دریاچه شورمست ؛ نگین سواد کوه

به گزارش مهسان بلاگ، اگر احساس می کنید به سفر نیاز دارید تا کمی حال دلتان را خوب کنید، حتما به دریاچه شورمست در طبیعتی بکر سر بزنید.

دریاچه شورمست ؛ نگین سواد کوه

در میان جنگلی کهنسال، با درختانی بلندقامت، در ارتفاعات مشرف به شهر پل سفید، دریاچه ای زیبا است که مانند قلبی در دل کوه می تپد. تنها دریاچه طبیعی شهرستان سواد کوه. چشم انداز زیبای دریاچه شورمست و مناطق اطراف آن و همچنین وسعت دو هکتاریِ طبیعت بکرِ اطراف این دریاچه، باعث شده است تا منطقه به مقصدی محبوب برای گردشگران تبدیل شود.

شورمست کجاست؟

ظرفیت بالای گردشگری دریاچه شورمست و مناطق خرّمِ اطراف آن به قدری است که حتی اگر شما اهل سفر رفتن هم نباشید، دلتان می خواهد حتماً به آن سری بزنید. جالب است بدانید اتفاقاً راستا دسترسی به این مکان خیلی ساده است. کافی است کوله باری سبک ببندید و راهی جاده فیروزکوه شوید، به شهرستان سوادکوه رفته و به شهر پل سفید برسید؛ و به وسیله خیابان شهید رجایی پل سفید در راستا جاده دریاچه شورمست قرار گیرید.

در راستا دریاچه

وقتی سفر خود را شروع می کنید، فارغ از این که مقصدی جذاب درانتظار شمااست، طول راستا نیز به قدری از زیبایی های چشم نواز برخوردار است که امکان ندارد شما در طول راه از دوربین تان استفاده نکنید. حتی اگر هم بگویید نه، قطعاً برای دیدن پل ورسک و طبیعت بهاری آن خواهید ایستاد؛ که یکی از زیبایی های مشهور جاده ریلیِ فیروزکوه به سمت سوادکوه است.

غیر از طبیعت گردی

دریاچه شورمست فقط برای طبیعت گردان دیدنی نیست؛ بلکه امکان تفریحاتی دیگر نیز در کنار دریاچه فراهم است که قطعاً شما را راضی خواهد نمود. شما می توانید در این دریاچه به قایق سواری بپردازید و از سکوت و آرامش حاکم بر طبیعتِ آن لذت ببرید.

در راستاهای اطراف دریاچه شورمست امکان دوچرخه سواری فراهم شده است. حتی اگر شما رکاب زنی حرفه ای نباشید، باز هم می توانید از این امکان بهره برده و از گشت وگذار در طبیعت لذت ببرید.

همچنین اسب سواری، در این طبیعت بکر نیز روح شما را تازه خواهد نمود. اجازه ماهیگیری نیز در این دریاچه داده شده و علاقه مندان می توانند برای ناهار خود از دریاچه؛ ماهی بگیرند.

حرف آخر

شعفِ وصف ناپذیر حضور در طبیعت، برای همه انسان ها جالبِ بوده و قطعاً کنده شدن از زندگی ماشینی برای حتی یک روز، لطافت روح را همراه خواهد داشت. بنابراین زیبایی های چشم نواز این مکان دوست داشتنی برای هرکس که دنبال مکانی برای آرامش روح می شود، دارویی طبیعی و کاملاً مناسب است.

با آرزوی شادی بی کران برای شما عزیزان، از حضورتان دعوت می شود برای خواندن مطالب بیشتر در موضوع گردشگری از مجله دلتا دیدن کنید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: پیام دلتا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 32413

به "دریاچه شورمست ؛ نگین سواد کوه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دریاچه شورمست ؛ نگین سواد کوه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید