عبدالله: اجازه تغییر سرنوشت افغانستان از راستا تقلب را نمی دهیم

به گزارش مهسان بلاگ، رئیس اجرایی دولت افغانستان با اشاره به کمیسیون انتخابات و جامعه جهانی تأکید کرد: پیش از آنکه دیر شود باید برای نجات انتخابات و جلوگیری از بحران اقدام کرد؛ بنابراین اجازه تغییر سرنوشت افغانستان از جهت تقلب را نمی دهیم.

عبدالله: اجازه تغییر سرنوشت افغانستان از راستا تقلب را نمی دهیم

به گزارش دفتر منطقه­ ای خبرنگاران، عبدالله عبدالله رئیس اجرایی دولت افغانستان در فیسبوکش با تقدیر از تظاهرات حامیانش در کابل نوشت که این اجماع ملی برای دفاع از حق مردم و جلوگیری از تقلب بود.

وی افزود: رهبران تیم ثبات و همگرایی برای محافظت و پاسداری از آرای پاک مردم راه­ های مشروع و شیوه­ های مسالمت­ آمیز را به کار خواهند بست و اجازه نمی­ دهند که بار دیگر تقلب سرنوشت این کشور را رقم زند.

رهبر تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی افغانستان از کمیسیون انتخابات و جامعه بین­ المللی نیز خواسته تا پیش از اینکه دیر شود برای نجات انتخابات و جلوگیری از بحران در افغانستان وارد عمل شوند.

بحران کنونی افغانستان پس از تصمیم کمیسیون انتخابات برای بازشماری حدود 300هزار رأی به وجود آمد. تیم ثبات و همگرایی در کنار شورای نامزدان ریاست جمهوری این کشور خواستار ابطال آرای مخدوش و غیربیومتریک شد، اما کمیسیون انتخابات تأکید کرد که پیش از بازشماری آرا، هیچ رأیی را باطل نخواهد کرد.

کمیسیون انتخابات افغانستان گفت که فرایند بازشماری آرا در 27 ولایت تکمیل شده است؛ اما معترضان مانع بازشماری آرا در 7 ولایت باقی مانده شده­ اند.

رهبران تیم ثبات و همگرایی، کمیسیون انتخابات افغانستان را متهم می­ کنند که به دستور تیم حاکم تلاش می کنند تا با مشروعیت بخشی به آرای مخدوش، سرنوشت انتخابات را تغییر دهد.

تیم ثبات و همگرایی هشدار داده بود که اگر بازشماری آرای مورد مناقشه متوقف نشود، هواداران آن به نشانه اعتراض در نقاط مختلف افغانستان به برگزاری تظاهرات اقدام خواهند کرد.

.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 28026

به "عبدالله: اجازه تغییر سرنوشت افغانستان از راستا تقلب را نمی دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عبدالله: اجازه تغییر سرنوشت افغانستان از راستا تقلب را نمی دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید