سرنوشت بولسونارو در دستان مجلس

به گزارش مهسان بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- رئیس جمهور برزیل در کوشش است دو نفر را برای ریاست مجلس نمایندگان و مجلس سنای این کشور انتخاب کند که امکان رد استیضاح را برای وی فراهم نمایند تا بتواند در سال 2022 بار دیگر در انتخابات ریاست جمهوری برزیل پیروز گردد .

سرنوشت بولسونارو در دستان مجلس

به گزارش خبرنگاران و به نقل از خبرگزاری فرانسه از برازیلیا، ژائیر بولسونارو رئیس جمهور برزیل در کوشش است روز دوشنبه دو نفر را برای ریاست مجلس نمایندگان و مجلس سنای این کشور انتخاب کند که امکان رد استیضاح را برای وی فراهم نمایند تا بتواند در سال 2022 بار دیگر در انتخابات ریاست جمهوری برزیل پیروز گردد . با این حال این خطر وجود دارد که بولسونارو برای حمایت های سیاسی خود بهای گزافی پرداخت کند.

در برزیل این رؤسای مجلس نمایندگان و سنا هستند که قوانینی را برای رأی گیری مشخص می نمایند. علاوه بر این، بر عهده رئیس مجلس عوام است که در خصوص قابل قبول بودن شکایت ها برای استیضاح تصمیم بگیرد.

سوء مدیریت بولسونارو در بحران همه گیری موجب کاهش محبوبیت رئیس جمهور راست افراطی شده چرا که شیوع ویروس کووید-19 در این کشور تا کنون جان 225 هزار برزیلی را گرفته است.

بر اساس آماری که مؤسسه نظرسنجی داتافول ها (Datafolha) منتشر کرد، میزان محبوبیت بولسونارو از 37 درصد در دسامبر 2020 به 31 درصد در ژانویه 2021 رسیده در حالی که مطرود دانستن وی از 32 درصد به 40 درصد افزایش یافته است.

مجلس نمایندگان برزیل 61 مورد درخواست برای استیضاح ژائیر بولسونارو دریافت نموده است. هم اکنون نیز برزیل شاهد برگزاری اعتراضات برای برکناری بولسونارو است. حتی گروه های راست گرا نیز که بیش از دو سال پیش از وی برای رسیدن به قدرت حمایت نموده بودند، در این اعتراضات حضور دارند.

بولسونارو چهارشنبه با رد موضوع تهدید به استیضاح، گفت: من تا سرانجام سال 2022 روی این جایگاه خواهم ماند.

اقتصاد برزیل که پیش از این تضعیف شده، هم اکنون نیز به شدت تحت تأثیر شیوع ویروس همه گیر کرونا قرار گرفته است. حتی بازار های اقتصادی خواستار از سرگیری یاری های ضروری نیستند که در سال 2020 برای 60 میلیون فقیر واریز و موجب شد آن ها بتوانند گلیم خود را از آب بکشند. این یاری ها موجب شد صندوق اقتصادی کشور بیشتر خالی گردد. بالعکس فشار ها بر ژائیر بولسونارو برای احیای اصلاحات و خصوصی سازی در حال افزایش است.

وی برای همه این موارد به حمایت رؤسای مجلس نمایندگان و مجلس سنا احتیاج دارد که قرار است در جلسه ای که در ساعات سرانجامی دوشنبه شروع خواهد شد، انتخاب شوند.

تورهای دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 76169

به "سرنوشت بولسونارو در دستان مجلس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرنوشت بولسونارو در دستان مجلس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید