شان تقویت شده و خانواده ها نیز به آنها توجه ویژه دارند گفت: در مدارس نمونه، هیئت امنایی و شاهد کلاس های فوق برنامه متاثر از ضوابط بین شش تا هشت ساعت برگزار می گردد و فرصت آموزش بیشتر برایشان فراهم است. البته مدارس عادی دولتی خوب هم کم نداریم. هرچند بخشی از مدارس دولتی از نظر توانمندی ها ضعیف هستند که باید به عنوان مدارس لازم التوجه در برنامه های توسعه ای و حمایتی قرار بگیرند.

کمرئی تاکید نمود: البته در مجموع این اظهارات به معنای آن نیست که کیفیت تحصیل را فقط در این مدارس دنبال کنیم. رویکرد نظام آموزشی به سمت انواع دیگری از هوش است. رویکرد ما این است که در قالب طرح شهاب ابعاد دیگر هوش را مورد توجه قرار دهیم و هر دانش آموز متناسب با استعدادش راهنمایی گردد تا دچار چالش هایی از این دست نشویم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 14473

به "توجه به مدارس دولتی ضعیف به عنوان مدارس لازم التوجه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توجه به مدارس دولتی ضعیف به عنوان مدارس لازم التوجه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید