ملاقات هنرمند ژاپنی با اثرش پس از 40 سال

به گزارش مهسان بلاگ، نوریوکی هاراگوچی پس از 40 سال با اثر خود؛ ماده و فکر (حوض روغن) در موزه هنرهای معاصر تهران ملاقات می نماید.

ملاقات هنرمند ژاپنی با اثرش پس از 40 سال

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران، علی محمد زارع؛ رییس موزه هنرهای معاصر تهران گفت: اثر ماده و فکر(حوض روغن) نوریوکی هاراگوچی؛ هنرمند ژاپنی پس از چهل سال با حضور و نظارت این هنرمند مرمت می گردد.

او در ادامه اضافه نمود: اثر ماده و فکر (حوض روغن) در سال 1977 در ارتباط و مصاحبه با معماری و فضای موزه هنرهای معاصر تهران در موزه نصب شد است و 40سال است که این اثر در موزه هنرهای معاصر تهران قرار گرفته است و به عنوان یکی از نمادهای موزه شناخته شده است.

رییس موزه هنرهای معاصر تهران اضافه نمود: با توجه به ضرورت و اهمیت حفظ و نگهداری استاندارد آثار موزه هنرهای معاصر تهران و مرمت آثاری که به مرمت احتیاج دارند، هماهنگی برای بازبینی و مرمت این اثر پس از 40 سال با نوریوکی هاراگوچی انجام شد و خوشبختانه امکان مرمت اثر با نظارت و حضور این هنرمند فراهم شد.

نوریوکی هاراگوچی در هفته جاری به موزه هنرهای معاصر تهران می آید تا مرمت اثر ماده و فکر (حوض روغن) را نظارت کند.

در سال 1977، حوض روغن بازتابنده نوریوکی هاراگوچی با عنوان ماده و فکر در نمایشگاه داکیومنتای ششم در شهر کاسل آلمان به نمایش در آمد. همان سال و با دیدن این کار در داکیومنتا، اجرایی از این اثر برای گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران خریداری شد و از آن موقع تا به حال به طور دائمی در موزه نصب شده است.

نوریوکی هاراگوچی در سال 1946 در یوکوسوکا در ژاپن به دنیا آمد. او در سال 1970 از دانشگاه نیهون توکیو، در رشته نقاشی فارغ التحصیل شد.

وی زمانی آغاز به نمایش آثار خود کرد که هنوز دانشجو بود و بحران های سیاسی رو به رشدی اعم از تظاهرات و شورش های دانشجویی در برابر جنگ ویتنام و پیمان امنیتی ژاپن و آمریکا در جریان بود.

یوکوسوکا بندر اصلی ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا است. نقاشیها و مجسمه های اولیه هاراگوچی به زیبایی شناسی ابزارآلات نظامی و صنایع سنگین اشاره دارد.

بعدها، مواد مورد استفاده او شامل تیرآهن، قطعات ماشین، روغن کارکرده و لاستیک شدند؛ زیبایی شناسی ای متمایز از سایر هنرمندان معاصر ژاپنی او که در بستر جنبش مونو - ها بیشتر به مواد طبیعی روی آوردند. از اوایل دهه 1960، آثار این هنرمند به طور گسترده در ژاپن و خارج از این کشور به نمایش گذاشته شده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 26825

به "ملاقات هنرمند ژاپنی با اثرش پس از 40 سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات هنرمند ژاپنی با اثرش پس از 40 سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید