مرد در سایه پرونده پتروشیمی بازداشت شد

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، قاضی مسعودی در حاشیه پنجمین جلسه رسیدگی به اتهامات حسین هدایتی گفت: محسن احمدیان متهم ردیف دوم پرونده فساد در پتروشیمی که پرونده اش در دادگاه ویژه مفاسد مالی مفتوح است، به دلیل عدم تودیع وثیقه بازداشت شد.

مرد در سایه پرونده پتروشیمی بازداشت شد

وثیقه این فرد که پیش تر 20 میلیارد تومان مشخص شده بود افزایش یافته است. احمدیان که بارها در دادگاه رسیدگی به پرونده فساد در پتروشیمی مطرح شد، حالا به دلیل عدم تودیع وثیقه بازداشت شده است.

با تشکیل جلسه دوم دادگاه در 18 اسفند و روشن شدن بعضی زوایای دیگر پرونده، نام محسن احمدیان مدیر بخش بازرگانی خارجی شرکت بازرگانی پتروشیمی ایران، بیشتر خودنمایی کرد، فردی که کارمند رسمی وزارت نفت است و سابقه مدیریتش در این شرکت بیشتر از همه متهمان است. احمدیان تابعیت کشور سنت گیس (تحت قیمومیت انگلستان) را دارد و از طرفی دختر و پسر وی هم دارای تابعیت کانادا و آمریکا و ساکن این کشورها هستند.

آن گونه که در کیفرخواست احمدیان عنوان شده، وی حدود 500 میلیون دلار و 200 میلیون درهم از ارزهای حاصل از فروش صادراتی محصولات پتروشیمی دولتی را در خارج از کشور اختلاس نموده است.

احمدیان این مبالغ را با هماهنگی و تبانی شخصی با مدیر اقتصادی شرکت MTN آفریقای جنوبی (نظیر پاتر) و مدیر بانک های خارجی Cbi Scb و Enrd در دبی به حساب یک شرکت خصوصی در آفریقای جنوبی واریز نموده است.

احمدیان با یاری رابط های اقتصادی خود، پس از اخذ پورسانت، آن 500 میلیون یورو و 200 میلیون درهم را با نرخ بازار آزاد در مناطق آزاد به فروش رسانده و سپس با ریال به دست آمده اقدام به خرید ارز به همان میزان از بازار فرعی ارز می کردند و در نهایت دوباره پس از کسب سود از ناحیه تسعیر ارز، اقدام به واریز 500 میلیون یورو و 200 میلیون درهم به حساب شرکت بازرگانی پتروشیمی می کردند.

حسینی نماینده دادستان تهران در این رابطه در جلسه اول دادگاه بیان کرد: حسب گزارش ضابطش پرونده محسن احمدیان (مدیر بخش بازرگانی خارجی شرکت بازرگانی پتروشیمی) با شرکت معصومه دری 500 میلیون یورو و 200 میلیون درهم ارز را تضییع نموده اند، از آنجایی که به دلیل تحریم بودن شرکت های دولتی فعالیت ها تحت پوشش بعضی شرکت های خارجی صورت می گیرد لذا این شرایط می تواند اقتصاد کشور را در امان نگه دارد و دریافت ارز ناشی از صادرات کشور با رعایت جوانب امنیتی است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 24176

به "مرد در سایه پرونده پتروشیمی بازداشت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرد در سایه پرونده پتروشیمی بازداشت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید