ساخت آجر از ادرار انسان

به گزارش مهسان بلاگ، دانشمندان با استفاده از یک فناوری موفق شده اند با ادرار انسان یک آجر بسازند که پتانسیل فراوری مواد ساختمانی سازگار با محیط زیست را دارد.

ساخت آجر از ادرار انسان

به گزارش خبرنگاران و به نقل از گیزمگ، علوم مدرن در حال یافتن راه هایی است که از مواد زائد بدن انسان استفاده کند. محققان اخیرا از ادرار انسان برای شارژ تلفن های همراه، وسایل نقلیه هیدروژنی و حتی آجرهای بیولوژیکی استفاده نموده اند.

در حال حاضر یک تیم از دانشگاه کیپ تاون یک آجر توسعه داده است که گفته می گردد اولین آجر بیولوژیکی دنیا است و با ادرار انسان ساخته می گردد و توانایی استفاده در احتیاجهای مختلف را دارد.

این تکنولوژی بر اساس یک فرآیند طبیعی مشابه با شکل گیری صدف دریایی به نام ته نشینی کربنات میکروبی(microbial carbonate precipitation) عمل می نماید. دانه های شن و ماسه با باکتری ها تجمیع می شوند و یک آنزیم به نام اوره آز فراوری می نمایند.

وقتی اوره آز در معرض ادرار قرار می گیرد، یک ترکیب درون آن را می شکند که اوره را شکل می دهد و این آن واکنش شیمیایی است که کلسیم کربنات را برای تشکیل آجر مذکور فراوری می نماید.

مهندسان دانشگاه کیپ تاون در طول چند ماه گذشته در حال آزمایش این فرآیند برای فراوری مواد مختلف با شکل و استحکام متفاوت بوده اند و انتها موفق به فراوری آجرهای مقاوم شدند.

دکتر دیلون رندال که در این در سمت چپ تصویر واقع شده است، تحقیقاتی را انجام داد که با آزمایش دستورهای مختلف، منجر به ساخت آجر ساخته شده با ادرار انسان شد.

تیم سازنده می گوید می توان آجرهایی با قدرت های متفاوت و بر اساس احتیاج مشتری فراوری کرد. این محصول همچنین دارای مزایای زیست محیطی قابل توجهی است؛ زیرا در دمای اتاق شکل می گیرد، در حالی که فراوری آجرهای رایج احتیاج به کوره هایی با دمای 1400 درجه سانتی گراد دارد سبب فراوری کربن دی اکسید و نهایتا آلودگی هوا می گردد.

این تکنولوژی دارای توانایی فراوری چیزی بیشتر از آجرهای سازگار با محیط زیست است. تیم سازنده، ادرار به عنوان طلای مایع توصیف می نماید، چرا که دارای مقادیر زیادی نیتروژن، فسفر و پتاسیم است که می توان از آنها استفاده کرد و به عنوان مواد اولیه برای ساخت محصولات مختلف تجاری مورد استفاده قرار داد.

رندال می گوید: کار ما مثالی از هر چیز که خار آید، یک روز به کار آید، است. نه تنها راجع به ادرار، بلکه از سایر زائدات نیز می توان استفاده های مختلفی کرد. بستگی به نحوه تفکر و خلاقیت شما دارد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 2368

به "ساخت آجر از ادرار انسان" امتیاز دهید

1 کاربر به "ساخت آجر از ادرار انسان" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت آجر از ادرار انسان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید