دو سوم صندلی های علمی کاربردی خالی ماند ، دنبال مجوز تکمیل ظرفیت هستیم

به گزارش مهسان بلاگ، رئیس دانشگاه علمی کاربردی از خالی ماندن دو سوم صندلی های این دانشگاه برای مهر ماه سال جاری خبر داد و گفت: دنبال مجوز پذیرش دانشجو از طریق تکمیل ظرفیت هستیم که امیدواریم درخواست ما در این زمینه مورد موافقت وزارت علوم قرار بگیرد.

دو سوم صندلی های علمی کاربردی خالی ماند ، دنبال مجوز تکمیل ظرفیت هستیم

به گزارش ایسنا، محمدحسین امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان این مطلب از کاهش جمعیت دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی برای سال تحصیلی جاری خبر داد و اظهار کرد: این دانشگاه نیز همانند سایر زیرنظام های آموزش عالی برای سال جاری با کاهش ورود دانشجو روبرو شده است، با این وجود در مجموع دانشگاه علمی کاربردی در مقایسه با سال گذشته حدود 15 درصد رشد پذیرش دانشجو اتفاق افتاده است. اما با این وجود بیش از دو سوم صندلی های این دانشگاه خالی از دانشجو باقی مانده است.

وی در ادامه شرح داد: حدود 400 هزار ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی وجود دارد اما پذیرشی که در شهریور ماه اتفاق افتاده، حدود 90 هزار دانشجو بوده است یعنی بیش از 300 هزار ظرفیت این دانشگاه خالی از دانشجو باقی مانده است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: در حال مذاکره با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هستیم که بتوانیم اوایل مهر ماه در دوره تکمیل ظرفیت دانشجو پذیرش کنیم. امیدوارم با توجه به این که دوره های مهارتی یکی از سیاست های وزارت علوم و از قانون برنامه ششم توسعه کشور است، این تکمیل ظرفیت مورد موافقت وزیر علوم قرار گیرد.

به گفته وی، بر اساس قانون برنامه ششم توسعه کشوری، سهم آموزش های مهارتی در کشور باید به 30 درصد برسد و در حال حاضر در مجموع سهم دو دانشگاه فنی و حرفه ای و علمی کاربردی از 15 درصد هم کمتر است و هر چه بتوانیم از دانشجویانی که به هر دلیل در کنکور به خواسته خود نرسیده و پشت کنکور هستند در این رشته ها جذب کنیم به نفع نظام، کشور و دانشگاه است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 18717

به "دو سوم صندلی های علمی کاربردی خالی ماند ، دنبال مجوز تکمیل ظرفیت هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو سوم صندلی های علمی کاربردی خالی ماند ، دنبال مجوز تکمیل ظرفیت هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید