خبرنگاران لهستان از افزایش نظامیان آمریکا در این کشور خبر داد

به گزارش مهسان بلاگ، نیویورک- خبرنگاران- رئیس جمهوری لهستان از توافق با همتای آمریکایی خود برای افزایش یکهزار سرباز دیگر در خاک این کشور خبر داد.

خبرنگاران لهستان از افزایش نظامیان آمریکا در این کشور خبر داد

آندره دودا روز چهارشنبه در نشست خبری مشترک با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، این مطلب را بیان نمود و اضافه نمود: لهستان نخستین کشوری است که پس از ویروس کرونا به کاخ سفید دعوت شد که برای روابط آینده بسیار مهم خواهد بود و آینده خوبی برای روابط اقتصادی و نظامی و همچنین بهداشت عمومی فراهم می کند.

رئیس جمهوری لهستان با بیان اینکه مساله ویروس کرونا یکی از موضوعات مطرح در نشست امروز بوده است، گفت: درباره دستیابی به واکسن یا دارو و تدابیر آینده در این زمینه مصاحبه کردیم.

دودا اضافه نمود: ما در زمینه انرژی و امنیت آن نه فقط برای لهستان بلکه برای اروپای مرکزی همکاری داریم. ما در حال افزایش ظرفیت انرژی خود هستیم. خیلی از کشورهای اروپای مرکزی به روسیه متکی هستند و ما می خواهیم این اتکا را کاهش دهیم.

وی ادامه داد: من فکر می کنم تا 2023 تدارکات انرژی را انجام داده باشیم و البته میزان تقاضای ما از آمریکا افزایش خواهد یافت. درباره تسلیحات متعارف و انرژی هسته ای غیرنظامی هم همکاری خواهیم داشت و فکر می کنم به زودی به توافقی در این زمینه دست یابیم.

رئیس جمهوری لهستان اضافه نمود: افزایش همکاری نظامی هم به استحکام امنیت کشورهای اتحادیه اروپا و ناتو کمک می کند. ما یک مرکز اطلاعاتی پیشرفته ای خواهیم داشت و گوگل هم در زمینه فناوری اطلاعاتی در خاک لهستان سرمایه گذای خواهد کرد. این حتی مهم تر از کاری است که شرکت مایکروسافت کرده است.

دودا یادآور شد: این کارها احساس ایمنی شهروندان لهستان را افزایش خواهد داد و مشاغل تازه ای در زمینه فناوری اطلاعاتی و رایانه ای ایجاد می کند.

وی درباره افزایش نیروهای نظامی آمریکا در خاک لهستان هم گفت: در حال حاضر یک هزار نیروی آمریکایی در کشور ما حضور دارند که یکهزار سرباز دیگر اضافه می شوند. ما به عنوان شهروندان اروپا تردیدی نداریم حتی اگر بخشی از نیروهای آمریکایی از اروپا خارج شوند برای بنیه دفاعی اروپا مضر خواهند بود.

رئیس جمهوری لهستان تاکید کرد: این واقعا توجیه پذیر است که سربازان آمریکایی در خاک لهستان بمانند و افزایش یابند. سربازان لهستانی شانه به شانه سربازان آمریکایی در عراق و افغانستان همکاری کرده اند و همیشه آماده عمل به تعهدات خود هستیم.

دودا اعزام سربازان آمریکایی به اروپا را یک تصمیم مسئولانه توصیف کرد و گفت: من از رئیس جمهوری ترامپ خواهش کرده ام که مبادا سربازان این کشور را از اروپا خارج کند که برای امنیت اروپا زیان بار خواهد بود. از جنگ جهانی دوم، سربازان آمریکایی تضمین کننده امنیت اروپا بوده اند و اکنون هم می خواهیم سربازان بیشتری از آمریکا در خاک لهستان باشند.

وی با اشاره به اختلاف روسیه با اوکراین و گرجستان، اضافه نمود: حضور سربازان آمریکایی مایه دلگرمی ما است و نشان می دهد اگر کسی بخواهد به لهستان حمله کند، با چنین مقاومتی روبرو خواهد شد، قوی ترین نیروی نظامی یعنی آمریکا در لهستان حاضر است.

رئیس جمهوری لهستان ادامه داد: حضور نیروهای آمریکایی در اروپا به طور طبیعی باعث صلح و امنیت می شود.

دودا به مساله کرونا هم اشاره کرد و گفت: یک پزشک از لهستان هم در این سفر همراه ما حضور دارد و در زمینه پژوهش های مربوط به واکسن و دارو با مقامات پزشکی آمریکا مصاحبه خواهد داشت. آمریکا تضمین داده است که شهروندان لهستان و دیگر کشورهای اروپا از چنین موهبتی بهره مند خواهند شد.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به در پیش بودن انتخابات لهستان در هفته آینده، منتقدان این سفر را در راستای دخالت آمریکا در انتخابات ارزیابی کرده اند هم گفت: از 2 ماه پیش که همه گیری کرونا در حال بروز بود در تماس تلفنی با رئیس جمهوری ترامپ گفتم در اولین فرصتی که این امکان فراهم شود، از کاخ سفید دیدن خواهم کرد.

رئیس جمهوری لهستان اضافه نمود: رئیس جمهوری ترامپ همیشه مواظب منافع ملی خود است و الان هم در این جهت اقدام می کند و من هم همین طور. به همین دلیل است که الان اینجا هستم. این ملاقات هم جزئی از حفظ و حراست آن منافع ملی در 2 کشور است. ما به عنوان رئیس جمهوری و نمایندگان به حق هر دو کشور با هم ملاقات می کنیم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: ایرنا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 53452

به "خبرنگاران لهستان از افزایش نظامیان آمریکا در این کشور خبر داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران لهستان از افزایش نظامیان آمریکا در این کشور خبر داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید