روزشمار: 2 آبان؛ درگذشت فرد سندز، موسس موزه هنرهای معاصر

به گزارش مهسان بلاگ، امروز سالروز درگذشت فرد سندز بنیانگذار موزه هنرهای معاصر لس آنجلس (MOCA) است.

روزشمار: 2 آبان؛ درگذشت فرد سندز، موسس موزه هنرهای معاصر

فرد سندز یک مدیر اجرایی کسب و کار آمریکایی و سرمایه گذار املاک و مستغلات بود. او به عنوان رئیس گروه سرمایه گذاری های لوکس خدمت نموده است.

فرد سندز در 16 فوریه سال 1938 در منهتن، شهر نیویورک متولد شد. پدر او یک راننده تاکسی بود. او با پدر و مادر خود در سال 1945 زمانی که تنها هفت سال دشت به ارتفاعات بویل، لس آنجلس، کالیفرنیا نقل مکان کرد.

سندز که دبیرستان روزولت تحصیل نموده بود، با مدرک لیسانس مدیریت بازرگانی از دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس فارغ التحصیل شد.

سندز در سال 1960 توانست شرکت Fred Sands Realtors را که یک شرکت املاک بود تاسیس کند. در طول این سالها، این شرکت با 65 دفتر در کالیفرنیا افتتاح شد. در سال 2000 میلادی، او این شرکت را به شرکت Coldwell Banker فروخت.

سندز یکی از بنیانگذاران موزه هنرهای معاصر، لس آنجلس بود و به عنوان نائب رئیس هیئت امنای این موزه خدمت نموده است. سندز در 23 اکتبر سال 2015 میلادی در اثر سکته مغزی در سن 77 سالگی درگذشت.

موزه هنرهای معاصر، لس آنجلس (MOCA)

موزه هنرهای معاصر، لس آنجلس (MOCA) یک موزه هنر معاصر با سه موقعیت قرارگیری در لس آنجلس، کالیفرنیا است. اصلی ترین شاخه آن در خیابان گرند در مرکز شهر لس آنجلس نزدیک تالار کنسرت والت دیسنی واقع شده است.

فضای اصلی MOCA در ابتدا هدفش یک فضای نمایشگاهی موقت بود و ساختمان اصلی که برای آن ساخته شده بود، هم اکنون موزه هنرهای معاصر گفن (Geffen) نام دارد که در منطقه کوچک توکیو در لس آنجلس واقع شده است. این مرکز، مرکز طراحی پاسفیک در غرب هالیوود است.

نمایشگاه موزه عمدتا شامل هنرهای معاصر آمریکایی و اروپایی بعد از سال 1940 است. از زمان شروع ساخت موزه، برنامه ریزی MOCA بر اساس رویکردی چندگانه به هنر معاصر تعریف شد.

بیش از 90 درصد آثار این موزه را هدیه هایی از چندین کلکسیونر بزرگ خصوصی تشکیل می دهد و کلکسیون دائمی MOCA با نزدیک به 6000 اثر را ساخته است.

در پاییز سال 1983 در افتتاحیه موزه، انعقاد قرارداد با یکی از اعضای هیئت مدیره موزه به نام جوزپه پانزا که با فروش گروهی از آثار به ارزش 11 میلیون دلار با پرداخت بی بهره در پنج سال موافقت نموده بود، این موزه را تبدیل به یک غول در عرصه هنر بین المللی در دنیا کرد.

در سال 1984، بخشی از کلکسیون پانزا شامل 80 اثر تاثیرگذار اکسپرسیونیسم انتزاعی و هنر پاپ به وسیله ژان فاتریر، فرانتس کلاین، روی لیختن اشتاین، کلز اولدنبرگ، رابرت روشنبرگ، مارک روتکو و آنتونی تپی یز، خریداری شد.

امروزه داخل مجموعه دائمی این موزه، آثار هنرمندان مشهورتری مانند گرگ کولسون، کیم دینگل، سام دورانت، دیوید هاکنی، کنت پرایس، جان مک لافلین، رابرت مادرول، ریموند پتیبون، جیمز هیوارد و جورج سگال واقع شده است. به راستی می توان گفت در هیچ کدام از شهرهای آمریکا، حتی نیویورک، شیکاگو، هوستون و سانفرانسیسکو، نمی توان کلکسیونی به زیبایی کلکسیون موزه هنرهای معاصر لس آنجلس دید.

در همین روز:

  • امضای لایحه ساختار نو دولت از سوی ناصرالدین شاه قاجار (1251 شمسی)
  • در گذشت بان کو مورخ چینی (92 میلادی)
  • سلطان محمود غزنوی تصرف کشمیر را تکمیل کرد. (1021 میلادی)
  • زادروز مولف لاروس زبان شناس و دائرةالمعارف نویس معروف فرانسه (1817 میلادی)
  • آلبرتو سانتوس اولین پرواز سنگین تر از هوا با هواپیما در اروپا را در خیابان Champs de Bagatelle پاریس، فرانسه انجام داد. (1906 میلادی)
  • اولین استفاده از هواپیما در جنگ (1911 میلادی)
  • شروع جنگ تاریخی العلمین در شمال آفریقا در جریان جنگ دنیای دوم (1942 میلادی)
  • روز استقلال لائوس از استعمار فرانسه (1953 میلادی)
  • روز ملی مجارستان (1956 میلادی)
  • تاسیس تلویزیون دولتی ایران و توسعه آن (1966 میلادی)

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

mahsanblog.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان بلاگ

منبع: کجارو
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 103457

به "روزشمار: 2 آبان؛ درگذشت فرد سندز، موسس موزه هنرهای معاصر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزشمار: 2 آبان؛ درگذشت فرد سندز، موسس موزه هنرهای معاصر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید