مدارس دولتی رتبه بندی می شوند

به گزارش مهسان بلاگ، وزیر آموزش و پرورش به پرسش های خبرنگاران پیرامون رتبه بندی معلمان، آخرین وضعیت بودجه و اعتبارات، ساماندهی نیروی انسانی، استخدام و جذب نیروی انسانی و.... پاسخ داد.

مدارس دولتی رتبه بندی می شوند

به گزارش خبرنگاران، سیدمحمد بطحایی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در هفته گرامیداشت مقام معلم، با بیان اینکه سال تحصیلی 98-97و کلاس ها را پشت سر گذاشته و به سرانجام آن نزدیک می شویم گفت: دانش آموزان وارد آزمون های سرانجامی شده و سپس تعطیلات تابستانی آغاز می گردد.

وی اضافه نمود: علیرغم همه مسائل اعتباری و اقتصادی، سال مفیدی برای آموزش و پرورش بود که بخش عمده این اثربخشی مرهون کوشش همکارانم در سطح مناطق است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را از منظر دیگری مورد بازنگری قرار دادیم و حلقه های سند را تکمیل کردیم گفت: لازم بود زیر نظام های شش گانه تهیه گردد، سه زیرنظام باقی مانده بود که آن هم انجام شد. بعد از آن برنامه های مبتنی بر سند در دستورکار نهاده شد.

بطحایی ادامه داد: در بخش اول که تحول در متن و محتوای آموزشی است کار بسیار سخت است زیرا قرار است آنچه فرزندان ما آموزش می دیدند، به نسبت، تغییراتی پیدا نمایند. در سند برنامه درسی ملی چرخش های تحولی مورد اشاره نهاده شده است.

معین محتوای آموزشی توسط معلمان؛ بر اساس اقتضائات

وی با اشاره به اجرای طرح بوم یا برنامه ویژه مدارس گفت: این کار را آغاز کردیم و برنامه ویژه مدرسه برای اولین بار سال جاری اجرا شده است و معلم محتوای آموزشی بر اساس احتیاجها و اقتضائات معین می نماید که فوق برنامه نیست و جزو دروس اصلی محسوب می گردد. در ابتدای راه هستیم و احتیاج به تمرین و ممارست و آموزش نیروی انسانی داریم.

وزیر آموزش و پرورش اضافه نمود: این طرح نتایج خوبی داشت و از آن استقبال شد. مهارت محوری را به جد دنبال کردیم و در سال تحصیلی جاری مهارت آموزی پایه را در 5000 هزار مدرسه متوسطه اول اجرا کردیم و رویکرد جدیدی که دنبال کردیم و این اجازه را به ما داد تا با امکانات هرچند محدود دانش آموزان را با فرهنگ کار و فراوری آشنا کنیم. در تابستان این برنامه را با رویکرد تکمیلی دنبال خواهیم کرد.

لزوم اخذ گواهینامه سنجش صلاحیت توسط مدیران

رتبه بندی مدارس دولتی

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه مهمترین رویکرد ما از حیث مدیریتی، مدرسه محوری است گفت: چهار برنامه عملیاتی مربوطه از سال 97 آغاز شد. نخست به صورت آزمایشی ابتدا در سه و سپس هفت استان برنامه ارتقای سنجش صلاحیت های معلمی انجام و گواهینامه صلاحیت به آنها اعطاء می گردد. کسی می تواند مدیر مدرسه باشد که این گواهینامه را دارا باشد.

بطحایی ادامه داد: نظام کنترل کیفیت دومین برنامه است. مدارس دولتی ما مورد مورد آنالیز قرار خواهند گرفت و رتبه بندی خواهند شد تا تعیین گردد کجا پیشرفت و کجا پسرفت داشته اند. تفویض اختیار به مدارس نیز سومین برنامه ماست.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برنامه سال 98 را بر اساس سند تحول تنظیم نموده ایم که البته اولویت بندی شده است گفت: متناسب با منابعی که در اختیار قرار می گیرد دامنه و گستره برنامه کم یا زیاد خواهد شد. در سال 98 غیر از سند تحول هیچ برنامه دیگری در دستورکار نداریم.

بطحایی ضمن اعلام اینکه 10 هزار کلاس درس جدید در سال 97 در اختیار دانش آموزان نهاده شد اضافه نمود: نیمی از این کلاس ها توسط خیرین مدرسه ساز ساخته شد که باید از آنها قدردانی کنیم. امیدواریم در سال98 به همین تعداد کلاس درس به مجموعه مدارس اضافه کنیم.

ادامه دارد

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 8988

به "مدارس دولتی رتبه بندی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدارس دولتی رتبه بندی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید