سفیر روسیه در آمریکا: خود را درگیر مسابقه تسلیحاتی نمی کنیم

به گزارش مهسان بلاگ، سفیر روسیه در آمریکا تأکید کرد که این کشور بدون وجود پیمان کاهش تسلیحات راهبردی تهاجمی (استارت-3) هم می تواند به حیاتش ادامه دهد و در هر صورت بدون درگیر شدن در یک مسابقه تسلیحاتی، از خود دفاع خواهد کرد.

سفیر روسیه در آمریکا: خود را درگیر مسابقه تسلیحاتی نمی کنیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن بیان نمود که این کشور اجازه نخواهد داد تا پایش به یک مسابقه تسلیحاتی جدید کشیده شود. آنتونوف در سخنرانی در موسسه تحقیقات بین المللی میدل بری گفت: ما به کسی اجازه نخواهیم داد تا ما را به یک مسابقه تسلیحاتی بکشاند، ولی راه آن را پیدا خواهیم کرد تا از کشور خود دفاع کنیم.

به گفته وی، روسیه به عنوان یک کشور مسئولیت پذیر و قابل پیش بینی، بدون وجود پیمان مربوط به کاهش تسلیحات راهبردی تهاجمی (معروف به استارت-3) هم می تواند به حیات خویش ادامه دهد.

این دیپلمات بلندپایه در سخنرانی خود گفت: روسیه کشوری مسئولیت پذیر و قابل پیش بینی است. ولی ما در عین حال به هر تلاشی برای از بین بردن ثبات راهبردی بین آمریکا و روسیه پاسخ مناسب خواهیم داد. البته مسکو آمادگی دارد تا درباره موضوع تسلیحات راهبردی تهاجمی به گفت وگو بپردازد، حتی با جذب کشورهای دیگر همانطور که طرف آمریکایی مایل است و اصرار دارد تا چین هم به این مذاکرات بپیوندد. البته در این صورت ما مایل هستیم تا بر سر میز مذاکرات چندجانبه کشورهایی مانند انگلیس و فرانسه هم شرکت داشته باشند.

روسیه تمام تلاش خود برای تمدید پیمان استارت-3 را انجام خواهد داد

در همین رابطه، ولادیمیر ارماکوف مدیر بخش عدم گسترش و کنترل تسلیحات وزارت امور خارجه روسیه نیز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی درباره دورنمای تمدید پیمان کاهش تسلیحات راهبردی تهاجمی، تاکید کرد که این کشور به تلاش خود برای تمدید این توافقنامه مهم و راهبردی که مدت اعتبار آن در سال 2021 به انتها خواهد رسید، ادامه می دهد.

این دیپلمات گفت: ما به روی چیزی خط بطلان نمی کشیم و با خوش بینی به امکان یافتن راه حلی برای رفع مسائل در عرصه امنیت بین المللی نگاه می کنیم.

ارماکوف تاکید کرد: مسلماً تا زمان انتها اعتبار پیمان کاهش تسلیحات راهبردی تهاجمی در فوریه سال 2021 ، ما همچنان به تلاش خود برای به توافق رسیدن با ایالات متحده درباره ایجاد مکانیسمی برای تمدید آن یا امضای یک توافقنامه جدید ادامه خواهیم داد. در هر صورت این توافقنامه دوجانبه اهمیت اساسی داشته و جایگزین واقعی دیگری در عرصه خلع سلاح ندارد.

لازم به یادآوری است که با وجود پیشنهادات مکرر مقامات مسکو برای بررسی وضعیت این پیمان، مقامات آمریکایی تاکنون اعلام نکرده اند که قصد تمدید این توافقنامه را دارند یا نه. پیش از این جان بولتون مشاور سابق رئیس جمهوری آمریکا در مسائل امنیت ملی گفته بود، بعید می داند که پیمان استارت 3 تمدید شود برای آن که به عقیده مقامات واشنگتن، این سند نقض هایی دارد. طرف روسی بارها اعلام کرده که آمادگی دارد تا این مسئله مورد بررسی قرار بگیرد، ولی هنوز پاسخی از طرف آمریکا دریافت نکرده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 21029

به "سفیر روسیه در آمریکا: خود را درگیر مسابقه تسلیحاتی نمی کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر روسیه در آمریکا: خود را درگیر مسابقه تسلیحاتی نمی کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید