صداقت با مردم در جلب اعتماد جامعه به مسئولان تاثیرگذار است

به گزارش مهسان بلاگ، نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس گفت: امید مردم، سرمایه ای اجتماعی است که باید برای بازگرداندن این سرمایه از دست رفته اقدامات اجرایی در سه قوه مجریه، مقننه و قضایی اتفاق بیفتد.

صداقت با مردم در جلب اعتماد جامعه به مسئولان تاثیرگذار است

سعید باستانی در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به حساسیت ها و انتظارات عمومی از مسؤولان کشور، گفت: شاخصهای حساسیت و علل بی اعتمادی مردم به مسئولان مشتمل بر ناکارآمدی ها و بهره وری پایین، باندبازی ها و فساد اداری و اقتصادی، عزل و نصب های مدیریتی، بی عدالتی و بی تفاوتی در برخورد با مفاسد، فقدان سیستم ها و سامانه های جامع اداری و اطاله دادرسی در دستگاه قضایی است.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نارضایتی مردم و دوری سرمایه اجتماعی از مسئولان کشور و شفاف و صادق نبودن مسئولان با جامعه را در تداوم نابسامانی ها موثر دانست و اضافه نمود: تداوم این چرخه مانع از اعتماد جامعه به مسئولان و ناتوانی مسئولان برای آرام کردن شرایط کشور می گردد. قوای سه گانه باید با آسیب شناسی زیرمجموعه های خود دلایل ایجاد مسائل و چالش و ناکارآمدی ها را برای مردم تشریح نموده و از برنامه های قوه خود برای اصلاح فرآیندها بگویند.

به گفته نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس، تبدیل شاخص های نارضایتی جامعه به ارقام کمی قابل اندازه گیری را نشانه ای مبنی بر عزم مسئولان برای بازگردان اعتماد از دست رفته سرمایه اجتماعی دانست و اضافه نمود: با تعریف فساد و شاخصهای آن گزارش های واقعی از روند برخورد با مفسدان اداری و اقتصادی به مردم داده گردد همچنین گزارشهای واقعی از نحوه و چگونگی شناسایی مفسدان و ساز و کارهای بستن منافذ فساد و مجازات مفسدان به سرمایه اجتماعی داده گردد. انتشار آمار و اطلاعات درست و واقعی از فساد و بستن راه های مفسده انگیز تاثیر بسزایی در بازگردان اعتماد از دست رفته مردم به نظام دارد.

باستانی، صداقت مسئولان در رده های مختلف مدیریتی با مردم را در جلب اعتماد جامعه به مسئولان تاثیرگذار دانست و اضافه نمود: در روابط مسئولان با مردم به جز مسائل امنیتی نباید هیچ مسئله پنهانی وجود داشته باشد به عبارت روشن تر مسئولان باید مردم را در جریان ریزترین مسائل تحت مدیریت خود و برنامه دستگاه تحت مدیریتشان برای از بین بردن مسائل و کاستی ها بگذارند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 2377

به "صداقت با مردم در جلب اعتماد جامعه به مسئولان تاثیرگذار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صداقت با مردم در جلب اعتماد جامعه به مسئولان تاثیرگذار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید