خبرنگاران 425 میلیون ریال ماسک محافظ صورت در بافق اهدا شد

به گزارش مهسان بلاگ، یزد - خبرنگاران - رییس بیمارستان ولیعصر (عج) بافق گفت: تعدادی ماسک محافظ نیم صورت 3M با فیلتر P100 به ارزش 425 میلیون ریال از سوی یکی از موسسه های خیریه شهرستان خریداری و به این واحد بهداشتی و درمانی اهدا شد.

خبرنگاران 425 میلیون ریال ماسک محافظ صورت در بافق اهدا شد

محمدباقر قائمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهارکرد: با توجه به احتیاج مبرم بخش های درگیر بیمارستان با کرونا به ماسک های محافظتی 50 عدد ماسک در اختیار این واحد بهداشتی و درمانی نهاده شد.

وی اضافه نمود: استفاده از ماسک های فیلتردار برای ایمنی و حفاظت بیشتر از سیستم تنفسی بسیار ضرروی است.

به گفته قائمی این ماسک دارای طراحی ارگونومیک و بدون اثر فشار روی نقاط حساس صورت است و به راحتی قرار می گیرد و هنگام دم و باز دم باعث تنفس راحت و کاهش خستگی فرد می گردد.

رییس بیمارستان بافق ششم اردیبهشت ماه جاری به خبرنگاران گفت: با توجه به جداسازی بخش افراد مبتلا به کرونا در این واحد بهداشتی و درمانی، 15 تخت بستری به ارزش یک میلیارد و 330 میلیون ریال توسط خیران حوزه سلامت شهرستان خریداری و اهدا شد.

قائمی اظهارکرد: این تعداد تخت با یاری افراد خیر، با همکاری یکی از موسسه های خیریه منطقه خریداری شد و به همین دلیل 2 عدد پالس اکسیمتر انگشتی به ارزش 20 میلیون ریال از سوی اداره اوقاف و امور خیریه و 2 هزار عدد ماسک به ارزش 17 میلیون ریال تومان از سوی یک خیر و همچنین یکی از خیّران حوزه سلامت شهرستان یک دستگاه الکترولیت آنالایزر به ارزش 330 میلیون ریال خریداری و به بیمارستان اهدا شد.

به گفته رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا به امروز 90هزار و 481 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و با فوت 60 نفر در24 ساعت گذشته این تعداد به پنج هزار و 710 تن رسید.

کیانوش جهانپور دیروز(یکشنبه) اضافه نمود: در 24 ساعت گذشته تا ظهر هفتم اردیبهشت بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاه های علوم پزشکی هزار و 153 بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در کشور شناسایی شدند.

وی ادامه داد: بر اساس این گزارش ها تا به امروز 69 هزار و 657 نفر از بیماران بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شدند که این تعداد معادل حدود 75 درصد مبتلایان است.

وی اضافه نمود همچنین سه هزار و 79 نفر در شرایط شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند که تا به امروز 421 هزار و 313 آزمایش تشخیص کووید19 در 126 آزمایشگاه کشور انجام شد.

بیمارستان ولیعصر بافق سال 1369 خورشیدی با 12 تخت، پنج پزشک عمومی، متخصص زنان و زایمان و یک جراح فعالیت خود را شروع کرد.

هم اینک به غیر از متخصص مغز و اعصاب بقیه تخصص ها به صورت پاره وقت و تمام وقت در خدمت بیماران شهرستان های بافق، بهاباد، منطقه نوق رفسنجان و شهرستان کوهبنان کرمان است.

همچنین عملیات ساخت بیمارستان 96 تختخوابی در محل کنونی با پیشرفت 45 درصد و پیش بینی 100 میلیارد تومان سرمایه گذاری در حال اجراست که با راه اندازی آن بافق به قطب گردشگری سلامت منطقه تبدیل می گردد.

کمبود اعتبار و نقدینگی از عمده مسائل و دلیل آهنگ کند پیشرفت و تکمیل بیمارستان است که توجه ویژه مسوولان استان یزد و کشوری را می طلبد.

شهرستان بافق دارای یک بیمارستان، سه مرکز سلامت جامع شهری ، سه مرکز سلامت روستایی ، پلی کلینیک تامین اجتماعی و هشت خانه بهداشت است.

مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری جنوب شرق شهر یزد واقع شده است.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله سامی: مجله سامی: انجمن های گفتگو

منبع: ایرنا
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 46364

به "خبرنگاران 425 میلیون ریال ماسک محافظ صورت در بافق اهدا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 425 میلیون ریال ماسک محافظ صورت در بافق اهدا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید