راهنمای سفر به اسکاتلند ، زیباترین کشور دنیا

به گزارش مهسان بلاگ، در سفر به اسکاتلند، کارهای فوق العاده متعددی می توان انجام داد؛ اینکه بتوانید درون جذابیت تاریخی شهر ادینبورگ غرق شوید، مناظر طبیعی زیبایی که برای تپه نوردی و کوهنوردی ایده آل هستند را تماشا کنید و پا به جزایر زیبای این کشور که در اطراف آن پراکنده شده اند بگذارید، اسکاتلند را به یکی از محبوب ترین نقاط روی سیاره زمین برای گردشگران تبدیل نموده است. وقتی به کشور اسکاتلند فکر می کنید، تصاویری از کوه نشینان، نی انبان های اسکاتلندی، هیولای لخ نس Loch Ness Monster، قلعه های متروک، گلف، مناظر شگفت انگیز و گله های گاوهای هایلند Highland به ذهنتان خطور می نمایند. تمامی این ها، بخشی از رمز و راز این کشور منحصر به فرد هستند، اما به غیر از نسی Nessie که وجود آن هنوز ثابت نشده، همگی به طور واقع در زندگی روزمره اسکاتلندی ها دیده می شوند. شما می توانید تمام اسکاتلند را با قایق بگردید، یا مسیرهای زمینی آن را پیاده طی کنید، یا مناظر فوق العاده آن را سوار بر قطار تماشا کنید و یا با خودرو در سرتاسر این کشور سفر کنید. از هر روشی که برای بازدید از جاذبه های گردشگری اسکاتلند بهره ببرید، تجربیات عالی و فراموش نشدنی خواهید داشت. یکی دیگر از جاذبه های فوق العاده کشور اسکاتلند، خلوت بودن آن است. علفزارهای وسیع، سواحل دنج و کوه های خشن و در عین حال رمانتیک آن با دره ها و دریاچه های عمیق این خلوت بودن را ثابت می نمایند. حقیقتا هرگز زمان کافی برای کشف تمامی جاهای دیدنی اسکاتلند را نخواهید داشت، اما با شناخت این جاذبه ها و مکان های تماشایی و داشتن یک برنامه ریزی دقیق و درست می توانید یک سفر به یاد ماندنی را به این کشور تجربه کنید. در این نوشتار، راهنمای سفر به اسکاتلند را در اختیار شما می گذاریم و جاذبه های گردشگری مهم این کشور را برایتان توصیف می کنیم.

راهنمای سفر به اسکاتلند ، زیباترین کشور دنیا

راهنمای سفر به اسکاتلند | جزایر شتلند Shetland Islands

جزایر شتلند Shetland Islands، جزیره های بسیار زیبایی برای بازدید در طول سفر به اسکاتلند هستند. برای بازدید از این جزایر که یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری اسکاتلند هستند، هم می توانید از سرزمین اصلی اسکاتلند سوار بر قایق شوید و هم می توانید به سمت آن ها پرواز کنید. انتخاب شما هر کدام از این روش ها باشد، مطمئنا عاشق این جزیره های زیبا و تماشایی خواهید شد. توصیه می شود سفر خود به این بخش از اسکاتلند را طوری برنامه ریزی کنید که با فستیوال تاریخی وایکینگ ها به نام آپ هلی آ Up Helly Aa همزمان باشد. تنها کافیست شعله های آتش فراوان، دسته های وایکینگ ها و کلی سرگرمی و بخش های جالب دیگر مربوط به این فستیوال را تصور کنید تا دلتان بخواهد بخشی از این فستیوال باشید.

راهنمای سفر به اسکاتلند | اولدشورمور Oldshoremore

اولدشورمور Oldshoremore یک آبادی با کمتر از 40 خانه و یکی از بهترین جاهای دیدنی اسکاتلند است که یک گریزگاه اسکاتلندی بسیار زیبا و ایده آل برای داشتن یک سفر خاطره انگیز به شمار می رود و مهمترین دلیل این همه جذابیت، ساحل زیبای این آبادی است. ساحل نرم و سفید ماسه ای این منطقه یک دلیل عالی برای بازدید از آن به شمار می رود. توصیه می شود یک کلبه سنگی کوچک اجاره کنید و چند روز در این منطقه پرآرامش از اسکاتلند زندگی کنید. قطعا این چند روز بسیار خاطره انگیز و فراموش نشدنی خواهند بود و تجربه ای بیاد ماندنی برایتان خلق خواهند کرد.

راهنمای سفر به اسکاتلند | دریاچه نس Loch Ness

اگر دریاچه نس Loch Ness را بشناسید، حتما می دانید که هیولای این دریاچه هنوز پیدا نشده است. مطمئنا هر زمان که نام دریاچه نس Loch Ness را می شنوید، هیولای اسرار آمیز آن به ذهنتان می آید؛ هیولایی که براساس افسانه ها، قرن هاست این دریاچه 23 مایلی را به عنوان خانه خود برگزیده است. دریاچه نس Loch Ness یکی از زیباترین جاهای دیدنی اسکاتلند بوده که سواحل شرقی و غربی اسکاتلند را به هم متصل می سازد. این دریاچه و سه دریاچه دیگر توسط کانال کلدونین Caledonian به هم می پیوندند. در این کانال، گردشگران می توانند سفرهای کوتاه دریایی انجام دهند یا در یک سفر شش ساعته از یک سمت به سمت دیگر شرکت نمایند. این کانال و دریاچه های اطراف آن، توسط بعضی از زیباترین مناظر احاطه شده اند، اما هیچ کدام به زیبایی و خیره نمایندگی دریاچه نس Loch Ness که ویرانه های رمانتیک قلعه Urquhart Castle روی تپه های آن و مشرف به آب قرار گرفته، نیستند. این قلعه قرن دوازدهمی که مرکز بسیاری از داستان های تاریخی منطقه بوده، نزدیک به 500 سال بعد از ساخت دچار یک آتش سوزی مهیب شده است. بهترین نمای این قلعه از درون آب دیده می شود، بنابراین بهتر است برای رفتن به این قلعه که یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری اسکاتلند هست، از یک قایق یا تور دریایی بهره ببرید.

راهنمای سفر به اسکاتلند | بالمورال Balmoral

قلعه بالمورال Balmoral در نزدیکی روستای کراتی Crathie، یک اقامتگاه سلطنتی است که ملکه بریتانیا به طور مرتب برای اقامت خود از آن استفاده می نماید. توصیه می شود حتما حداقل نیمی از روز را به کشف کردن تاریخچه زیبای این قلعه و اقامتگاه خیره نماینده بگذرانید. قلعه بالمورال Balmoral که یکی از برترین جاهای دیدنی اسکاتلند بوده، بین ماه های آوریل و ژوئیه هر سال به روی عموم باز است، بنابراین سعی کنید سفر خود به اسکاتلند را در این ماه ها انجام دهید تا بتوانید یک بازدید بیاد ماندنی از این قلعه تماشایی داشته باشید.

راهنمای سفر به اسکاتلند | قلعه الین دونن Eilean Donan

قلعه الین دونن Eilean Donan بطور قطع یکی از زیباترین جاهای دیدنی اسکاتلند بوده که می بایست حتما در سفر به این کشور به بازدید از آن بروید. امروزه این قلعه به روی عموم باز است و بازدیدنمایندگان می توانند محوطه داخلی آن را ببینند و تاریخچه آن را کشف نمایند. توصیه می شود بخاطر داشته باشید که بین ماه های آوریل و دسامبر (ماه های بهار، تابستان و پاییز) به بازدید از این قلعه بروید، زیرا در ماه های زمستان امکان بازدید از آن وجود ندارد.

راهنمای سفر به اسکاتلند | جزیره اسکای Isle of Skye

جزیره اسکای Isle of Skye که بزرگترین جزیره داخلی اسکاتلند محسوب می شود و بخاطر حیات وحش و طبیعت خشن خود شهرت دارد، بین دوستداران پرندگان، هواداران گشت و گذار و علاقمندان طبیعت بسیار محبوبیت است. برای رفتن به این جزیره به آسانی می توانید از پلی که سرزمین اصلی اسکاتلند را به آن متصل می سازد، بهره ببرید. مناظر وحشی و رمانتیک کوهستانی این جزیره توسط دره های سبز، غارها، دره های کوهستانی دنج، سواحل ماسه ای و آبشارهای پر خروش نشانه گذاری شده اند. در این جزیره، باقی مانده جنگل های بلوط نخستین و انبوهی از جانوران از جمله سمور آبی، فک آبی و حداقل 200 گونه پرنده وجود دارند. رسیدن به جزیره اسکای Isle of Skye که یکی از معروف ترین جاهای دیدنی اسکاتلند بوده، آسان است؛ چرا که توسط یک پل به سرزمین اصلی اسکاتلند متصل شده است. البته می توانید از کشتی های مسافربری نیز برای رفتن به آنجا بهره ببرید. سایر جزیره های هبریدهای داخلی Inner Hebrides شامل جزیره های Islay، Jura، Mull، Raasay، Staffa و Iona و سایر جزیره ها می شوند. این جزیره مهد مسیحیت در اسکاتلند به شمار می رود، زیرا سنت کلمبا St. Columba در قرن ششم میلادی از ایرلند به این جزیره سفر کرد تا مسیحیت را گسترش دهد.

راهنمای سفر به اسکاتلند | کارنگورمز Cairngorms

کارنگورمز Cairngorms یک رشته کوه بسیار بزرگ و یک پارک ملی بوده که در بخش های شرقی کشور اسکاتلند واقع شده است. اگر در طول سفر خود قصد کردید به بازدید از این رشته کوه بروید، سعی کنید حتما گوزن های قرمز باشکوه این منطقه و عقاب های ماهیگیر پر عظمت که در این منطقه زیست می نمایند را ببینید. در ماه های زمستانی، اگر وضعیت آب و هوایی مناسب باشد، امکان اسکی کردن در این رشته کوه را نیز خواهید داشت. رشته کوه کارنگورمز Cairngorms یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری اسکاتلند بوده و قطعا بازدید از آن به یکی از بیاد ماندنی ترین بخش های سفر شما به این کشور تبدیل خواهد شد.

راهنمای سفر به اسکاتلند | پیتلوکری Pitlochry

پیتلوکری Pitlochry مکانی فوق العاده است که مانند یک جواهر می درخشد. این منطقه که مملو از روستاهای کوچک و زیبا و مناظر تماشایی بوده و یکی از زیباترین جاهای دیدنی اسکاتلند محسوب می شود. توصیه می شود در سفر به این منطقه حتما به سمت کویینز ویو Queens View رانندگی کنید و در رستوران های کلبه ای این منطقه که کلبه های سنگی کنار جاده هستند، غذا بخورید. زیبایی طبیعی پیتلوکری Pitlochry باعث می شود تا تجربه سفر شما به این منطقه بسیار خاطره انگیز و فراموش ناشدنی باشد.

راهنمای سفر به اسکاتلند | کارنوستی Carnoustie

کارنوستی Carnoustie یک شهر کوچک اسکاتلندی بوده که در فاصله 20 دقیقه ای از شهر داندی واقع شده و مطمئنا یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری اسکاتلند برای بازدید به شمار می رود. در سفر به این شهر، حتما چوب های گلف خود را همراه داشته باشید و در زمین گلف کارنوستی Carnoustie Golf Links به بازی گلف مشغول شوید. همچنین می توانید از بری میل Barry Mill دیدن کنید و از وقت گذرانی در سواحل ماسه ای اطراف این شهر لذت ببرید.

راهنمای سفر به اسکاتلند | سنت اندروز St. Andrews

سنت اندروز St. Andrews یکی از محبوب ترین شهرهای اسکاتلند محسوب می شود. در سفر به این شهر در میان بعضی از بناهای تاریخی آن و دانشگاه قدیمی آن به گشت و گذار مشغول شوید. اسکاتلندی ها ادعای ابداع و اختراع خیلی چیزها مثل دوچرخه، تمبر پستی، تلفن و موتورهای بخار را دارند. اما احتمالا محبوب ترین و مهمترین آن ها، اختراع بازی گلف است. یکی از رویاها و آرزوهای گلف بازهای علاقمند این است که در کلوب گلف سلطنتی Royal and Ancient Golf Club گلف بازی نمایند. این کلوب که در سال 1750 تاسیس شده و در دنیا با عنوان بدنه گلف شناخته می شود به طور منظم، میزبان مسابقات گلف در یکی از زمین های گلف خود هست. با اینکه اکثر این زمین ها را می بایست از شش ماه قبل رزرو کنید، اما بعضی از آن ها خارج از برنامه ثابت قرار می گیرند تا دو روز قبل، با انجام یک قرعه کشی به کسانی که از قبل رزرو ننموده اند، اختصاص یابند.

راهنمای سفر به اسکاتلند | انستروتر Anstruther

انستروتر Anstruther نه تنها یکی از بهترین فروشگاه های ارائه غذای مشهور ماهی و سیب زمینی سرخ نموده در اسکاتلند را دارد، بلکه یک روستای کوچک و بسیار زیبای ماهیگیری بوده که در کنار دریا واقع شده است. برای رسیدن به این روستا که یکی از جاذبه های گردشگری اسکاتلند بوده، می بایست به اندازه 30 دقیقه از سنت اندروز و در امتداد ساحل رانندگی کنید و سپس چندین ساعت بیاد ماندنی را در سواحل جذاب و تماشایی این روستا بگذرانید؛ مسلما یک ظرف بزرگ ماهی و سیب زمینی سرخ نموده هم می بایست در دست داشته باشید تا لذتتان کامل تر و خاطره انگیزتر شود.

راهنمای سفر به اسکاتلند | قلعه استرلینگ Stirling Castle

قلعه استرلینگ Stirling Castle که قصر پادشاه جیمز پنجم James V و خانه کودکی مری ملکه اسکاتلند Mary Queen of Scots بوده، یکی از بناهای رنسانس بریتانیا و از بزرگترین قلعه های کشور اسکاتلند هست. تالارها و اتاق های بزرگ این قلعه با دقت بازسازی و مبلمان شده اند تا دقیقا به شکل ظاهر قرن شانزدهمی خود درآیند. مترجم هایی در این قلعه هستند که تاریخ آن را برای بازدیدنمایندگان زنده می نمایند و برنامه های ویژه ای وجود دارد که برای آگاهی دادن به جوان ترها در روزهای آخر هفته طراحی شده اند. این قلعه که بصورت فوق العاده ایده آل، بین ادینبورگ و گلاسکو قرار گرفته، بخاطر نبرد بنوک بورن Battle of Bannockburn که در آن رابرت دبروس Robert the Bruce نیروهای استعمارگر انگلیسی را در سال 1314 شکست داد و نبرد پل استرلینگ Battle of Stirling Bridge که یک پیروزی برای استقلال خواستار اسکاتلندی به رهبری ویلیام والاس William Wallace اسطوره ای محسوب می شد، مشهور است. مرکز میراث بنوک بورن Bannockburn Heritage Centre در این منطقه، نمایشگاه های عالی در خصوص این دوره تاریخی مهم برگزار می نماید.

راهنمای سفر به اسکاتلند | فالکرک Falkirk

فالکرک Falkirk یکی از شهرهای بزرگ اسکاتلند بوده که نزدیک به یک ساعت از شهر ادینبورگ فاصله دارد. در سفر به این شهر، حتما سعی کنید با خودروی خودتان یا یک خودروس کرایه ای به بازدید از تندیس های زیبای کلپیز بروید و چرخ و فلک بزرگ و دیدنی فالکرک Falkirk را تماشا کنید. حتما سری هم به رستوران و بار کانادا وود کیچن Canada Wood Kitchen and Bar بزنید و از غذاهای بسیار خوش طعم این رستوران بچشید. سفر به این شهر یکی از بیاد ماندنی ترین بخش های لذت بردن از جاهای دیدنی اسکاتلند خواهد بود.

راهنمای سفر به اسکاتلند | ادینبورگ Edinburgh

ادینبورگ Edinburgh پایتخت اسکاتلند بوده و انگار گوشه به گوشه این شهر اشتیاق دارد که تاریخچه را برای بازدیدنمایندگان به نمایش بگذارد. برج های سنگی و دیوارهای قلعه ادینبورگ Edinburgh Castle از قرن سیزدهم میلادی، منظره شهر ادینبورگ را تحت تاثیر خود قرار داده اند. این قلعه زیبا که روی یک صخره سیاه رنگ قرار گرفته، چشم اندازهای فوق العاده از شهر ادینبورگ را ارائه می نماید و فراهم نماینده سفری حیرت انگیز به درون تاریخ پر آشوب اسکاتلند است. جالب ترین بخش های این قلعه، جواهرات خارق العاده سلطنتی، سنگ مشهور سرنوشت که Stone of Destiny یا Stone of Scone نامیده می شوند و کلیسای سنت مارگرت St. Margarets Chapel که در سال 1130 ساخته شده و قدیمی ترین بنای شهر ادینبورگ محسوب می شود، هستند. از روی پل متحرکی که بر روی خندقی قدیمی قرار گرفته، وارد قلعه شوید؛ وقتی از کنار تندیس های برنزی از قهرمانان اسطوره ای نظیر ویلیام والاس William Wallace و رابرت دبروس Robert the Bruce عبور می کنید، این حس به شما دست می دهد که در حال محافظت از دروازه های قلعه هستند. پایین تر، جهت سلطنتی Royal Mile قرار گرفته است که در طول شیب تند کوهپایه تا قصر باشکوه هولی روود Holyroodhouse کشیده می شود. جهت سلطنتی Royal Mile همچنین با فروشگاه های کوچک، تولیدی های کیلت (دامن چهار خانه اسکاتلندی)، چایخانه ها، موزه ها و کافه های متعدد پر شده است. بین این ساختمان های بلند که بعضی از آن ها تا ده طبقه ارتفاع دارند، کوچه های کوچک و باریکی وجود دارند که winds نامیده می شوند. یکی از جاذبه های گردشگری اسکاتلند به شمار می آیند.

راهنمای سفر به اسکاتلند | گلاسگو Glasgow

گلاسگو Glasgow یک شهر پر انرژی و شلوغ در اسکاتلند است و این پر شر و شوری آن فقط بخاطر اندازه بزرگش نیست. در این شهر، نقاط هنری متعددی وجود دارند که در آن ها می توانید بیشتر در خصوص مکینتاش Mackintosh (معمار، نقاش، و طراح اهل اسکاتلند در بریتانیا) بدانید. حتما به بازدید از چایخانه های ویلو Willow Tearooms که توسط این هنرمند طراحی شده، بروید و در بخش شرقی شهر که سبک معماری گوتیک در آن به چشم می خورد به گشت و گذار مشغول شوید و البته چشیدن غذاهای خیابانی شهر را نیز از قلم نیاندازید. توصیه می شود حتما سری به رستوران آنرز Honours بزنید. گلاسگو Glasgow بدون شک یکی از جذاب ترین جاهای دیدنی اسکاتلند بوده و بازدید از آن یک تجربه فوق العاده برایتان به ارمغان خواهد آورد.

راهنمای سفر به اسکاتلند | دریاچه لوموند Loch Lomond

دریاچه لوموند Loch Lomond یک مکان فوق العاده خیره نماینده برای تماشای مناظر زیبا و باشکوه طبیعت اسکاتلند است. این دریاچه که به اندازه یک سفر کوتاه خودرویی با شمال غربی گلاسگو فاصله دارد، بزرگترین دریاچه بریتانیا به شمار می رود و طبق نظر نویسنده والتر اسکات Walter Scott، ملکه دریاچه های اسکاتلندی The Queen of Scottish Lakes محسوب می شود. این منطقه بسیار زیبای اسکاتلند با ماهی های قزل آلا، سالمون و سفید فراوانش جاذبه ای فوق العاده برای هواداران ماهیگیری بوده و همینطور برای کسانی که به ورزش های آبی علاقه دارند؛ همچنین فضای بسیار زیادی برای تپه نوردی موجود است که تپه نوردان علاقمند را به این منطقه می کشاند. بنابراین از همه نظر یک سفر یکروزه بسیار محبوب برای گردشگران به شمار می رود. قایق سواری در این دریاچه یکی دیگر از فعالیت های محبوب است؛ همچنین پرسه در اطراف دریاچه و جهتهای بلندی که به کوه پر عظمت بن لوموند Ben Lomond با ارتفاع 3192 پا (973 متر) می رسند و چشم اندازهای فوق العاده ای از پارک ملی Trossachs National Park به پیش چشم گردشگران می گذارد. دریاچه لوموند Loch Lomond که یکی از معروف ترین جاهای دیدنی اسکاتلند بوده، می تواند یک ایستگاه استراحت عالی برای تور شما از گلاسکو به مناطق روستایی Argyll و به سمت قلعه ویلیام Fort William باشد. در Cameron House که در قسمت جنوبی دریاچه قرار گرفته، طعم بودن در یک فضای روستایی اسکاتلندی را بچشید و از انجام فعالیت های متعدد و متنوع از جمله بازی گلف در زمین گلف کنار دریاچه لذت ببرید.

راهنمای سفر به اسکاتلند | کشتی تفریحی سلطنتی بریتانیا Royal Yacht Britannia

کشتی تفریحی سلطنتی بریتانیا Royal Yacht Britannia برای بیش از چهل سال، یک اقامتگاه سلطنتی متحرک بود که بیش از یک میلیون مایل در سرتاسر دنیا سفر نموده بود. در همان حال که از پنج عرشه اصلی این کشتی به همراه یک تور صوتی دیدن می کنید، اتاق خواب های سلطنتی، پل و آپارتمان های آن را تماشا می کنید، بخش ویژه کارکنان و اتاق موتور را آنالیز می کنید، می توانید نگاهی به زندگی خانواده سلطنتی، میهمانانشان و کارکنان آن ها بیاندازید. همچنین می توانید از ماشین رولز رویس فانتوم پنج سیاه رنگ ویژه که برای جابجایی روی عرشه استفاده می شده، دیدن کنید و در اتاق ویژه چای سلطنتی به صرف چای و کیک بپردازید.

راهنمای سفر به اسکاتلند | موزه و گالری هنری کلوینگرو Kelvingrove

از زمانی که بیشتر آثار چارلز رنه مکینتاش Charles Rennie Mackintosh در مدرسه هنر گلاسگو بخاطر یک آتش سوزی مهیب از بین رفت، موزه و گالری هنری کلوینگرو Kelvingrove به مقصد اصلی هواداران سبک گلاسگو که بخشی متمایز از جنبش آثار هنری و سبک آرت نوو در اوایل قرن بیستم میلادی محسوب می شود، تبدیل شده است. گالری چارلز رنه مکینتاش و سبک گلاسکو Charles Rennie Mackintosh and the Glasgow Style Gallery که مدتی قبل از آتش سوزی طراحی و افتتاح شده بود، شامل اتاق هایی پر از آثار مکینتاش و آثاری از دیگر هنرمندان برجسته این جنبش هست. در کنار دیگر گنجینه های این موزه، می توان از تابلوی پرتره ون گوگ، لوازم عصر برنز، جواهرات بسیار قدیمی و یک ارگ فوق العاده متعلق به سال 1901 که برای کنسرت های روزانه استفاده می شده، نام برد.

راهنمای سفر به اسکاتلند | موزه ریورساید Riverside Museum

موزه ریورساید Riverside Museum در گلاسگو که یکی از پر بازدیدترین جاهای دیدنی اسکاتلند به شمار می رود، تاریخ حمل و نقل زمینی و آبی را در یک نمایشگاه جالب به نمایش گذاشته است. در این موزه می توانید ترامواها، لوکوموتیوها، اتوبوس ها، درشکه های اسبی و ماشین های قدیمی را در کنار کشتی ها و سایر وسایل حمل و نقل تماشا کنید. یکی از جالب ترین بخش های این موزه، نمونه بازسازی شده خیابان های گلاسگو در سال 1938 است که می توانید حتی داخل فروشگاه های آن بشوید و جزئیات دیگر مانند لوکوموتیوهای اطراف را ببینید.

راهنمای سفر به اسکاتلند | هایلند شمالی Northern Highlands

مطقه هایلند یکی از جاذبه های گردشگری اسکاتلند بوده که اکثرا درگیر خشونت هست. کوه ها و سواحل صخره ای این منطقه که به ندرت دارای ساکنین ثابت بوده، برای کسانی که به تپه نوردی، کوهنوردی و دوچرخه سواری علاقه دارند و کسانی که از ماهیگیری، گلف، کایاک سواری در دریا، قایق سواری در آب های خروشان، دره نوردی و سایر فعالیت های هیجان انگیز و ماجراجویانه لذت می برند، بسیار مناسب است. شهرها و روستاهای کوچک و زیبا با اقامتگاه های متنوع و رستوران های متعدد در سرتاسر این منطقه پراکنده شده اند. پیشنهاد می کنیم حتما در روستای ساحلی دورنوچ Dornoch توقف و از کلیسای جامع و ویرانه های قلعه آن بازدید کنید.

راهنمای سفر به اسکاتلند | جزیره اران Isle of Arran

از جزیره دوست داشتنی اران Arran اغلب با عنوان اسکاتلند مینیاتوری Scotland in Miniature نام برده می شود، چرا که تمامی مناظر و طبیعت کل کشور اسکاتلند را در مساحت کمتر از 166 مایل مربعی خود جای داده است. با سوار شدن بر کشتی مسافربری از گلاسکو و در عرض کمتر از یک ساعت، می توانید دشت های وسیع، کوه های خشن صخره ای، سواحل ماسه ای، بندرهای ماهیگیری، قلعه ها و زمین های گلف متعدد را ببینید. برای گردش در این جزیره نیازی به خودرو ندارید، چرا که اتوبوس هایی به صورت منظم در اطراف جزیره و بین جاذبه های گردشگری آن در رفت و آمد هستند. با اینکه از جالب ترین بخش های این جزیره، از جمله قلعه برادیک Brodick Castle و کوه گوت فل Goat Fell Mountain می توان در یک روز بازدید کرد، به راحتی می توانید چندین روز را در اینجا که یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری اسکاتلند هست، بگذرانید و از وقت خود لذت ببرید.

راهنمای سفر به اسکاتلند | بن نویس Ben Nevis

بن نویس Ben Nevis که بلندترین کوه بریتانیا به شمار می رود، یک مکان عالی برای تپه نوردی و کوهنوردی هست، بخصوص در روزهای گرم تابستان. توصیه می شود اگر قصد تپه نوردی و کوهنوردی دارید، آن را به دقت برنامه ریزی کنید، به هدایت های مردم محلی گوش بدهید و هرگز بدون آگاهی دادن به دیگران در خصوص نقطه ای که قصد گشت و گذار در آن را دارید، به دنبال ماجراجویی نروید. شاید کوه بن نویس Ben Nevis به اندازه کوه اورست بلند یا خطرناک نباشد؛ اما بهتر است نکات ایمنی و احتیاط را رعایت کنید تا دچار پشیمانی نشوید.

راهنمای سفر به اسکاتلند | قلعه ویلیام Fort William

قبل از اینکه به سمت قله کوه بن نویس Ben Nevis که یکی از معروف ترین جاهای دیدنی اسکاتلند هست، ماجراجویی را آغاز کنید، بهتر است سری به قلعه ویلیام Fort William که یکی از بهترین جاهای دیدنی اسکاتلند هست، بزنید. یک روز از سفرتان را در این منطقه به قایق سواری، پیمودن گلوگاه ها و قایقرانی ویژه آب های خروشان بپردازید. در سفر به این منطقه حتما سری هم به رستوران غذاهای دریایی کرنوگ Crannog Seafood Restaurant بزنید تا غذاهای دریایی بسیار تازه که همان روز صید شده اند را نوش جان نمایید.

راهنمای سفر به اسکاتلند | جزیره تیری Tiree Island

جزیره تیری Tiree Island یک جزیره کوچک اسکاتلندی بوده که بخاطر جذابیت منحصر به فرد و زیبایی طبیعی ارزش بازدید کردن را دارد. برای گشت و گذار در این جزیره بهتر است از خودرو استفاده نکنید. توصیه می کنیم به صورت پیاده برای بازدید از دیدنی های این جزیره بروید و یا از قایق مسافربری بهره ببرید. می توانید به گالری های هنری بلو بیاند Blue Beyondیا چاکلتس اند بیاند Chocolates and Beyond سری بزنید. اگر هوا آفتابی باشد، بهتر است سواری بر قایق پدالی یا کایت سواری را نیز تجربه نمایید. جزیره تیری Tiree Island بسیار زیبا و پر آرامش است و سفر شما به جاذبه های گردشگری اسکاتلند را به سفری خاطره انگیز و بیاد ماندنی تبدیل می نماید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: همگردی
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 14593

به "راهنمای سفر به اسکاتلند ، زیباترین کشور دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به اسکاتلند ، زیباترین کشور دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید