مردم باید بیشتر با سیاست توانمندسازی آشنا شوند

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، سعید انبارلویی روز یکشنبه در دیدار با مدیرکل کمیته امداد استان قزوین، با تقدیر از خدمات کمیته امداد در خدمت رسانی به محرومان اظهار کرد: یکی از اهداف نظام اسلامی فقرزدایی و رسیدگی به وضعیت محرومان است و امام راحل (ره) با نگاه عمیق دینی و اجتماعی با تأسیس نهاد کمیته امداد زمینه یاری به نیازمندان را به صورت آبرومندانه فراهم کرد هرچند به نظر می رسد عمق این نگاه معمار کبیر انقلاب هنوز برای عموم مردم روشن نشده است.

مردم باید بیشتر با سیاست توانمندسازی آشنا شوند

وی بیان نمود: راهبرد توانمندسازی مددجویان که سیاست جدی و مؤثری در محرومیت زدایی است باید بیش از پیش برای مردم تبیین و اعلام گردد زیرا با این رویکرد خانواده نیازمند به صورت واقعی از محرومیت رهایی می یابد.

مدیرکل صداوسیمای استان قزوین اضافه کرد: مردم باید هرچه بیشتر با سیاست توانمندسازی و خودکفایی کمیته امداد امام (ره) آشنا شوند تا بتوانیم در مسیر خودکفایی و توانمند سازی مددجویان گام برداریم و مشارکت مردم نیز جلب گردد.

وی تأکید کرد: اگر مردم را نسبت به مسئولیت های اجتماعی حساس کنیم و با اجرای سیاست های مناسب اقتصادی در جامعه فاصله و شکاف اقتصادی میان اقشار مردم را کاهش دهیم به اعتماد سازی یاری نموده ایم.

مدیرکل صداوسیمای استان قزوین الگوسازی را یک جریان فرهنگی خواند و بیان نمود: رسانه ای کردن خانواده های موفق کمیته امداد یکی از روینمودهایی است که می تواند در ایجاد انگیزه و روحیه در میان مددجویان و سایر اقشار مؤثر باشد و صداوسیما برای همکاری در این خصوص با کمیته امداد آمادگی کامل دارد.

وی گفت: رویکرد فرهنگی کمیته امداد امام (ره) قابل تقدیر است و یکی از نقایص سیستم آموزشی این است که نتوانسته والدین خوبی تربیت نموده تا با یاری خانواده ای متعالی آسیب ها را کاهش دهیم.

در ادامه مجید مومنی مدیرکل کمیته امداد استان قزوین مهمترین رسالت این نهاد را فعالیتهای فرهنگی دانست و گفت: توانمندسازی مددجویان راهکاری برای برطرف فقر و محرومیت در جامعه است از این رو سال گذشته یک هزار و 800 خانوار تحت حمایت کمیته امداد توانمند و خودکفا شدند.

مجید مؤمنی یادآورشد: کمیته امداد استان قزوین در سال گذشته توانست رتبه نخست پرداخت تسهیلات اشتغال را در سطح کشور کسب کند.

وی گفت: در صددیم از ظرفیت های مختلف برای ارتقای خدمت رسانی به محرومان استفاده کنیم و با یاریرسانه های گروهی بویژه صدا و سیما بتوانیم در توسعه فرهنگ انفاق و نیکواری در جامعه بیش از پیش کوشش کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین با اشاره به اینکه 2.8 درصد از جمعیت استان تحت حمایت این نهاد قراردارند یادآورشد: پائین بودن میانگین جمعیت تحت حمایت در قزوین یکی از مزیت های استان و بیانگر وضعیت عمومی اقتصاد استان و روحیه انفاق و نیکوکاری در میان مردم است.

مؤمنی با اشاره به اینکه کمیته امداد در فراوری فقر نقشی ندارد اضافه کرد: تحولات اقتصادی و آسیب های اجتماعی دامنه کار کمیته امداد امام (ره) را گسترده تر نموده و در این میان بلاید مشارکت بیشتری را جذب کنیم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 1235

به "مردم باید بیشتر با سیاست توانمندسازی آشنا شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردم باید بیشتر با سیاست توانمندسازی آشنا شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید