ضربه مهلک کرونا به صنعت خودروی انگلیس

به گزارش مهسان بلاگ، انجمن فراوریکنندگان و فروشندگان خودروهای بریتانیا از ضرر هنگفت کرونا برای صنعت خودرو سازی و کاهش چشمگیر فراوری و فروش خودرو در انگلیس در 10ماهه ابتدایی امسال میلادی اطلاع داد.

ضربه مهلک کرونا به صنعت خودروی انگلیس

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، به نقل از نشریه دی سایت آلمان صنعت خودروی انگلیس در دوران کرونا ضرر هنگفتی نموده است.

انجمن فراوریکنندگان و فروشندگان خودروهای بریتانیا (SMMT) خاطرنشان کرد که در 10 ماهه ابتدایی امسال میلادی فراوری در این بخش با 743 هزار خودرو حدود یک سوم پایین تر از میزان فراوری در این دوره زمانی در سال گذشته بوده است.

مایک هاوز، رئیس این انجمن صنعتی در انگلیس اعلام نموده که بحران کرونا، برگزیت و اعلام نخست وزیر انگلیس برای تغییر کامل به سوی وسایل نقلیه اکتریکی در کم تر از یک دهه، صنعت خودرو را تحت فشار قرار داده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

این اتحادیه صنعتی در انگلیس انتظار ضررهای بیشتر را دارد اگر اتحادیه اروپا و انگلیس نتوانند به توافقی تجاری در فرایند مذاکرت برگزیت دست یابند. این انجمن از خسارت بیش از 55 میلیارد پوندی در 5 سال آینده در صورت وقوع برگزیت سخت خبر داده است.

در ماه اکتبر فراوری خودرو در انگلیس نسبت به ماه مشابه سال قبل حدود یک پنجم کاهش داشت. بر اساس آمارهای اعلام شده از طرف انجمن فراوری کنندگان و فروشندگان خودروهای انگلیس در ماه اکتبر حدود 110 هزار خودرو کارخانه ها را ترک کرد که تعداد آن ها 24500 خودرو کم تر از ماه اکتبر سال 2019 بود. بخصوص صادرات به اروپا و آمریکا در این بخش انگلیس کاهش داشت.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

کرونا به شدت اقتصاد انگلیس را تحت فشار قرار داده است.

وزیر دارایی انگلیس کشورش را در عمیق ترین رکود مالی بیش از 300 سال گذشته ارزیابی نموده و تاکید نمود که عواقب مالی کرونا تا سال 2025 ما را درگیر خود خواهد نمود.

وزیر دارایی انگلیس روز چهارشنبه در یک سخنرانی بودجه ای در مجلس انگلیس گفت: شرایط اضطراری در بخش بهداشت و سلامت ما هنوز تمام نشده و شرایط اضطرار مالی تازه شروع شده است. انگلیس در عمیق ترین رکود مالی بیش از 300 سال گذشته قرار گرفته است و کسری بودجه در بالاترین حد خود در دوران صلح قرار گرفته است.

انگلیس بیش از دیگر کشورهای صنعتی تحت تاثیر بحران کرونا و عواقب مالی آن قرار گرفته چرا که دوران قرنطینه در این کشور مدت طولانی تری ادامه داشته و اقتصاد به صورت ویژه ای متاثر از بخش های مربوط به این محدودیت ها بوده است.

تا به حال برنامه های مالی کرونا حدود 280 میلیارد پوند از بودجه انگلیس را بلعیده است. وزارت دارایی انگلیس برای سال آینده هم 55 میلیارد پوند دیگر را برای این منظور مد نظر قرار داده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 69649

به "ضربه مهلک کرونا به صنعت خودروی انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضربه مهلک کرونا به صنعت خودروی انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید