جاذبه های برتر شهر ریو دو ژانیرو(بخش دوم)

به گزارش مهسان بلاگ، ریودوژانیرو شهر شگفت انگیزی است. آنقدر جاذبه در خود دارد که حتی برای توصیف کردن آن ها هم آدم دچار سرگردانی می گردد.

برزیل هم از لحاظ جاذبه های طبیعی بسیار غنی است و هم به علت قدمت زیادش ، از بناهای تاریخی بسیار متعددی برخوردار است. هر گردشگری که به این شهر بیاید قطعا با کوله باری از حرف و سخن و البته تجربیات گران قیمت راهی خانه اش می گردد. البته از ما می شنوید قبل از برنامه ریزی سفر، جاذبه های اصلی و پربازدید این شهر را بشناسید تا چیزی از دست تان در نرود. ما در این مطلب 5 جاذبه برتر دیگر این شهر را برای تان برمی شماریم. پس با خبرنگاران همراه باشید.

جاذبه های برتر شهر ریو دو ژانیرو(بخش دوم)

باغ گیاه شناسی جاردیم (Jardim Botanico)

باغ گیاه شناسی جاردیم در غرب محله لاگوا و محل نگه داری 8،000 گونه گیاهی می باشد. این باغ در اوایل دهه 1800 ساخته شد و دارای نمونه های رشد یافته بسیاری می باشد. خیابان هایی از درختان نخل قوی شاهدی در این باب است. گروه گردشگران برای بازدید از 600 گونه ارکیده به این پارک می آیند. این باغ شامل تعدادی بنای تاریخی، چشمه و جاذبه های دیگری چون باغ ژاپنی، برکه ای پر از نیلوفرهای آبی و موزه محیط زیست، می گردد.

کوه کله قندی شکل (Sugarloaf Mountaina)

کوه کله قندی و صخره ای در شمال شرقی ساحل کُپاکابانا در ریو دو ژانیرو قرار گرفته است. این قله 400 متر (1300فوت) بالاتر از دهانه خلیج گوآنابارا قرار گرفته و از سنگ های کوارتز و گرانیت تشکیل شده است. گردشگران می توانند با ماشین برقی به وسیله دیوار شیشه ای به بالاترین نقطه آن برسند. ماشین برقی هر بیست دقیقه از پای تپه بابل حرکت می نماید و به بالای تپه مارو دا اورکا می رود.

ایپانما (Ipanema)

این ساحل که یکی از نقاط توریستی محبوب ریو می باشد در دهه 1960 به علت آهنگ بوسا نوا به نام دختری از ایپانما معروف شد. ایپانما معمولا هرساله به عنوان برترین ساحل دنیا برگزیده می گردد. این ساحل با شبکه سازمان یافته ای از مغازه ها، کافه ها و رستوران ها و بعلاوه گالری های هنری، سالن تئاتر و باشگاه مرز بندی شده است. ایپانما بین سواحل کُپاکابانا و لِبلُن در منطقه جنوبی مجللی واقع شده است. اداره پست، ساحل را به چند بخش تقسیم نموده است.

کُپاکابانا (Copacabana)

کُپاکابانا در غرب به وسیله آرپوادُر که ساحل مورد علاقه موج سواران است، از ایپانما جدا شده است. انگار همواره مردم محلی ریو یک بازی فوتبال یا والیبال دارند و فروشندگان با صدای بلند، نوشیدنی ها و تنقلات شان را از دکه های ساحلی می فروشند. در قلعه کُپاکابانا، یک پایگاه نظامی و یک موزه زمان جنگ وجود دارد که در انتهای ساحل قرار گرفته و درهایش به روی عموم باز است. در طول ساحل و جلوی قلعه، ماهی گیران صیدهای صبح شان را برای فروش عرضه می نمایند. هم گردشگران و هم مردم از قدم زدن در طول تفرجگاهی که مرز 4 کیلومتری از ساحلی طولانی است لذت می برند. کُپاکابانا در اصل در دهه 1930 ساخته شد و طراحی آن شبیه به موج به روی سنگ های سفید و سیاه دارد. تفرجگاه های داخل کشور، بسیار فشرده و به صورت هتل و آپارتمان های چند طبقه می باشد.

مسیح نجات دهنده (Christ Redeemer)

این مجسمه در ارتفاع 710 متری و روی قله کُرکُوادو ساخته شده است. ساخت و ساز این مجسمه در سال 1922 در روزهای اوج جنبش هنر دکو شروع شد. این مجسمه بتنی و سنگی ، بزرگ ترین مجسمه طراحی شده در دنیا است. بیشتر بازدیدنمایندگان برای رسیدن به پایه این مجسمه از قطار عمودی استفاده می نمایند. زمانی گردشگران مجبور بودند برای رسیدن به این بنای تاریخی صدها پله را طی نمایند اما امروزه آسانسورها و پله های برقی برای کوتاه شدن راه به داد گردشگران می رسند.

tani-buy.ir: مجله تانی بای، مقالات اقتصادی و کسب و کار

bigkurosh.ir: مجله کوروش بزرگ، وبلاگ خبری، تاریخی و تحلیلی

منبع: الی گشت
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 105252

به "جاذبه های برتر شهر ریو دو ژانیرو(بخش دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های برتر شهر ریو دو ژانیرو(بخش دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید