خبرنگاران مطالبات بانک های خراسان شمالی 23 درصد کاهش یافت

به گزارش مهسان بلاگ، بجنورد - خبرنگاران - رییس کمیسیون هماهنگی بانک های خراسان شمالی از کاهش23.3 درصدی مطالبات بانک های این استان در پایان سال گذشته نسبت به سال پیش از آن اطلاع داد.

خبرنگاران مطالبات بانک های خراسان شمالی 23 درصد کاهش یافت

علی اصغر هدایتی، شامگاه آدینه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: مجموع مطالبات معوق بانک های دولتی استان در پایان پارسال به چهار هزار و 530 میلیارد ریال رسید که این رقم در پایان سال پیش از آن پنج هزار و 907 میلیارد ریال بوده است.

وی اضافه کرد: با این وجود این کاهش به دلیل افزایش پرداخت ها نیست بلکه به دلیل بعضی بندها از قبیل بند خ ماده 23 و امهال سه ساله وامهای کشاورزی و یا بخگرددگی تسهیلات زیر یک میلیارد ریال بوده است.

هدایتی بخشی از این کاهش مطالبات را نیز مربوط به تسویه حساب ها دانست و گفت: با این وجود مطالبات معوق در پایان سال گذشته سیر نزولی داشت که نشان از عملکرد مطلوب بانک های استان دارد.

وی گفت: مطالبات بانک ها با توجه به نوع خدمات تخصصی که ارائه می دهند متفاوت است به طور مثال بیشترین مطالبات بانک کشاورزی و مسکن به ترتیب در بخش های مربوطه و بیشترین مطالبات بانک ملی نیز در بخش خدمات است.

هدایتی گفت: افزایش میزان مطالبات غیرجاری نشان دهنده همکاری حداکثری بانک ها برای رونق فراوری و حفظ و ایجاد اشتغال بوده در حالی که پرداخت تسهیلات بدون اعتبارسنجی مناسب، افزایش مخاطرات خاص بانکی را در پی دارد.

وی با تاکید بر انجام درست اعتبارسنجی، اضافه کرد: زمانی که این مهم به درستی و با دقت انجام نگردد، موجب تبدیل دارایی های نقدی و در جریان بانک ها به منابع راکد می گردد که عملا از چرخه اقتصادی کشور خارج می گردد.

رییس کمیسیون هماهنگی بانک های خراسان شاقتصادی اضافه کرد: رکود منابع، اعطای مجدد تسهیلات سرمایه در گردش به واحدهای فراوریی را مختل می نماید.

هدایتی گفت: خراسان شاقتصادی از نظر منابع اقتصادی، استانی ضعیف است و برای حمایت از فراوری و اشتغال احتیاج است تا بدهکاران نسبت به انجام تعهدات خود در موعد مقرر اقدام نمایند.

کمیسیون هماهنگی بانک های دولتی خراسان شاقتصادی 13 بانک را شامل می گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: ایرنا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 44046

به "خبرنگاران مطالبات بانک های خراسان شمالی 23 درصد کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مطالبات بانک های خراسان شمالی 23 درصد کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید