خبرنگاران 162 طرح در حوزه گردشگری فارس در دست ساخت است

به گزارش مهسان بلاگ، شیراز-خبرنگاران-مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس گفت: هم اینک 162 طرح با اعتبار 2 هزار و 800 میلیارد تومان در حوزه گردشگری این استان در دست ساخت است.

خبرنگاران 162 طرح در حوزه گردشگری فارس در دست ساخت است

مصیب امیری، شنبه در آیین تجلیل از فعالان حوزه گردشگری و رونمایی از اتوبوس های گردشگری در شیراز افزود: بهره برداری از این پروژه ها ایجاد 6 هزار فرصت شغلی را در پی خواهد داشت.

وی بیان نمود: در سال های گذشته شاهد سرمایه گذاری خوبی در حوزه گردشگری بودیم به گونه ای که از سال 92 تا به امروز، 62 هتل و اماکن اقامتی گردشگری و 150 واحد بومگردی در استان فارس فعال شده است.

کرونا، میهمان ناخوانده گردشگری فارس

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسائل حوزه گردشگری به ویژه در شرایط شیوع کرونا گفت: پیش از نوروز (99) در حالی که همه فعالان این حوزه خود را برای ایام عید آماده نموده بودند به ناگاه شاهد ورود یک مهمان ناخوانده (کرونا) بودیم که بر روی همه فعالیت های اجتماعی اثر گذاشت.

امیری گفت: بیشترین صنفی که از این ویروس آسیب دید، صنف گردشگری بود به گونه ای که تنها در سه ماه اول سال 99 بیش از 600 میلیارد تومان به این صنف در این استان خسارت وارد شد و پیش بینی می گردد که این رقم تا سرانجام امسال به یک هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

معافیت از پرداخت عوارض تاسیسات گردشگری شیراز در راه شورای شهر

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز نیز در این آیین گفت: با هدف حمایت از فعالان حوزه گردشگری، شهردار شیراز به زودی لایحه ای را برای معافیت از عوارض توسعه زیرساخت های گردشگری در سال 99 با قید فوریت به شورای اسلامی این شهر تقدیم می نماید.

مرتضی جعفری، با بیان اینکه شهرداری شیراز برنامه های مفصلی برای سال 99 داشت که به دلیل شیوع کرونا متوقف و نیمه تمام ماند، افزود: بیماری کرونا بیشترین آسیب را بر حوزه اقتصاد وارد کرد و در این میان صنف گردشگری دچار خسارت های فراوانی شد.

وی، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که شیراز همیشه بر قله است، گفت: بر این باورم شیراز را به ایران نمی شناسند بلکه جهانیان ایران را به شهر دیرینه شیراز می شناسند، این شهر هرآنچه را برای ایجاد جاذبه گردشگری ضروری است، در اختیار دارد.

معاون شهردار شیراز افزود: این شهر شیراز چنانچه قابلیت های خود را در حوزه های گردشگری طبیعت، تاریخ، درمان و دیگر مضامین فعال کند، نیازی به منابع مالی و مالی دیگر ندارد.

جعفری، از کرونا به عنوان یک فرصت یاد کرد و بیان داشت: امیدواریم با امضای تفاهم نامه میان شورای اسلامی و شهرداری شیراز با اداره کل میراث فرهنگی، حال و هوای گردشگری این شهر بهبود یابد و با همفکری و ایده های خلاقانه، صنعت گردشگری احیا گردد.

رونمایی از اتوبوس های گردشگری شیراز

رییس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز همچنین گفت: پس از رونمایی از اتوبوس های سلامت و آسیب های اجتماعی اکنون به اتوبوس های گردشگری رسیده ایم که با هدف خدمت رسانی به مناطق کمتر برخوردار این شهر ایجاد شده و از قابلیت توسعه نیز برخوردار است.

وی ادامه داد: تا سرانجام امسال، سه دستگاه اتوبوس گردشگری دیگر نیز به شهر شیراز اضافه خواهد شد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: ایرنا
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 63530

به "خبرنگاران 162 طرح در حوزه گردشگری فارس در دست ساخت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 162 طرح در حوزه گردشگری فارس در دست ساخت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید