مدیاتک از چیپست رقیب اسنپدراگون رونمایی کرد

به گزارش مهسان بلاگ، یک سال پیش شرکت تایوانی مدیاتک از چیپست پرچمدار خود به نام Dimensity 1000 Plus رونمایی کرد که تازه ترین و بهترین هسته های پردازشی را در کنار مودم 5G در دل خود جای داده بود و حالا این شرکت با پیروی از رویکرد کوالکام در به روز رسانی تدریجی محصولاتش، از نسخه اندک به روز شده این چیپست با نام Dimensity 1000 Plus رونمایی نموده است (درست مانند اسنپدراگون 855 پلاس که نسخه به روز شده از اسنپدراگون 855 بود).

مدیاتک از چیپست رقیب اسنپدراگون رونمایی کرد

اصلی ترین تفاوت میان چیپست جدید مدیاتک و نسخه قبلی اش پشتیبانی از نرخ رفرش 144 هرتزی در نمایشگرهاست. بد نیست اشاره کنیم Dimensity 1000 از نرخ رفرش 120 هرتز با رزولوشن فول اچ دی پلاس یا 90 هرتز با رزلوشن QHD+ پشتیبانی می کرد. تراشه جدید همچنین به تکنولوژی UltraSave مدیاتک مجهز شده است تا ارتباطات 5G برقرار شده با آن فشار کمتری به دستگاه های موبایل بیاورند.

به غیر از مواردی که اشاره شد این چیپست همان هشت هسته پردازشی (چهار هسته کورتکس A77 و چهار هسته کورتکس A55) و پردازنده گرافیکی مدل قبلی یعنی Mali-G77 MP9 را در دل خود جای داده است. مدیاتک البته به تکنولوژی های دیگری نیز در این پردازنده اشاره نموده است که از آن جمله میتوان از فناوری تنظیم کیفیت تصاویر با یاری هوش مصنوعی، پشتیبانی از دو سیم کارت 5G، و تبدیل SDR (محدوده داینامیک استاندارد) به HDR نام برد.

البته این اولین باری نیست که مدیاتک نسخه دیگری از چیپست Dimensity 1000 را معرفی می نماید. این شرکت پیشتر پردازنده Dimensity 1000L را رونمایی کرد که سرعت کلاک پایین تری نسبت به چیپست استاندارد دارد.

مدیاتک و کوالکام تازه مدتی است که آغاز به ساخت چیپست های مجهز به مودم 5G نموده اند. تا پیش از این، مودم های مذکور روی یک مدار مجتمع جداگانه نصب می شدند و استفاده از آنها منوط به خواست شرکت ها بود. همین مساله باعث شد که بسیاری تولیدنمایندگان از چنین امکانی در محصولات خود صرفنظر نمایند. علاوه بر این روشن شد که نصب جداگانه این مودم در تلفن های همراه چندان مقرون به صرفه نیست و مدیریت انرژی و سرعت انتقال داده را تحت تاثیر قرار می دهد.

منبع : دیجیاتو

fungroups.ir: گروه سرگرمی، مجله و انجمن سرگرمی

namit.ir: نامیت | مجله بازاریابی و مدیریت بازار

منبع: آی تابناک
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 48294

به "مدیاتک از چیپست رقیب اسنپدراگون رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیاتک از چیپست رقیب اسنپدراگون رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید