خبرنگاران استاندار: 60 درصد جمعیت آذربایجان غربی موارد بهداشتی را رعایت می نمایند

به گزارش مهسان بلاگ، ارومیه- خبرنگاران- استاندار آذربایجان غربی گفت: هم اینک حدود 60 درصد جمعیت در این استان موارد بهداشتی را رعایت می نمایند و این امر سبب کاهش شیوع ویروس کرونا شده است.

خبرنگاران استاندار: 60 درصد جمعیت آذربایجان غربی موارد بهداشتی را رعایت می نمایند

محمد مهدی شهریاری شنبه شب در نشست ستاد استانی مبارزه با بیماری کرونا در ارومیه گفت: برای مدیریت بیشتر بیماری در میان مردم باید حداقل 80 درصد جمعیت، موارد بهداشتی را رعایت و از ماسک استفاده نمایند و در این صورت شاهد اثرات بیشتری در جامعه خواهیم بود.

وی با اشاره به دور کاری کارکنان نیز، گفت: به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و مدیریت آن در سطح جامعه، یک سوم کارمندان دستگاه های اجرایی در این استان می توانند به صورت دورکاری فعالیت نمایند.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: کارمندان بالای 60 سال، افراد دارای بیماری زمینه ای و همچنین مادران شیرده می توانند به صورت دورکار فعالیت نمایند.

شهریاری اعلام کرد: عمل به دستورات و پروتکل های بهداشتی مورد تاکید بوده و توجه به این امر توسط مسوولان در اولویت باشد.

وی اضافه کرد: محدودیت های ابلاغی برای کاهش ابتلا به بیماری کرونا باید به درستی اجرا و فرمانداران و مسوولان موظف هستند بر این امر نظارت داشته باشند و با افراد و صنوفی که محدودیت ها را اجرا نمی نمایند، برخورد گردد.

وی گفت: بحث زدن ماسک نیز باید رعایت و کنترل ها نسبت به موارد بهداشتی شدیدتر گردد و اگر محدودیت ها به درستی اجرا نگردد زنجیره انتقال بیماری کرونا قطع نمی گردد و آمار ابتلا هر روز بیشتر خواهد شد.

استاندار آذربایجان غربی تاکید نمود: در مکان هایی که موارد بهداشتی رعایت نمی گردد باید برخوردهای قانونی صورت گیرد.

جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا در آذربایجان غربی با حضور مسوولان استانی و به صورت ویدئو کنفرانس با حضور فرمانداران در این استان برگزار گردید و حاضران به ارائه گزارش و بیان نظرها و پیشنهادات خود پرداختند.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین شروع شد و تا به امروز میلیون ها نفر به این ویروس مبتلا شده اند و هزاران نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به راحتی و با راهکارهای ساده می توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ این ویروس دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا 2 هفته دارد و همین امر موجب شده تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا ننمایند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس ننمایند.

تور روسیه: تور روسیه: تور سوچی، تور مسکو، تور سن پترزبورگ، تور تابستان نوروز، بهار روسیه

منبع: ایرنا
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 55687

به "خبرنگاران استاندار: 60 درصد جمعیت آذربایجان غربی موارد بهداشتی را رعایت می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار: 60 درصد جمعیت آذربایجان غربی موارد بهداشتی را رعایت می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید