مجمع عمومی 74، ونزوئلا: آمریکا بعد از 60 سال نتوانسته انقلاب کوبا را شکست دهد

به گزارش مهسان بلاگ، معاون رئیس جمهور ونزوئلا در سخنرانی خود در سازمان ملل حمایت کشورهای مختلف از رهبر مخالفان این کشور را بزرگترین اشتباه دیپلماتیک آنها دانسته و تاکید نمود مادورو رئیس جمهور قانونی ونزوئلا باقی می ماند.

مجمع عمومی 74، ونزوئلا: آمریکا بعد از 60 سال نتوانسته انقلاب کوبا را شکست دهد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دلسی رودریگز معاون رئیس جمهور ونزوئلا بامداد امروز (شنبه) طی سخنرانی در هفتاد و چهارمین مجمع عمومی سازمان ملل اقدام ایالات متحده و بیش از پنجاه کشور اروپایی و آمریکایی را در به رسمیت شناختن خوان گوایدو سردسته کودتاچیان و مخالفان دولت قانونی کاراکاس، شدیدا محکوم کرد.

رودریگز با بیان اینکه این تصمیم، بدترین اشتباه در تاریخ دیپلماتیک این کشورها بود، گفت: [نیکلاس] مادورو، با اعمال حق مقدس مشخص سرنوشت توسط مردم، رئیس جمهور قانونی ونزوئلا بوده و می ماند. من سخنرانی خود را به نام تنها دولت کنونی ونزوئلا که واشنگتن قصد نابودی آن را دارد، شروع می کنم.

به نوشته وبگاه شبکه تله سور وی ضمن اشاره به ضرر 130 میلیارد دلاری که تروریسم مالی و فشارهای دولت آمریکا به ریاست دونالد ترامپ به ونزوئلا تحمیل نموده، شرح داد: دولت ایالات متحده بیش از 350 اقدام قهری یکجانبه [علیه ونزوئلا] انجام داده که شامل مصادره اموال آن در خارج از کشور، محاصره مالی که بر زندگی و سلامت ما اثر گذاشته می گردد و هدف تمام آنها خفقان مالی ملت [ونزوئلا] است.

معاون مادورو اقدامات اخیر آمریکا علیه ونزوئلا را اشتباه ترین اقدام علیه چندجانبه گرایی توصیف نموده و ارتش آمریکا را به دلیل تجارت نفرت انگیز ایجاد جنگ های مختلف در سراسر دنیا که میلیون ها نفر را به کام مرگ کشانده، مورد شماتت قرار داد.

رودریگز با بیان اینکه گوایدو آلت دست آمریکا برای سرنگونی دولت قانونی مادورو است، اضافه نمود: ونزوئلا غیرقابل تجزیه بوده و خواهد ماند؛ ونزوئلای بولیوار، چاوز و مادورو.

وی همچنین گریزی به موضوع محاصره و تحریم های مالی آمریکا طی شش دهه گذشته علیه کوبا زده و توضیح داد با این وجود، واشنگتن هنوز هم نتوانسته بعد از 60 سال انقلاب کوبا را مضمحل کند.

آمریکا و گروهی از متحدان این کشور سوم بهمن ماه گذشته در اقدامی غیرقانونی خوان گوآیدو، رهبر شورای ملی ونزوئلا را به عنوان رئیس جمهور موقت به رسمیت شناخته و مادورو را که تنها چند ماه پیش از آن با رأی بالای مردم ونزوئلا مجددا به ریاست جمهوری انتخاب شده بود، غیرقانونی اعلام کردند.

از آن موقع به بعد، واشنگتن تمامی کوشش خود را به کار گرفته است تا با تحمیل فشارهای مالی به دولت ونزوئلا، مادورو را وادار به کناره گیری از قدرت کند. با اینحال، مادورو هشدار داده است که ونزوئلا برای مقابله با هرگونه مداخله واشنگتن در امور داخلی این کشور آمریکای لاتین آمادگی دارد.

م

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 19869

به "مجمع عمومی 74، ونزوئلا: آمریکا بعد از 60 سال نتوانسته انقلاب کوبا را شکست دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجمع عمومی 74، ونزوئلا: آمریکا بعد از 60 سال نتوانسته انقلاب کوبا را شکست دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید