شرکت روسی پروژه تغییر کاربری تأسیسات فردو را تعلیق کرد

به گزارش مهسان بلاگ، شرکت روسی که طرح تغییر کاربری سایت هسته ای فردو را در دست اجرا دارد، از تعلیق این پروژه به دلایل فنی اطلاع داد.

شرکت روسی پروژه تغییر کاربری تأسیسات فردو را تعلیق کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از ریانووستی، شرکت روسی TVEL وابسته به شرکت روس اتم که پروژه تغییر کاربری سایت هسته ای شهید علیمحمدی (فردو) را در دست اجرا دارد، روز پنج شنبه در بیانیه ای بیان کرد که ادامه این پروژه در حال حاضر به دلایل فنی امکان پذیر نیست و به همین دلیل این شرکت اجرای پروژه را به حالت تعلیق در می آورد.

شرکت TVEL در این بیانیه اعلام نموده است: در روز 6 نوامبر [15 آبان] ایران به عنوان بخشی از مراحل کاهش تعهدات داوطلبانه خود ذیل برجام، گازدهی به دو آبشار سانتریفیوژ در فردو را شروع کرد. از آنجا نمی توان کار غنی سازی اورانیوم و فراوری ایزوتوپ های پایدار را به صورت هم زمان در یک سالن انجام داد، ادامه این پروژه در حال حاضر از لحاظ فنی امکان پذیر نیست.

این شرکت در ادامه خاطرنشان نموده است: برای از سرگیری این کار ضروری است که فعالیت آبشارها در محلی که غنی سازی اروانیوم انجام می گردد متوقف شده و تمامی تجهیزات و متعلقات آنها [از آلودگی ذرات اورانیوم] پاکسازی شوند. تا زمانی که این شرایط محقق گردد، طرف روسی فعالیت های خود در پروژه را متوقف می نماید.

شرکت روسی TVEL در خاتمه بیانیه خود اعلام نموده است که تعلیق فعالیت خود در فردو را به اطلاع سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران رسانده است. با این حال، سازمان انرژی اتمی تاکنون در این خصوص اظهارنظر ننموده است.

.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 28611

به "شرکت روسی پروژه تغییر کاربری تأسیسات فردو را تعلیق کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت روسی پروژه تغییر کاربری تأسیسات فردو را تعلیق کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید