خبرنگاران فرماندار گتوند: احداث کارخانه تایرسازی در شرکت لاستیک خوزستان لازم است

به گزارش مهسان بلاگ، دزفول-خبرنگاران- فرماندار گتوند با بیان اینکه بازار تیوپ رو به افول است، گفت: کارخانه تایرسازی باید در شرکت لاستیک خوزستان در گتوند احداث گردد.

خبرنگاران فرماندار گتوند: احداث کارخانه تایرسازی در شرکت لاستیک خوزستان لازم است

به گزارش شنبه خبرنگاران عبدالرضا احسانی نیا در نشست با خبرنگاران شهرستان گتوند با حضور فرماندار و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن اجتماعات شرکت لاستیک خوزستان با اشاره به واگذاری این شرکت از بنیاد مستضعفان به بخش خصوصی گفت: ابتدا با توجه به شرایط نامناسب بعضی از شرکت ها مانند نیشکر هفت تپه بعد از واگذاری به بخش خصوصی، با واگذاری شرکت لاستیک خوزستان مخالف بودیم و جلسات شورای تامین نیز در این خصوص برگزار گردید.

وی اضافه کرد: پس از آنالیز بیشتر و کسب اطلاعات از تخصص و سابقه و اهداف خوب مدیرعامل این شرکت، با واگذاری این شرکت به بخش خصوصی موافقت شد

فرماندار گتوند با بیان اینکه نیروهای بیکار گتوند در شهرستان های اطراف بکارگیری نمی شوند، اظهارداشت: از ابتدای کار تاکید بر این بود تا زمانی که نیرو در شهرستان گتوند باشد، هیچ نیروی غیربومی در شرکت لاستیک خوزستان بکارگیری نگردد و تنها بعضی نیروهای متخصص از دیگر نقاط بکارگیری شدند.

وی اضافه کرد: بنده به عنوان فرماندار هیچ نیروی غیربومی را در این شرکت سفارش و بکارگیری نکردم و تنها پیگیر جذب نیروهای بومی و با اولویت کار بودم.

احسانی نیا گفت: شهرستان گتوند با برخورداری از آب و امکانات، ظرفیت راه اندازی کارخانه لاستیک سازی را دارد و از ابتدا فلسفه احداث شرکت لاستیک در شهرستان گتوند فراوری لاستیک بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به قراردادهایی که شرکت لاستیک خوزستان در آینده قرار است منعقد کند، نیروهای جدیدی را جذب خواهد نمود.

فرماندار شهرستان گتوند با اشاره به آنتن دهی ضعیف تلفن همراه در شرکت لاستیک خوزستان گفت: هرچه سریعتر باید این مشکل برطرف گردد تا در فرایند کار خللی ایجاد نگردد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه هدف مدیرت این شرکت کار و فراوری است، همه باید حمایت کنیم تا شرکت سر پای خودش بایستد.

احداث کارخانه تایرسازی هدف مهم شرکت لاستیک خوزستان در گتوند

مدیرعامل شرکت لاستیک خوزستان نیز احداث کارخانه تایرسازی را از اهداف این شرکت دانست و گفت: با جدیت پیگیر احداث کارخانه تایرسازی در شرکت لاستیک خوزستان هستیم.

امیر عباسی اضافه کرد: راه اندازی کارخانه لاستیک در این شرکت نیازمند 6 هزار میلیارد تومان اعتبار است که نیازمند حمایت بیشتر دولت هستیم.

وی با بیان اینکه با جدیت و با همکاری مسئولان شهرستانی و استانی در حال پیگیری احداث کارخانه تایرسازی در این منطقه هستیم، اظهارداشت: با توجه به مسائل ارزی کشور و وجود تحریم ها در حال حاضر با احداث این کارخانه موافقت نشده، اما کوشش بر این است تا با جذب سرمایه گذار داخلی و یا خارجی در کنار سرمایه شخصی این کارخانه را احداث کنیم.

مدیرعامل شرکت لاستیک خوزستان تاکید نمود: برای حمایت از فراوری این شرکت، باید واردات تیوپ قطع گردد تا بتوانیم فروش را به خوبی انجام دهیم ضمن اینکه محصول فراوری شده در شرکت لاستیک خوزستان کیفیت بالایی دارد.

عباسی با قدردانی از پیگیری های سهراب گیلانی نماینده مردم شهرستان های شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی در مورد مسائل و توسعه این شرکت تشکر و قدردانی کرد و گفت: چند جلسه در مورد برطرف مسائل شرکت با نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی برگزار گردیده است.

وی اضافه کرد: استاندار خوزستان نیز به صورت ویژه پیگیر شرکت لاستیک هستند و علاوه بر بازدید از شرکت، نشستی در مورد برطرف مسائل شرکت برگزار گردید و برای امور این شرکت با معاون اول رئیس جمهوری مکاتبه کردند.

مدیرعامل شرکت لاستیک خوزستان با بیان اینکه ظرفیت اسمی شرکت لاستیک خوزستان فراوری پنج هزارتن در سال است، گفت: 6 ماه نخست سال جاری که شرکت را از بنیاد مستضعفان دراختیار گرفتیم حدود 800 تن فراوری داشتیم و این مقدار تا انتها سال به یکهزار و 600 تن فراوری افزایش داده شد.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تا به امروز 800 تن محصول در این شرکت فراوری شده گ که در هر ماه میانگین 200 تن به بالا فراوری شده و پیش بینی فراوری صددرصدی است.

وی ادامه داد: انواع تیوپ موتوری، دوچرخه ای، سواری، وانتی، فرغونی، کشاورزی، باری، راهسازی و صنعتی در سایزهای مختلف در این شرکت فراوری می گردد.

مدیر عامل شرکت لاستیک خوزستان با بیان اینکه این شرکت در سال 1397 تا 500 تن بیشتر فراوری نداشت و شرکت به سمت تعطیلی می رفت، گفت: این شرکت در آن سال 177 میلیارد ریال زیان دید و زمانی که کارخانه را تحویل گرفتیم به شدت فرسوده بود و هراقدامی انجام دادیم، فراوری بیشتر از سه تن نداشت.

عباسی اضافه کرد: پس از آن رسیدگی و اورهال دستگاه ها را انجام دادیم و تا به امروز بالای 12 میلیارد ریال تجهیزات خریداری شده است، شاید این مبلغ ناچیز باشد اما برای این شرکت این هزینه قابل توجه است.

وی ادامه داد: 35 درصد مواد اولیه شرکت از خارج و از کشورهای هند، چین، روسیه و کره جنوبی و 65 درصد دیگر آن از داخل کشور تامین می گردد.

مدیرعامل شرکت لاستیک خوزستان در ادامه از همراهی نیروهای شاغل در این شرکت قدردانی کرد وگفت: این نیروها درگرمای هوا و در شرایطی که کارگران توان کار نداشتند، دست از کار نکشیدند.

وی اضافه کرد: ابتدا میانگین حقوق نیروها 17 میلیون ریال بود اما درحال حاضر میانگین حقوق بین 40 تا 41 میلیون ریال است و کوشش داریم تا این مبلغ را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: تمام حقوق، عیدی و سنوات کارگران شاغل در این شرکت پرداخت شده و تنها نیروهایی که شخصا سنوات را نخواستند، سنوات آنها پرداخت نشد.

برنامه جذب نیرو در شرکت لاستیک استفاده از نیروهای شهرستان گتوند است

مدیرعامل شرکت لاستیک خوزستان در مورد اعتراض بعضی افراد به جذب نیروهای غیر بومی گفت: تنها یک نیرو با مدرک فوق لیسانس برق که در کنکور رتبه تک رقمی دارد و در بهترین دانشگاه های دولتی مدرک را کسب نموده و همچنین در زبان خارجه تخصص زیادی دارد را به علت اینکه در این منطقه وجود نداشت، از یکی از شهرستان های اطراف جذب کردیم.

عباسی با بیان اینکه برنامه جذب با نیروهای بومی شهرستان گتوند است، اضافه کرد: تا به امروز سه زن در شرکت لاستیک خوزستان با مدارک دکترای شیمی و فوق لیسانس در این شرکت بکارگیری شده است.

وی ادامه داد: نیروهایی که جذب می کنیم در مرحله نخست باید باتجربه باشند، ضمن اینکه تعداد زیادی از نیروهای قدیمی شرکت بکارگیری شدند.

عباسی گفت: یکی ازنیروهای قدیمی که علیه شرکت شکایت نموده بود، اما با توجه به شرایط مناسب شرکت درخواست بازگشت به کار داشت، بازگشت به کار شد.

وی با بیان اینکه 250 نیرو در این شرکت شاغل هستند، اضافه کرد: 124 نفر این نیروها از شهرها و روستاهای شهرستان گتوند، 116 نفر از شهرستان شوشتر که از نیروهای قدیمی شرکت بودند و بازگشت به کار آنها جزو تعهدات واگذاری بود و 9 نیروی دیگر از شهرستان دزفول و از نیروهای قدیمی در شرکت شاغل هستند و سال جاری تنها یک نیروی زن غیر بومی به خاطر داشتن مدرک تخصصی در این شرکت بکارگیری شد.

عباسی با تکذیب شایعات در مورد دخل و تصرف فرماندار گتوند در شرکت لاستیک خوزستان گفت: فرماندار تنها پیگیر برطرف مسائل و توسعه این شرکت است و هیچ دخل و تصرفی در بکارگیری نیروها ندارد.

وی درخصوص قرارداد کار نیروهای شاغل در این این شرکت گفت: بلندترین قرارداد 6 ماهه است و برای بکارگیری نیروها در ماه های نخست یک ماهه قرارداد بسته می گردد و بعد از آن مدت قرارداد افزایش می یابد.

وی اضافه کرد: از روزی که این شرکت را در اختیار گرفتم تا به امروز یک نفر اخراج نشده و فقط 2 نفر با رای کمیته انضباطی شرکت اخراج شده اند.

مبتلا شدن 20 نیروی شرکت لاستیک خوزستان به کرونا

مدیرعامل شرکت لاستیک خوزستان با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا به امروز 20 نفر از نیروهای شاغل در شرکت لاستیک خوزستان به کرونا مبتلا شدند، گفت: اقدامات مقابله ای با کرونا در این شرکت انجام شد و نیروهایی که به کرونا مبتلا شده بودند با توافقی که با شبکه بهداشت و درمان و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شد، ترجیح دادیم این نیروها در دوران بیماری در خانه استراحت نمایند، ضمن اینکه در دوران بیماری این نیروها، تمام حقوق و مزایای آنها پرداخت شد.

وی از فرماندار و شبکه بهداشت و درمان شهرستان گتوند در اقدامات مقابله ای با کرونا از جمله آزمایش دریافت از کارگران تشکر و قدردانی کرد.

عباسی در پاسخ به خبرنگار خبرنگاران در مورد شرایط زیست محیطی شرکت لاستیک خوزستان گفت: چهار هکتار درختکاری اطراف شرکت وجود دارد و برنامه داریم تا فضای سبز را افزایش دهیم.

وی در مورد بهتر کردن شرایط آلودگی داخل کارخانه نیز گفت: برای نصب تهویه و جت فن حدود 50 میلیارد ریال اعتبار باید هزینه گردد که در برنامه های این شرکت است.

عباسی در مورد آب آشامیدنی در شرکت گفت: آب تسویه با کیفیت بالا برای استفاده نیروها در این شرکت وجود دارد و شبکه بهداشت و درمان شهرستان گتوند نیز به صورت مستمر تست می گیرد، ضمن اینکه رابطه کار در شرکت لاستیک خوزستان سخت و زیان آور است.

مدیر عامل شرکت لاستیک خوزستان با بیان اینکه این نخستین نشست مدیریت شرکت با خبرنگاران بوده است، اضافه کرد: در آینده نیز ارتباط با خبرنگاران بیشتر خواهد شد و خبرنگاران نیز باید ضمن پیگیری مسائل، از این شرکت حمایت نمایند.

به گزارش خبرنگاران در انتها این نشست خبرنگاران شهرستان گتوند به همراه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرعامل شرکت، از بخش های مختلف شرکت بازدید و در مورد شرایط کارخانه با کارگران این شرکت به گفت و گو پرداختند.

شرکت لاستیک خوزستان در سال 1376 از سوی بنیاد مستضعفان در شهرستان گتوند احداث شد و در سال 1398 پس از طی مراحل قانونی به بخش خصوص واگذار شد.

از جمله طرح های توسعه ای مدنظر مدیریت این شرکت طرح فراوری لاستیک است که با راه اندازی خط فراوری اشتغال قابل توجهی در منطقه ایجاد می نماید.

شهرستان گتوند در شمال استان خوزستان واقع شده است.

وبمستر وبلاگ: وبمستر وبلاگ | مجموعه از ترفندها، ابزارها و پکیج های آموزشی برای وبمسترها

منبع: ایرنا
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 59709

به "خبرنگاران فرماندار گتوند: احداث کارخانه تایرسازی در شرکت لاستیک خوزستان لازم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرماندار گتوند: احداث کارخانه تایرسازی در شرکت لاستیک خوزستان لازم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید