دیاکو حسینی: سیاست ضد ایرانی کاخ سفید ادامه می یابد

به گزارش مهسان بلاگ، دیاکو حسینی کارشناس مسائل بین الملل در گفت و گو با خبرنگاران به ارزیابی نتیجه انتخابات میان دوره ای امریکا و تأثیر آن بر سیاست های کاخ سفید در قبال ایران پرداخته است.

دیاکو حسینی: سیاست ضد ایرانی کاخ سفید ادامه می یابد

محمد اکبری: نتایج اولیه انتخابات میان دوره ای آمریکا نشان می دهد که دموکراتها اکثریت کرسی های مجلس نمایندگان را در اختیار دریافتد. این در حالی است جمهوریخواستار موفق به حفظ اکثریت خود در مجلس سنا شده اند. برخی کارشناسان بر این اعتقادند که حفظ اکثریت سنا توسط جمهوری خواستار، به معنای آن است که سیاست خارجی امریکا خصوصا در مورد ایران تفاوتی با گذشته نخواهد داشت.

در این باره دیاکو حسینی کارشناس مسائل بین الملل در گفت و گو با خبرنگاران گفت:

بدست دریافت اکثریت مجلس نمایندگان توسط دموکرات ها پیشرفت بسیار خوبی برای آنهاست و نشان می دهد که در دو سال آینده دولت ترامپ باید برای پیش بردن سیاست هایش توانایی چانه زنی خود را با دموکرات ها بالاتر ببرد. با وجود این پیروزی دموکرات ها و با در نظر دریافت پیروزی کلیدی جمهوری خواستار در سنا، نمی توانیم نتیجه بگیریم که سیاست های دونالد ترامپ مورد حمایت رای دهندگان نیست اما بدون تردید می تواند نشان دهنده حساسیت سال های پیش رو تا انتخابات بعدی ریاست جمهوری برای دولت ترامپ باشد. باید تاکید کنم که الزاماً ارتباطی میان نتایج انتخابات میان دوره ای و انتخابات ریاست جمهوری نیست. باراک اوباما و حزب دموکرات انتخابات میان دوره ای 2010 را از دست دادند. پیش از اوهم بیل کلینتون در 1994 دچار همین وضعیت شد ولی هر دو موفق به پیروزی در دور دوم ریاست جمهوری شدند.

این کارشناس مسائل بین الملل در رابطه با آینده روابط ایران و امریکا گفت: موازنه قدرت در دو مجلس آمریکا، پیشبرد لوایح مختلف در کنگره که هدف از آنها سیاست هایی است که مورد حمایت دموکرات ها قرار ندارد را بسیار سخت تر می نماید. ضمن اینکه دولت ترامپ نمی تواند بدون همکاری با دموکرات ها و تنها به پشتوانه جمهوری خواستار به سیاست های پر ریسکی بلحاظ سیاسی دست بزند. رسیدگی بیشتر بر سیاست های کاخ سفید ممکن است مقداری به تعدیل و کنترل کاخ سفید یاری کند. در نهایت، می توان نتیجه گرفت که نباید منتظر تغییرات بنیادین در سیاست های مربوط به ایران بود و برنامه های ضد ایرانی کاخ سفید کمافی سابق ادامه خواهد یافت.

52312

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 2692

به "دیاکو حسینی: سیاست ضد ایرانی کاخ سفید ادامه می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیاکو حسینی: سیاست ضد ایرانی کاخ سفید ادامه می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید