کانادا، کشوری با حیات وحش غنی و متنوع

به گزارش مهسان بلاگ، کانادا کشوری پهناور با طبیعتی زیبا و متنوع است. این کشور خانه بسیاری از حیوانات وحشی است که در هیچ جای دیگری در جهان یافت نمی شوند. اگر به دنبال یک تجربه منحصر به فرد هستید، می توانید به یکی از تورهای حیات وحش کانادا بروید و از دیدن حیوانات کانادایی در زیستگاه طبیعی خود لذت ببرید.

کانادا، کشوری با حیات وحش غنی و متنوع

برای دریافت مشاوره و خدمات تخصصی گردشگری و سفر به سراسر دنیا با bestcanadatours.com مجری مستقیم تورهای مسافرتی و گردشگری همراه باشید.

کانادا کشوری با طبیعت بکر و وحشی است که زیستگاه بسیاری از حیوانات منحصر به فرد و کمیاب است. از خرس های گریزلی عظیم الجثه تا گله های عظیم گاومیش کوهان دار، حیات وحش کانادا چیزی برای همه دارد.

اگر به دنبال یک تجربه واقعی از حیات وحش هستید، کانادا مکان مناسبی برای شماست. در این مقاله، به برخی از بهترین مکان ها برای دیدن حیوانات کانادایی خواهیم پرداخت.

پارک ملی بنف

پارک ملی بنف یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در کانادا است و به دلایلی خوب. این پارک دارای مناظر خیره کننده، از جمله کوه های راکی، دریاچه های آلپی و یخچال های طبیعی است. بنف همچنین زیستگاه بسیاری از حیوانات کانادایی از جمله خرس های گریزلی، خرس های سیاه، گرگ ها، گوزن ها، گوزن های کانادایی و موش های کوهی است.

بهترین راه برای دیدن حیوانات در بنف، پیاده روی، دوچرخه سواری یا رانندگی در یکی از جاده های متعدد پارک است. شما همچنین می توانید در تورهای راهنمایی شده حیات وحش شرکت کنید.

پارک ملی یلوهد

پارک ملی یلوهد یکی دیگر از پارک های ملی محبوب کانادا است که به خاطر چشمه های آب گرم، فورانگرها و حیات وحش خود شناخته شده است. یلوهد زیستگاه بیش از 60 گونه پستاندار، 300 گونه پرنده و 2000 گونه گیاه است.

برخی از حیواناتی که ممکن است در یلوهد ببینید عبارتند از خرس های گریزلی، خرس های سیاه، گرگ ها، گاومیش کوهان دار، گوزن ها، گوزن های کانادایی، موش های کوهی و عقاب های طلایی.

بهترین راه برای دیدن حیوانات در یلوهد، پیاده روی، دوچرخه سواری یا رانندگی در یکی از جاده های متعدد پارک است. شما همچنین می توانید در تورهای راهنمایی شده حیات وحش شرکت کنید.

جزیره ونکوور

جزیره ونکوور بزرگترین جزیره ساحلی آمریکای شمالی است و دارای طیف وسیعی از چشم اندازها از جمله کوه ها، جنگل های بارانی و سواحل است. ونکوور همچنین زیستگاه بسیاری از حیوانات کانادایی از جمله خرس های سیاه، نهنگ ها، دلفین ها، فوک ها و شیرهای دریایی است.

بهترین راه برای دیدن حیوانات در ونکوور، رفتن به تور قایق نهنگ، تور تماشای خرس یا تور کایاک سواری است. شما همچنین می توانید در یکی از پارک های ملی متعدد جزیره از جمله پارک ملی Pacific Rim یا پارک ملی Strathcona پیاده روی کنید.

خلیج هادسون

خلیج هادسون یکی از بزرگترین خلیج های جهان است و به خاطر جمعیت های بزرگ خرس های قطبی و نهنگ های سفید شناخته شده است. خلیج هادسون همچنین زیستگاه سایر حیوانات کانادایی مانند گوزن های شمالی، گاوهای مشک و فوک های ریش دار است.

بهترین راه برای دیدن حیوانات در خلیج هادسون، رفتن به تور قایق یا تور سورتمه سگ است. شما همچنین می توانید در یکی از جوامع بومی متعدد در منطقه اقامت کنید و در مورد فرهنگ و شیوه زندگی آنها یاد بگیرید.

کانادا شمالی

کانادا شمالی یکی از کم جمعیت ترین و وحشی ترین مناطق جهان است. این منطقه زیستگاه بسیاری از حیوانات کانادایی از جمله خرس های قطبی، نهنگ های سفید، گوزن های شمالی، گاوهای مشک و فوک های ریش دار است.

بهترین راه برای دیدن حیوانات در کانادا شمالی، رفتن به تور قایق، تور سورتمه سگ یا تور هواپیما است. شما همچنین می توانید در یکی از جوامع بومی متعدد در منطقه اقامت کنید و در مورد فرهنگ و شیوه زندگی آنها یاد بگیرید.

نکاتی برای دیدن حیوانات کانادایی

  • در سکوت حرکت کنید و به صداهای اطراف خود گوش دهید. حیوانات کانادایی شنوایی بسیار خوبی دارند و به سرعت فرار می کنند اگر بدانند که شما در نزدیکی آنها هستید.
  • از دوربین های زوم دار استفاده کنید تا از حیوانات از فاصله دور عکس بگیرید. هرگز به حیوانات نزدیک نشوید یا آنها را لمس نکنید.
  • مراقب محیط زیست باشید و زباله ها را با خود ببرید.

حیوانات کانادایی

خرس قطبی

خرس قطبی یکی از نمادهای کانادا و از حیوانات محبوب گردشگران است. این حیوانات درنده در مناطق شمالی کانادا زندگی می کنند و از ماهی، خوک دریایی و گراز دریایی تغذیه می کنند. خرس های قطبی از بزرگترین خرس های جهان هستند و طول آنها می تواند به سه متر برسد.

گردشگران می توانند خرس های قطبی را در تورهای گردشگری که از مناطق شمالی کانادا برگزار می شود، ببینند. در این تورها، گردشگران با قایق به نزدیکی خرس های قطبی می روند و آنها را از فاصله نزدیک تماشا می کنند.

خرس قطبی بزرگترین خرس روی زمین است و در مناطق شمالی کانادا یافت می شود. این خرس ها خز سفید دارند که به آنها کمک می کند تا در برف استتار شوند. خرس های قطبی را می توان در بسیاری از پارک های ملی کانادا مشاهده کرد، از جمله پارک ملی قطب شمال (North Pole National Park) و پارک ملی خرس های قطبی (Polar Bear Provincial Park).

گاومیش کوهان دار

گاومیش کوهان دار حیوان دیگری است که در کانادا بسیار محبوب است. این حیوانات عظیم الجثه در دشت های کانادا زندگی می کنند و از علف و برگ درختان تغذیه می کنند. گاومیش های کوهان دار از بزرگترین پستانداران آمریکای شمالی هستند و وزن آنها می تواند به یک تن برسد.

گردشگران می توانند گاومیش های کوهان دار را در پارک های ملی کانادا ببینند. در این پارک ها، گردشگران می توانند با ماشین در میان گله های گاومیش کوهان دار رانندگی کنند و آنها را از نزدیک تماشا کنند.

خرس سیاه

خرس سیاه یکی از رایج ترین خرس های کانادا است. این حیوانات در سراسر کانادا زندگی می کنند و از میوه، توت، حشرات و ماهی تغذیه می کنند. خرس های سیاه از خرس های قطبی و گریزلی کوچکتر هستند و طول آنها می تواند به دو متر برسد.

گردشگران می توانند خرس های سیاه را در بسیاری از مناطق کانادا ببینند. این خرس ها اغلب در نزدیکی کمپینگ ها و محل های تفریحی دیده می شوند. با این حال، مهم است که گردشگران هنگام مواجهه با خرس های سیاه احتیاط کنند و به آنها نزدیک نشوند.

گوزن شمالی (Caribou)

گوزن شمالی حیوان نمادین کانادا است و در سراسر کشور یافت می شود. این گوزن ها برای مهاجرت های سالانه طولانی خود شناخته شده اند، که طی آن صدها یا حتی هزاران مایل را طی می کنند تا غذا پیدا کنند. گوزن شمالی را می توان در بسیاری از پارک های ملی کانادا مشاهده کرد، از جمله پارک ملی وود بوفالو (Wood Buffalo National Park) و پارک ملی یلوکنیف (Yellowknife National Park).

این حیوانات در مناطق شمالی کانادا زندگی می کنند و از خزه و گلسنگ تغذیه می کنند. گوزن های شمالی از بزرگترین گوزن های جهان هستند و قد آنها می تواند به دو متر برسد.

گردشگران می توانند گوزن های شمالی را در تورهای گردشگری که از مناطق شمالی کانادا برگزار می شود، ببینند. در این تورها، گردشگران با قایق یا ماشین به نزدیکی گله های گوزن شمالی می روند و آنها را از فاصله نزدیک تماشا می کنند.

نهنگ ها

کانادا یکی از بهترین مقاصد برای تماشای نهنگ ها در جهان است. در سواحل کانادا می توان طیف وسیعی از نهنگ ها را دید، از نهنگ های آبی غول پیکر گرفته تا نهنگ های قاتل.

گردشگران می توانند نهنگ ها را در تورهای گردشگری که از سواحل کانادا برگزار می شود، ببینند. در این تورها، گردشگران با قایق به نزدیکی نهنگ ها می روند و آنها را از فاصله نزدیک تماشا می کنند.

گوزن کانادایی (Moose)

گوزن کانادایی بزرگترین گوزن در جهان است و در سراسر کانادا یافت می شود. این گوزن ها شاخ های بزرگی دارند و می توانند تا 2000 پوند وزن داشته باشند. گوزن کانادایی را می توان در بسیاری از پارک های ملی کانادا مشاهده کرد، از جمله پارک ملی بنف (Banff National Park) و پارک ملی جاسپر (Jasper National Park).

گرگ خاکستری (Grey Wolf)

گرگ خاکستری حیوان اجتماعی است که در گله های 6 تا 10 گرگ زندگی می کند. گرگ های خاکستری در سراسر کانادا یافت می شوند، اما در مناطق شمالی بیشتر رایج هستند. گرگ های خاکستری را می توان در بسیاری از پارک های ملی کانادا مشاهده کرد، از جمله پارک ملی یاهو (Yoho National Park) و پارک ملی کوتنی (Kootenay National Park).

عقاب طاس (Bald Eagle)

عقاب طاس پرنده ملی ایالات متحده است، اما در کانادا نیز یافت می شود. این عقاب ها به خاطر سر و دم سفید خود معروف هستند. عقاب های طاس را می توان در سراسر کانادا یافت، اما در سواحل بریتیش کلمبیا و نیوفاندلند بیشتر رایج هستند. عقاب های طاس را می توان در بسیاری از پارک های ملی کانادا مشاهده کرد، از جمله پارک ملی کیپ برتون (Cape Breton National Park) و پارک ملی گروس مورن (Gros Morne National Park).

خرس گریزلی (Grizzly Bear)

خرس گریزلی خرس بزرگی است که در غرب کانادا یافت می شود. این خرس ها خز قهوه ای یا خاکستری دارند و می توانند تا 1500 پوند وزن داشته باشند. خرس های گریزلی را می توان در بسیاری از پارک های ملی کانادا مشاهده کرد، از جمله پارک ملی یوهو (Yoho National Park) و پارک ملی کوتنی (Kootenay National Park).

پوما (Cougar)

پوما بزرگترین گربه وحشی در آمریکای شمالی است و در سراسر کانادا یافت می شود. این گربه ها خز قهوه ای یا خاکستری دارند و می توانند تا 200 پوند وزن داشته باشند. پوماها را می توان در بسیاری از پارک های ملی کانادا مشاهده کرد، از جمله پارک ملی بنف (Banff National Park) و پارک ملی جاسپر (Jasper National Park).

حیوانات دیگر

کانادا زیستگاه حیوانات وحشی دیگری نیز است، از جمله:

  • گرگ
  • روباه
  • گربه وحشی
  • خفاش
  • جغد
  • عقاب
  • بوقلمون وحشی
  • طوطی
  • قو
  • اردک
  • غاز
  • فلامینگو
  • لاک پشت
  • تمساح
  • مار
  • قورباغه
  • وزغ

گردشگران می توانند این حیوانات را در سراسر کانادا، در پارک های ملی، جنگل ها، دریاچه ها و رودخانه ها ببینند.

انتشار: 14 آبان 1402 بروزرسانی: 19 آبان 1402 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 57705

به "کانادا، کشوری با حیات وحش غنی و متنوع" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانادا، کشوری با حیات وحش غنی و متنوع"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید