جشنواره ادبی نمکدان با موضوع کووید19 برگزار می شود

به گزارش مهسان بلاگ، خبرنگاران/فارس مدیر امور فرهنگی و فعالیت های فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: نخستین دوره جشنواره ملی نمکدان با موضوع کووید19 و با همکاری معاونت فرهنگی وزارت بهداشت برگزار می شود.

جشنواره ادبی نمکدان با موضوع کووید19 برگزار می شود

سید حمیدرضا هدایتی شنبه 24 خرداد در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه جشنواره نمکدان، یک جشنواره طنز است، خستین دوره از جشنواره شعر طنز، موسوم به نمکدان با موضوع بیماری کووید 19 به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز طراحی و با حمایت این معاونت در وزارت بهداشت اجرایی می شود.

دکتر سید حمیدرضا هدایتی اضافه کرد: از آنجا که در ایام قرنطینه ناشی از شیوع بیماری کووید19 و خانه نشینی بخش بزرگی از افراد جامعه، شاهد تولید قابل توجه محتواهای طنز با موضوع این بیماری و حواشی آن بودیم، بنابراین تصمیم گرفته شد تا آن بخش از محتواهای طنز که در قالب شعر و نظم تولید شده در قالب یک جشنواره گردآوری شود.

او ادامه داد: به این طریق، علاوه بر برگزاری یک فستیوال هنری که خود باعث ایجاد انگیزه های فرهنگی و محتوایی می شود، امکان ایجاد یک دایره المعارف و مجموعه ای ارزنده و ماندگار از تولیدات ادبی با زمینه طنز و با موضوع کروناویروس را فراهم می کند که در آینده و به مرور زمان هر روز ارزش بیشتری یافته و حتی می تواند به عنوان منبعی مورد اطمینان برای مورخان و مطالعات جامعه شناختی در دهه های بعدی قرار گیرد.

مدیر امور فرهنگی و فعالیت های فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با توجه به تنش های روحی و روانی موجود در سطح جامعه که ناشی از خطر ابتلا به کروناویروس است، انتشار و طبع این اشعار طنز می تواند باعث ایجاد روحیه بیشتر و شادی در میان مردم شده و سطح سلامت جامعه را نیز بالاتر ببرد.

هدایتی بیان نمود: این جشنواره رقابتی ویژه اعضای هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی کشور و نیز ادارات و سازمان های وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و محورهای آن را کرونا، قرنطینه، ضدعفونی، ماسک، دستکش و مسافرت تشکیل می دهد.

مدیر امور فرهنگی و فعالیت های فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه هر شرکت کننده، مجاز به ارسال حداکثر دو اثر در هر بخش از این جشنواره است، ادامه داد: جوایز نقدی این جشنواره به ترتیب از نفر سوم به اول، 10، 15 و 20 میلیون ریال تعیین شده است.

هدایتی با بیان اینکه فراخوان این جشنواره از 12 خرداد آغاز شده است، مهلت پایانی ارسال اثر را 15 تیرماه اعلام و اضافه کرد: علاقه مندان باید آثار خود را به پست الکترونیک [email protected] ارسال کنند.

مدیر امور فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ضمن یادآوری اینکه پایگاه اینترنتی farhangi.sums.ac.ir/new.namakdan برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد جشنواره نمکدان در دسترس علاقه مندان است، گفت: زمان داوری و نیز نحوه بررسی آثار ارسالی، به زودی در سایت رسمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و رسانه های معتبر اعلام می شود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 51930

به "جشنواره ادبی نمکدان با موضوع کووید19 برگزار می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره ادبی نمکدان با موضوع کووید19 برگزار می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید